Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهار داشت: زمان قطعی بازگشایی مدارس بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا به صورت کشوری تعیین می شود اما هم اینک با توجه به ضرورت تکمیل واکسیناسیون فرهنگیان اعلام شده مدارس از ابتدای آبان بازگشایی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت استمرار آموزش مجازی در سال تحصیلی پیش رو ادامه داد: تهیه تبلت برای دانش آموزان و جذب بازماندگان از تحصیل باید از اولویت‌های آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان روند ثبت نام مدارس در استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به مشکلات زیرساختی در استان و سیستمی شدن ثبت نام ها باید جلسات تخصصی با دستگاه های اجرایی مربوطه مانند مخابرات و برق برگزار شود تا برای رفع مشکلات موجود با استفاده از خرد جمعی ارائه طریق شود.

وی به اهمیت افزایش مدارس شبانه روزی و هنرستان های مهارتی در استان اشاره کرد و افزود: براساس سند تهیه شده برای ساخت ۳۰ هنرستان مهارتی برنامه ریزی لازم انجام شده است که با همت موسسه همدلان آینده‌نگر سیستان و بلوچستان ۲ هنرستان کلنگ زنی شده و ۶ هنرستان نیز در دست ساخت است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز گفت: همه عوامل و دست اندرکاران در بخش‌ها و حوزه های مختلف ستادی و صف در آموزش و پرورش بدنبال کاهش دغدغه و رفع نگرانی خانواده ها، همکاران و دانش آموزان در سال تحصیلی جدید هستند.
حمید رضا رخشانی افزود: با توجه به پیش بینی انجام شده ۲۵ هزار و ۳۴۰ دانش آموز جدید در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به جمعیت دانش آموزی استان افزوده خواهد شد.

وی بیان کرد: با توجه به رشد جمعیت دانش آموزی در سال تحصیلی آینده ۱۲ هزار و ۴۳۱ نفر کمبود معلم داریم که این کمبود را از طریق خرید خدمات، حق التدریس، سرباز معلمان و تدریس معاونان مدارس برطرف کردیم.

وی با قدردانی از پیگیری و همراهی استاندار برای افزایش سهمیه جذب نیروی انسانی گفت: در طول سه سال گذشته ۲۲ هزار و ۹۰۶ ردیف استخدامی از محل دانشگاه فرهنگیان؛ استخدام ماده ۲۸، حق التدریس و خرید خدمات به این استان اختصاص یافت.

رخشانی گفت: در پی تهیه و تدوین اسناد آمایشی شاخص های مختلف در استان و ارائه به حوزه ستادی، با دستور وزیر آموزش و پرورش، کمیته پیگیری وحل مشکلات و چالش های سالیان متمادی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تشکیل شد و هم اینک به صورت هفتگی روند رفع مشکلات مربوط به استان رصد و پیگیری می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با اشاره به بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید گفت: در استان ۲ هزار و ۶۶۸ مدرسه شهری و ۵ هزار و ۶۳۲ مدرسه روستایی و عشایری وجود دارد که ۵۱ درصد جمعیت دانش آموزی استان یعنی بیش از ۴۲۰ هزار نفر در مدارس شهری و ۴۰۴ هزار نفر نیز در مدارس روستایی و عشایری مشغول به تحصیل هستند.

رخشانی با بیان اینکه تلاش همه ما ادامه فرآیند آموزش به صورت حضوری است، تصریح کرد: نبود زیرساخت‌های اینترنتی و ارتباطی، وضعیت مالی ضعیف خانواده‌ها و عدم توانایی تهیه تبلت و گوشی تلفن همراه هوشمند از جمله مشکلات آموزش مجازی در روستاها و مناطق عشایری است که آسیب‌های فراوانی برای دانش‌آموزان به همراه دارد.

وی تصریح کرد: سال گذشته با موافقت ستاد استانی مدیریت کرونا آموزش در مدارس روستایی و عشایری با جمعیت کمتر از ۵۰ نفر به صورت حضوری ادامه یافت و امسال با توجه به واکسیناسیون همکاران امکان برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری وجود دارد.

رخشانی ادامه داد: همچنین از مجموع ۴۶۱ هزار و ۱۰۸ دانش آموز در مدارس شهری استان، ۱۱۰ هزار نفر در نقاط حاشیه شهرها ساکن هستند که به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم و عدم توانایی مالی خانواده‌ها سال گذشته آموزش این دانش آموزان از طریق توزیع درسنامه و آموزش فرد به فرد انجام شد اما امسال حتما باید برای تهیه تبلت برای این دانش آموزان تلاش کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی گذشته ۳۵۱ هزار دانش آموز در استان با استفاده از تبلت یا گوشی هوشمند برای آموزش خود از شبکه شاد استفاده کردند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دستورالعمل های بهداشتی کرونا ویروس استانداری سیستان و بلوچستان آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان سال تحصیلی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۳۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،مدیر کل آموزش و پرورش استان ، حرفه آموزی را مهم‌ترین گام در راستای ایجاد اشتغال عنوان کرد و گفت: مدارس شبانه روزی بهترین ظرفیت برای رسیدن به این هدف است.
موسوی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان هم خود اتکایی و ایجاد کار و اشتغال را از اهداف برپایی این نمایشگاه عنوان کرد.
این نمایشگاه در قالب ۹۱ غرفه بر پا شده است.
حدود ۵ هزار نفر از دانش آموزان دوره دوم متوسطه استان در مدارس شبانه روزی مشغول تحصیل هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • ۶۰۰ معلم نمونه مازندرانی تقدیر می‌شوند
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج
  • آموزش و پرورش احیا کننده نسل جدید ما است
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است