Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@22:42:22 GMT

اسد: سوریه هر خدمتی به برادران لبنانی را تسهیل می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۲۲۹۹۲

اسد: سوریه هر خدمتی به برادران لبنانی را تسهیل می‌کند

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از سایت خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه امروز، یکشنبه با هیئتی از رهبران دروزی لبنان شامل شیخ عقل از طایفه دروزی، نصرالدین الغریب، طلال ارسلان رئیس حزب دموکراتیک لبنان، وئام وهاب، رئیس حزب التوحید العربی و طارق داوود، رئیس حزب مبارزه عربی ملاقات کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اسد بر وحدت طایفه دروزی عربی با هر تشکل آن تاکید کرد و موضع تاریخی و کنونی این طایفه را ستود.

رئیس جمهوری سوریه اشاره کرد که اعضای هیئت و رهبران تشکیل دهنده آن نماینده چهره واقعی لبنان و اکثریت لبنانی‌ها هستند که به ضرورت و اهمیت رابطه با سوریه اعتقاد دارند و به آن وفادار بودند و در طول سال‌های جنگ با آن ایستادگی کردند و روابط بین دو کشور نباید تحت تأثیر تحولات و شرایط قرار گیرد، بلکه باید برای تقویت آن تلاش کرد.

رئیس‌جمهوری به اهمیت روابط لبنان و سوریه و لزوم عبور آن از مرحله گذشته و انتقال به روابط موسسات و روابط منافع مشترک اشاره کرد و افزود: سوریه هر خدمتی به برادران لبنانی را تسهیل می‌کند.

او ایده "ایجاد طرح‌های تولیدی مشترک در سطح انرژی شهری را مطرح کرد و آمادگی سوریه برای در اختیار گذاشتن مناطق وسیعی از خاک خود در جهت خدمت به طرح‌های مشترک و طرح‌های تولیدی را اعلام داشت.

اسد تاکید کرد که سوریه در کنار مردم لبنان خواهد ماند و در سطوح مختلف از آن‌ها حمایت می‌کند.

رئیس جمهوری سوریه اشاره کرد که رهبرانی که بینش صحیح و روشنی دارند، کسانی هستند که از طریق روابط متقابل با مردم می‌توانند آن‌ها را به سمت هدف و ثبات مناسب در سایه تلاش برای برچیدن ساختار‌های اجتماعی و ملی در منطقه سوق دهند.

رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد که نبردی که رهبران باید بجنگند، نبرد برای محافظت از ذهن در برابر آنچه آن را هدف قرار می‌دهد، مانند نابودی و کنار گذاشتن هویت‌هاست.

طلال ارسلان نیز تاکید کرد که سوریه درس درباره عدم تسلیم در برابر استکبار جهانی و تجاوزگری خود را به همه جهان داد. او تاکید کرد که هر کسی که با سوریه دشمنی کند، با لبنان دشمنی می‌کند و قطع روابط بین لبنان و سوریه غیرقابل قبول است و یک توطئه علیه سوریه به شمار می‌رود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم اربعین 1400 وزرای دولت سیزدهم سید حسن فیروزآبادی انسیه خزعلی پنجشیر رئیس جمهوری سوریه بشار اسد لبنان محرم اربعین 1400 وزرای دولت سیزدهم سید حسن فیروزآبادی انسیه خزعلی پنجشیر رئیس جمهوری سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۲۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با وزیر امور خارجه دیدار و تبادل نظر کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مجتبی امانی با حسین امیرعبداللهیان دیدار و تبادل نظر کرد.

مجتبی امانی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل مأموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور بخصوص در زمینه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به تسریع در این کار دعوت کرد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: به نظر می‌رسد کشورهای منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

کد خبر 749961

دیگر خبرها

  • لبنان پیشگام اولین اعتراضات دانشجویی ضداسرائیلی در جهان عرب
  • تعلیق مبادلات تجاری با اسرائیل ضروری بود/ نتانیاهو بی‌رحم است
  • اردوغان : دادوستد با اسرائیل را خاتمه دادیم
  • بررسی آخرین وضعیت روابط دوجانبه توسط وزرای خارجه ایران و استونی
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور