Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-03@23:36:09 GMT

آلمان خواستار گفت‌وگو با طالبان شد

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۲۳۲۹۹

آلمان خواستار گفت‌وگو با طالبان شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از جروزالم پست، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، در بیانیه‌ای اعلام کرد که قصد دارد مذاکراتی با گروه طالبان انجام دهد و در آن درباره تخلیه نیروهای باقی‌مانده آلمانی از افغانستان بحث کند.

مرکل همچنین گفت: «خبر خوبی است که می‌توانیم همچنان از فرودگاه کابل برای تخلیه نیروها استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته نیاز است تا با طالبان به رایزنی درباره خروج افرادی بپردازیم که با آلمان همکاری یا برای ما کار می‌کردند.»

صدراعظم آلمان هفته گذشته نیز در اظهاراتی درباره تحولات اخیر افغانستان و تخلیه مردم از این کشور گفت: «ما نسبت به کارکنان محلی افغانستانی، خود را موظف می‌دانیم و در مورد موضوع حضور خود در کابل با دیگر کشورهای اروپایی بحث و تبادل نظر می‌کنیم.»

پیش از این «آنه‌گرت کرامپ-کارنبائر» وزیر دفاع آلمان گفته بود: «اوضاع اخیر افغانستان به شکست سنگینی برایمان تبدیل شد. ما در افغانستان دیدیم آن طور که تصورش را می‌کردیم توانمندی‌هایمان چندان زیاد نیستند. بله، ما به آمریکایی‌ها وابسته بودیم؛ بنابراین مسئله ما آن است که در این نشست به مصوبات درستی (در این باره) برسیم. افغانستان، فرجام تلخی داشت و در واقع یک شکست سنگین بود.»

آلمان یکی از اعضای سازمان ناتو است که پس از حملات یازده سپتامبر اقدام به اعزام نظامیان خود به افغانستان کرد. با این حال، تسلط طالبان بر افغانستان و خروج مفتضحانه و شتاب‌زده نظامیان خارجی از این کشور باعث بروز موجی از انتقادات از کشورهای غربی مداخله‌کننده در افغانستان شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1109767 برچسب‌ها آلمان طالبان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: آلمان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۳۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری گفت برای حفظ منافع ملی ایالات متحده، تعامل با حکومت طالبان ضروری است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت برای حمایت از «مردم افغانستان و منافع ملی ایالات متحده»، تعامل با حکومت طالبان ضروری است.

وی افزود تعامل این کشور با حکومت طالبان زمینه مبارزه با تروریسم را فراهم می‌کند و مسائل حقوق بشری در افغانستان نیز در دستور کار واشنگتن است.

پیش از این نیز «کارن دکر» کاردار سفارت آمریکا برای افغانستان در گفتگو با «د نیو هیومنیترین» گفته بود واشنگتن در شرایطی قرار دارد که باید از طرفی سیاست عدم به رسمیت‌شناختن طالبان را دنبال کند و از جانب دیگر در پی تعامل عملی با کابل باشد.

شورای امنیت قطعنامه سازوکار تعامل با طالبان را تصویب کردسازمان ملل: حضور زنان در دولت افغانستان شرط تعامل با طالبان استروزنامه آمریکایی: «بایدن» در برابر درخواست‌ها برای تعامل با طالبان مقاومت می‌کند

جامعه اطلاعاتی آمریکا نیز پیش‌تر در ارزیابی سالانه خود از تهدیدات علیه این کشور اعلام کرده بود  قدرت و تعامل بین‌المللی حکومت طالبان افزایش یافته است.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز گفته بود کشورهای جهان براساس منافعی که دارند با طالبان در تعامل هستند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان
  • مذاکرات طالبان برای صادرات نفت روسیه
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان
  • طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد
  • مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان وارد ایران شد
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی