Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک رسانه روسی از تلاش‌های برخی اعضای شورای امنیت برای کاهش تحریم‌های کره شمالی خبر داد.

به گزارش مشرق، شورای امنیت سازمان ملل متحد در حال بررسی کاهش تحریم‌های جهانی علیه کره شمالی با توجه به مشکلات اقتصادی ناشی از کروناست.

به گزارش وبگاه «جونگانگ دیلی» به نقل از خبرگزاری «اینترفکس» روسیه، در شورای امنیت سازمان ملل متحد این حس وجود دارد که می‌توان اقدامات نمادین مربوط به کاهش تحریم‌ها علیه کره شمالی انجام دهد زیرا حتی اگر تحریم‌ها لغو شود هیچ تغییری در این کشور  ایجاد نمی‌شود و این بدین خاطر است که مرزهای کره شمالی به دلیل شیوع کرونا بسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کره شمالی در طول یک سال گذشته با فشارهای اقتصادی جدی روبه‌رو بوده، از جمله تحریم‌های بین المللی به دلیل تلاش در ساخت سلاح‌های اتمی و آزمایش‌های موشکی  و همه گیری کرونا که مجبور به بستن مرزهایش شد.

اینترفاکس در مورد ایده لغو تحریم‌ها علیه کره شمالی نوشته است، پیشنهاد کاهش تحریم‌ها علیه کره شمالی هنوز روی میز مذاکرات شورای امنیت است، اما ایالات متحده بلافاصله مانع آن شده است.

کره شمالی ایالات متحده را مسئول کمبود غذا و انرژی می‌داند، اما شبکه خبری «صدای آمریکا» به نقل از یک مقام وزارت خارجه این کشور که نامش فاش نشده است، نوشت که  دولت این کشور مسئول مشکلات موجود اقتصادی و کمبود مواد غذایی است و موضع رسمی ایالات متحده این است که در صورت عدم تغییر اساسی در مواضع اتمی  کره شمالی، تحریم‌ها باید برقرار باشند.

«شین بیوم چول» رئیس مرکز امور خارجه و امنیت در پژوهشکده اقتصاد و جامعه، گفت: «موضع چین و روسیه در مورد تحریم‌ها علیه کره شمالی در مورد بحث در شورای امنیت سازمان ملل متحد مور بررسی قرار گرفته است.»

 این دو کشور بارها ترجیح خود را برای گفت‌وگو در مورد تحریم‌های کره شمالی اعلام کرده‌اند.

 این در حالی است که دولت آمریکا در تداوم اقدام‌های خصمانه علیه کره شمالی،   ممنوعیت سفر به کره شمالی را که در زمان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق این کشور آغاز شده بود، تا اوت ۲۰۲۲ تمدید کرد.

 وزارت خارجه ایالات متحده اعلام کرد که تمام گذرنامه‌های ایالات متحده برای سفر به کره شمالی تا ۳۱ اوت ۲۰۲۲ نامعتبر است. این ممنوعیت که برای اولین بار در یکم سپتامبر ۲۰۱۷ اجرا شد، در دوران ریاست جمهوری ترامپ هر ساله مرتب تمدید شد.

در این اطلاعیه آمده است: «وزارت امور خارجه تشخیص داده که همچنان تهدید جدی برای شهروندان و اتباع آمریکایی و احتمال دستگیری و بازداشت طولانی مدت آن‌ها وجود دارد.»

 بر این اساس، تمام گذرنامه‌های ایالات متحده برای سفر به کره شمالی یا از طریق این کشور معتبر نخواهند بود، مگر اینکه برای چنین سفرهایی تحت اختیار وزیر امور خارجه به طور خاص تأیید شده باشد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان دونالد ترامپ دولت آمریکا وزارت امور خارجه شورای امنیت سازمان ملل متحد کره شمالی روسیه تحریم ها علیه کره شمالی شورای امنیت سازمان ملل کاهش تحریم ها کره شمالی ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۲۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرمانگی قرارداد با چین به دلیل تحریم‌ها است

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: محرمانگی قرارداد با چین به دلیل تحریم‌ها است، زیرا قرار است بعضی کشورهای اروپایی و آمریکایی به ما فناوری و تجهیزات حمل‌ونقل تحویل دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، سید محمد آقامیری با بیان اینکه قرارداد با چین یک قرارداد بین‌المللی است و مشکلی ندارد، اظهار کرد: بخشی از هزینه‌های قرارداد را دولت تأمین می‌کند؛ بنابراین وزارت کشور، وزارت امور خارجه، وزارت صمت و بانک مرکزی در جریان قرار دارند.

وی افزود: محرمانگی قرارداد با چین به دلیل تحریم‌ها است، زیرا برخی کشورهای اروپایی و آمریکایی به شرکت‌هایی که قرار است به ما تکنولوژی و تجهیزات حمل و نقل تحویل دهند، فشار وارد می‌کنند و آن شرکت‌ها از همکاری با ما منصرف می‌شوند.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه ایران قراردادهای بین‌المللی زیادی در دهه اخیر بسته که قرارداد با چین نیز از همان دست قراردادها است، خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه و نهادهای امنیتی کاملاً روی این قرارداد اشرافیت دارند و کسی نمی‌تواند از آن تخطی کند.

آقامیری اضافه کرد: با توجه به اینکه قرارداد جنبه محرمانگی دارد، اعضای شورای شهر نمی‌توانند کپی بگیرند و از این دست به آن دست شود، اما می‌توانند با مطالعه قرارداد جزئیات را بررسی و پرسش‌های خود را مطرح کنند.

کد خبر 751107

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا چهاردهمین بسته تحریمی علیه روسیه را تصویب می‌کند
  • طلای جهانی ثابت شد
  • رد ادهاهای رژیم اسرائیل درنامه ایران به شورای امنیت
  • گروه‌های مقاومت در پاسخ مشروع ایران به رژیم اسرائیل دخیل نبودند
  • ایروانی: هیچ یک از گروه‌های مقاومت در اقدام مشروع ایران علیه اسرائیل دخیل نبودند
  • هاآرتص: تل‌آویو نگران همه گیر شدن تحریم علیه اسرائیل است
  • نامه ایران به شورای امنیت در رد ادعاهای بی اساس اسرائیل
  • نقش فعال ایران در ارتقای صلح و امنیت بین‌الملل
  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • محرمانگی قرارداد با چین به دلیل تحریم‌ها است