Web Analytics Made Easy - Statcounter

فتح‌الله حقیقی روز یکشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان زنجان، با اینکه این اخلالگران حق اشتغال و تولید استان را تضییع کرده‌اند، افزود: چه بسا اگر آن زمین‌ها را به متقاضیان دیگر می‌دادیم تاکنون واحدهای تولیدی را راه‌اندزی و اشتغال هم ایجاد کرده بودند.

استاندار زنجان تاکید کرد: به رئیس شرکت شهرک های صنعتی فرصت می دهیم تا فردا زمین های واگذار شده از نظر میزان و نوع اقدامی که باید در آنها انجام می‌داده‌اند را همراه با نام گیرنده زمین مشخص و ارائه دهد تا در جلسه بعد و در شورای تامین مطرح و مصوبه آن گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 حقیقی تصریح کرد: اسامی این متخلفان را به طور شفاف رسانه ای خواهیم کرد.

 وی با بیان اینکه نباید به متخلفان فرصت تخلف بدهیم افزود: هیچکس نباید جرات کند کاری را که باید در عرض ۲ سال انجام می داد، در طول  ۱۰ سال هم انجام ندهد.

 استاندار زنجان با اشاره به اینکه کار افرادی که پنج سال قبل از کرونا زمین گرفته اند، اما تاکنون هم هیچ اقدامی نکرده‌اند پذیرفتنی نیست، اظهار داشت: آنها می خواهند از موقعیت کرونا سوء استفاده کرده و زمان بخرند، در حالیکه تنها به مواردی فرصت می دهیم که بلافاصله بعد از تحویل زمین، با کرونا مواجه شده‌اند و عملا زمانی برای انجام اقدامات لازم در راستای ایجاد واحد تولیدی یا صنعتی خود نداشتند.

حقیقی در ادامه  با اشاره به لزوم پیگیری  وضعیت طرح‌های جهش تولید استان و نیاز به ارائه عملکرد دقیق دستگاهها  در این خصوص هم گفت: متاسفانه برخی از مدیران با وجود تذکرهای بسیار، در ارائه آمار مربوط به حوزه خود، سستی کرده و حاضر نیستند حتی آمارهای نادرست را هم اصلاح کنند.

 وی افزود: این در حالی است که با یک اشتباه کوچک در آمار و ارقام ارائه شده، ممکن است آمار عملکرد یک دستگاه بطور کلی زیر سوال برود.

استاندار زنجان به مشکل موجود در  انعقاد تفاهم‌نامه طرح‌های جهش تولید استان، با 2 بانک ملی و کشاورزی هم اشاره کرد و گفت: بر اساس دستوری که صادر می شود، این مشکل، در کوتاهترین زمان ممکن و از طریق مدیران عامل این بانک‌ها از مرکز، پیگیری و رفع شود.

جواد تاراسی، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان هم با بیان اینکه بر اساس آمار، می توان 62 هکتار زمین در داخل شهرک‌های صنعتی را در اختیار متقاضیان سرمایه‌گذاری قرار داد، گفت: 16 هکتار آن قطعی است و 46 هکتار نیز در حال آماده‌سازی  است که البته این میزان قابل افزایش است.

وی با اظهار به اینکه، زمین‌های نامرغوب که تغییر کاربری داده می شوند، در عمل باعث تخریب و نابودی اراضی می‌شوند افزود: البته سرمایه‌گذاران، محدودیت‌ و موانع بسیاری هم دارند.

بعضی از پروژه‌های جهش تولید استان، هنوز هم در پیچ و خم بانک‌ها هستند

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به طرح‌های جهش تولید استان گفت: 14 پروژه، هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند و درگیر پیچ و خم بانک‌ها هستند.

رامین میرزایی خاطرنشان کرد: قدردان بانک‌هایی که اقدام به عقد تفاهم‌نامه و پرداخت تسهیلات مربوط به طرح های جهش تولید کرده‌اند، هستیم.

 رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با انتقاد از اینکه متاسفانه بانک‌های ملی و کشاورزی هنوز نتوانسته‌اند اقدام قابل قبولی در خصوص انعقاد تفاهم‌نامه و پرداخت تسیهلات انجام دهند افزود: بانک ملی فقط تسهیلات 2 پروژه از 5 پروژه را پرداخت کرده و تفاهم‌نامه 3 پروژه هنوز منعقد نشده و بانک کشاورزی همچنان در انعقاد تفاهم‌نامه، مشکل دارد.

 میرزایی با اشاره به اینکه، پروژه‌های جهش تولید، فرمایش مقام معظم رهبری و مورد تاکید استاندار زنجان است، گفت: شایسته نیست که بعد از گذشت 15 ماه، هنوز به نتیجه مطلوب و قابل قبول نرسیده ایم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه برخی از بانک‌ها با گرفتن تفویض اختیار، تفاهم‌نامه خود را در داخل استان امضا کرده‌اند، گفت: مشکل بانک کشاورزی اما کشوری است و خواسته آنها این است که فقط با گرفتن  یارانه ، تفاهم‌نامه را امضا می کنند.

وی محمدرضا آبی‌پور،با تاکید بر اینکه بدون قرارداد و تفاهم‌نامه، یارانه‌ای تعلق نمی گیرد، اظهار داشت: از این رو ابتدا قرارداد منعقد و سپس 3 درصد یارانه اختصاص می یابد.

مساحت تخصیص‌یافته به شهرک‌های صنعتی، بسیار ناچیز است

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز با بیان اینکه  از 2 میلیون و 200 هزار هکتار مساحت استان زنجان، فقط یک هزار و 641 هکتار از مساحت استان برای کل شهرک‌های صنعتی تخصیص یافته است گفت: این میزان معادل 7 صدم درصد  است که در مقایسه  با مساحت کل استان، عددبسیار ناچیز و  پایینی است و این در حالی است که تاثیر استقرار واحدهای صنعتی، می‌تواند در رونق و توسعه اقتصادی استان بسیار مفید واقع شود.

ناصر فغفوری،با تاکید بر اینکه بخش عمده‌ای از ارزش افزوده استان، از واحدهای صنعتی است، افزود: متاسفانه، مساحت تخصیص‌یافته به شهرک‌های صنعتی، بسیار ناچیز است.

برچسب‌ها تسهیلات بانکی توسعه ایران توسعه اقتصادی شهرک صنعتی اشتغال پایدار زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات بانکی توسعه ایران توسعه اقتصادی تسهیلات بانکی توسعه ایران توسعه اقتصادی شهرک صنعتی اشتغال پایدار زنجان جهش تولید استان طرح های جهش تولید استاندار زنجان شهرک های صنعتی استان زنجان رییس سازمان تفاهم نامه بانک ها زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۳۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین هزار و ۵۰۰ هکتار زمین برای طرح‌های نهضت ملی مسکن در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ حیدری با بیان اینکه معاونت املاک و حقوقی اداره راه و شهرسازی وظایف بسیار مهمی برعهده دارد، گفت: تامین زمین، تعیین تکلیف اراضی موات، انطباق زمین‌های محدوده شهری و حراست و حفاظت از اراضی ملی از وظایف مهم این معاونت است.

وی با بیان اینکه ۱۱ هزار هکتار از اراضی ملی استان زنجان تحت مالکیت سازمان ملی زمین و مسکن است، افزود: یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن استان حفاظت از این اراضی را بر عهده دارد.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: در چند سال أخیر واگذاری زمین در بخش مسکن مهر و نهضت ملی مسکن به صورت خیلی گسترده و قابل توجه در استان اتفاق افتاده است.

حیدری با بیان اینکه ۷۸۰ پرونده حقوقی در این معاونت در دست اقدام است، گفت: این معاونت با حداقل نیرو برای انجام وظایف سازمانی خود به بهترین نحو تلاش می‌کند.

وی افزود: با کار‌های انجام گرفته زمین مورد نیاز استان برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن تأمین شد که بخشی از زمین در دستور الحاق به محدوده شهری زنجان است.

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد تبریز با یک واحد صنعتی
  • پشت پرده خرید زمین در شهرک‌های صنعتی؛ به نیت احتکار زمین می‌خرند!
  • آغاز واگذاری زمین در شهرک صنعتی زرند
  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • ساز کوک دانشگاه و صنعت برای تأمین امنیت غذایی/ هزار دانشجوی طرح پویشی به هلدینگ زر می‌روند
  • ساخت نخستین ابرترانسفورماتور ۵۰۰ مگاولت آمپر کشور در زنجان
  • ۱۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • تأمین هزار و ۵۰۰ هکتار زمین برای طرح‌های نهضت ملی مسکن در زنجان
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی