Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیش از ۷۰۰ هزار نفر در ایالت لوئیزیانای آمریکا با گذشت یک هفته از عبور طوفان ایدا از این ایالت هنوز در تاریکی به سر می‌برند.

به گزارش مشرق، جان بل ادواردز فرماندار ایالت لوئیزیانا روز شنبه به وقت محلی در یک کنفرانس خبری در لیوینگستون پریش گفت که برق ۷۱۸،۵۵۹ مشترک که شامل منازل و مشاغل در این ایالت هستند تا ظهر شنبه قطع بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که به گزارش «سی‌ان‌ان»، تعداد کل مشترکین برق این منطقه حداکثر ۱.۱ میلیون است که با رسیدن طوفان با شدت ۴ آیدا در روز یکشنبه هفته گذشته تعداد بیش از ۷۰۰ هزار نفر از آنها تا به امروز بدون برق مانده‌اند.

ادواردز در ادامه گفت که زیرساخت‌های برق این منطقه نیاز به بازسازی دارد، اما محدودیت‌هایی نیز وجود دارد.

گفتنی است که کمبود نیروی الکتریکی آنقدر غیرقابل تحمل بوده که شهر نیواورلئان از روز شنبه بسیاری از افرادی را که از داشتن برق محروم شده‌اند را با اتوبوس به پناهگاه‌های مجهز به نیروی الکتریکی در شمال لوئیزیانا و تگزاس اعزام کرده است.

شرکت «انرژی لوئیزیانا»، که خدمات الکتریکی به بیش از ۱ میلیون مشترک ارائه می دهد، تخمین زده است که جریان برق برای بیشتر مشتریان تا روز چهارشنبه برقرار خواهد شد.

ادواردز در ادامه افزود که ۱۲ نفر در اثر طوفان در لوئیزیانا جان باختند که چهار نفر از آنها در اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن خفه شده‌اند. وی همچنین از مردم خواست هنگام استفاده از ژنراتور احتیاط کنند.

طوفان ویرانگر همچنین برخی از پمپ بنزین‌ها را نیز خراب کرده است و مردم مجبورند برای تامین سوخت مورد نیازشان برای ساعت ها در صف‌های طولانی پمپ بنزین در شهر نیواورلئان منتظر شوند.

بسیاری از پمپ بنزین‌ها یا کار نمی‌کنند یا سوخت ندارند، و آنهایی هم که کار می‌کنند مردم ساعت‌های طولانی در صف هستند. بسیاری می خواهند خودروهایشان را بنزین بزند، برخی دیگر میخواهند از منطقه خارج شوند، و برخی دیگر که سرپناهی ندارند فقط میخواهند از تهویه مطبوع خودروی خود استفاده و استراحت کنند. برخی دیگر نیز می‌خواهند سوخت برای ژنراتورهای خانگی خود تامین کنند.

از طرفی، مقامات منطقه تِربِن از ساکنان می خواهند که مصرف آب را به دلیل قطع برق در سیستم فاضلاب منطقه محدود کنند.

مقامات محلی می‌گویند که تعداد ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب بیشتر از تعداد ژنراتور (برای تامین برق آنها) در این منطقه است که باعث سرریز شدن فاضلاب ایستگاه‌ها می‌شود و این وضعیت «تهدیدی جدی برای سلامت عمومی است».

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان ایالت لوئیزیانا تگزاس طوفان آیدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۲۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله زمینی به رفح منجر به مرگ صدها هزار نفر می‌شود

معاون دبیرکل سازمان ملل درباره هرگونه حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به شهر «رفح» در جنوب نوار غزه هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، همزمان با حملات هوایی و توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به شهر «رفح» در جنوبی‌ترین نقطه نوار غزه، یک مقام ارشد سازمان ملل درباره حمله زمینی به این شهر هشدار داد.

«مارتین گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه بامداد چهارشنبه گفت: «جهان از اسرائیل می‌خواهد از حمله زمینی به رفح اجتناب کند».

گریفیتس اظهار داشت: «تهاجم زمینی به رفح منجر به مرگ بیشتر صدها هزار نفری خواهد شد که از قحطی و گورهای دسته جمعی فرار می‌کنند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی همچنین افزود: «ما در مسابقه‌ای برای جلوگیری از گرسنگی و مرگ هستیم و اگر گروگان‌های باقیمانده آزاد نشوند، بازنده خواهیم شد».

بامداد چهارشنبه همچنین رسانه‌های فلسطینی بامداد چهارشنبه از حملات مکرر جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه خبر دادند.

کد خبر 749575

دیگر خبرها

  • یک بام و دو هوای آزادی بیان در غرب
  • دانشجویان آمریکایی همراه با طوفان! + فیلم
  • خط حزب‌الله ۴۴۲ | شعله‌ای در دل تاریکی
  • ایران ابرقدرت نظامی منطقه/ معادلات قدرت به نفع مسلمان رقم خورد
  • قصه فراق از تحصیل
  • تعداد دانشجو‌های دستگیر شده در آمریکا به ۱۰۰۰ نفر رسید
  • فیلم/گردباد سهمگین ایالت تگزاس آمریکا را در نوردید
  • طوفان الاقصی| حمله هوایی ائتلاف آمریکایی- انگلیسی به یمن
  • همایش هفته حج در سنندج برگزار می‌شود
  • حمله زمینی به رفح منجر به مرگ صدها هزار نفر می‌شود