Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@04:51:37 GMT

سد تنگ سرخ امسال تعیین تکلیف شود

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۲۳۱۵۷

سد تنگ سرخ امسال تعیین تکلیف شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد فرخ‌زاده عضو شورای شیراز در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی شورای شهر شیراز با بیان اینکه وقت عبور از بازی‌های سیاسی، سخت گیری‌های غیر کارشناسی، سهم خواهی‌ها و نظرات غیر علمی رسیده است، گفت: باید پروژه سد تنگ سرخ را طی یک فرآیند معقول به متخصصین بسپاریم و و تعیین تکلیف کرده، کار اجرایی را امسال آغاز کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: در فرمایشات مقام معظم رهبری “شیراز “ به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) لقب گرفت، اما از نظر بودجه‌ای و امکانات در نظر گرفته شده برای شهر‌های مذهبی در انتهای جدول قرار دارد.

فرخ زاده تاکید کرد: لازم است از محل بودجه‌های ملی، استانی و با همیاری دستگاه‌های برنامه‌ای مدون با زمانبندی مشخص و با مشارکت همگان تدوین و یکبار برای همیشه نقشه راه و برنامه عملیاتی تحقق شهر سوم مذهبی برای جذب زائرین و مجاورین و امکانات رفاهی و معنوی تدوین و اجرایی شود.

این عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: در بحث ایمنی شهری در سال ٩٧ ردیف بودجه‌ای در خصوص شهر ایمن مصوب شد، اما امروز با گذشت بیش از چند سال از این مصوبه شیراز، هنوز موفق به اجرای آن و پیوستن به کنوانسیون شهر‌های ایمن نشده است.

فرخ‌زاده از لزوم توجه به موضوع حاشینه نشین به عنوان یک مقوله بسیار مهم در کلانشهر شیراز سخن گفت واظهار کرد: ۴۰ روستا که عمدتا در قسمت‌های جنوب، جنوب شرق و جنوب غرب قرار گرفته‌اند مشکل حاشیه نشینی دارند و عمده این روستا‌ها از خدمات زیربنایی محروم لذا باید با همراهی و مساعدت نمایندگان مجلس و سایر سازمان‌های مربوطه بتوانیم با یک برنامه مدون آسیب‌های حاشینه نشینی را شناسایی و در راستای رفع آن تلاش مضاعف داشته باشیم تا روستاییان میل به مهاجرت پیدا نکنند.

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه این کلانشهر یکی از پتانسیل‌های بزرگ استان، منطقه، کشور و حتی جهان در زمینه گردشگری و زیارت است، عنوان کرد: شیراز شهری است که افتخار میزبانی سومین حرم اهل بیت (ع) را دارد. شهری که دارای مکان‌های تاریخی و فرهنگی کم نظیر مثل مجموعه زندیه، حافظیه، سعدیه، قصر ابونصر، برم دلک، آرامستان دارالسلام ونزدیکی به بنای تاریخی تخت جمشید و... است.

تعیین و تکلیف سد تنگ سرخ از دیگر مواردی بود که فرخ‌زاده به آن اشاره کرد و گفت: منطقه تنگ سرخ شیراز این روز‌ها تحت تاثیر فعالیت‌های غیر قانونی متخلفانی قرار گرفته که تیشه به ریشه سنگ‌های این منطقه می‌زنند. سنگ‌های لایه‌ای وطبیعی تنگ سرخ نقش عمده‌ای در حفظ خاک و صیانت از پایداری منطقه دارد.

او ادامه داد: استخراج بی رویه و غیر قانونی این سنگ‌ها ضمن ایجاد تغییر و اختلال در کارکرد‌های اکولوژیکی منطقه به زیستگاه حیوانات وگیاهان منطقه نیز آسیب جدی وارد کرده است. در حال حاضر سالانه بیش از ۵۰ میلیارد ریال هزینه بروی دست شهرداری برای نگهداری تجهیزات وکارگاه باقی می‌گذارد.

فرخ‌زاده بیان کرد: این سد نه تنها در استان بلکه در وزارت نیرو مصوبه قطعی دارد. اجرای این سد باعث جمع آوری باران‌های بلاتکلیف و خدادادی در فصول پاییز وزمستان و ضمن ایجاد فضای تفرجی در بوستان طبیعت (۵۸۰ هکتاری) و همچنین اشتغال مولد و تغییر رویکرد‌های اجتماعی در منطقه را خواهد داشت.

افسانه خواست خدایی، عضو هیأت رئیسه شورای شهر شیراز نیز در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی شورای شهر شیراز، بیان کرد: با ایجاد کمیته تخصصی رسیدگی به درخواست‌ها و شکایت مردمی در صدد برآمدیم که این واحد مامنی برای شهروندان باشد تا بتوانند مطالبات به حق خود را که با در‌های بسته مواجه شده است به گوش کارشناسان این حوزه و مسئولین مربوطه برسد.

او ابراز امیدواری کرد که این کمیته با حضور عملیاتی در میدان، احصاء و پیگیری مشکلات مردم شهر شیراز از طریق ارتباط با ناظرین مناطق، شهردار، مسئولان شهرداری مناطق و سایر مسئولان مرتبط در مجموعه مدیریت شهری به عنوان یک نهاد نظارتی مستقل نسبت به رفع مشکلات مردم، عدالت محوری در حقوق شهروندی و تحقق شفافیت در مجموعه مدیریت شهری گامی بزرگ بردارد.

این عضو شورای شهر شیراز با تاکید بر اینکه در مسیر رفع مشکلات مردم از هیچ کوششی دریغ نخواهم کرد و در مجموعه شهرداری با هیچ احدالناسی تعارف ندارم، گفت: بی شک ما نیازمند تغییر نوع نگاه به توانمندی‌ها و قدرت تاثیرگذاری زنان هستیم که تحقق این مهم نیازمند ایجاد خودباوری در زنان و ایجاد بستری برای تقویت و بکارگیری توانمندی آنهاست.

خواست خدایی ادامه داد: در همین راستا با راه‌اندازی کمیته بانوان و خانواده در نظر داریم در راستای حفظ منزلت معنوی بانوان برای نیل به جامعه مومن، انقلابی و بانشاط از ظرفیت بانوان توانمند از جمله بانوان نخبه و فعال دانشگاه، حوزه‌های علمیه، کانون‌های فرهنگی، سازمان‌های مردم نهاد، پایگاه‌های مقاومت دانشجویی، محلات، اساتید، بانوان ورزشکار و فرهیخته خانه دار، بانوان شاغل در مجموعه مدیریت شهری، بانوان فعال حوزه رسانه و تبلیغات و تمام بانوانی که دغدغه شهر را دارند، بهره‌مند شویم.

عضو شورای شیراز با طرح این سئوال که فلسفه شان نظارتی شورا برشهرداری چیست؟ گفت: مگر نه اینکه مطابق قانون یکی از وظایف مهم اعضای شورای شهر نظارت بر عملکرد شهرداری است و به هیچ وجه نمی‌توان نسبت به این وظیفه مهم نظارتی بی تفاوت بود و هیچ کس حق ندارد این حق را که حق مردم است پایمال کند و بنده نیز این اجازه را نخواهم داد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر شیراز سد تنگ سرخ شورای شهر شیراز عضو شورای فرخ زاده تنگ سرخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۳۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس

پانصد و هفتاد ششمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس به ریاست محمد هادی ایمانیه استاندار فارس، دبیری صنعت، معدن و تجارت و دستگاه‌های ذیربط استانی و مدیران عامل بانک‌ها با هدف حل و فصل مشکلات تشکیل و در جهت توسعه فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی بنگاه‌های اقتصادی اتخاذ تصمیم شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس در حاشیه این جلسه گفت: این نشست با طرح موضوعات ۲۸ بنگاه اقتصادی طرح در کمیته تخصصی ذیل کارگروه و تعیین تکلیف یک واحد صنعتی تولید انواع قالب‌های پیشرفته فلزی و با ارائه نظرات کارشناسی در جهت حل مسائل و مشکلات و تولید بیش از پیش این واحد تولیدی موانع برگزار شد که در آن تصمیماتی درباره این مشکلات اتخاذ شد.

حمیدرضا ایزدی اظهار کرد: نشست‌های تخصصی و کارگروه تسهیل استان فارس با نگاه تسهیلگری، بهبود فضای کسب و کار و حمایت از تولید، مشکلات واحد‌های تولیدی را بررسی و حل می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • خودروهای توقیفی تعیین تکلیف شود
  • رئیس قوه قضائیه: پرونده‌های اموال تملیکی تعیین تکلیف شود
  • تعیین تکلیف ۱۰ هزار و ۶۰۰ کانتینر کالای متروکه در هرمزگان
  • تعیین تکلیف طرح ساماندهی به مجلس دوازدهم موکول شد؟
  • امسال بودجه شهرداری اراک ۶ هزار میلیارد تومان است
  • بودجه امسال شورای شهر اراک ۶ هزار میلیارد تومان هدفگذاری شد
  • تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس
  • مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما زودتر آغاز شود
  • نامه محرمانه AFC برای پرسپولیس و استقلال
  • نامه محرمانه AFC برای استقلال و پرسپولیس