Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، مریم نواب‌زاده در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: اگر فرد از حالت تعادل مزاج خارج شود و سوء مزاج داشته باشد، سیستم ایمنی دچار ضعف می‌شود و فرد دچار عارضه شده که ممکن است به مرگ وی منجر شود یا عوارضی طولانی مدت داشته باشد.

وی افزود: مبحث تدابیر پیشگیرانه شامل ضرورت‌های شش‌گانه و یا ضرورت‌های حفظ الصحت است که به هر حال افراد برای داشتن ایمنی کافی و برخورداری از سلامت مجازی مزاج و تعادل مزاجی باید این ضرورت شش‌گانه را رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مدرس طب ایرانی با بیان اینکه خوردن، آشامیدن مناسب و خواب و بیداری منظم می‌تواند باعث بالا بردن سیستم ایمنی می‌شود، افزود: خواب شبانه به تنظیم و تبادل هورمون‌ها و آنها کمک می‌کند؛ همچنین خواب شبانه به موقع باعث تقویت سیستم بدن فرد می‌شود.

نواب زاده ادامه داد: استرس و اضطراب باعث ضعف سیستم ایمنی می‌شود و اگر بدن رطوبت خود را از دست بدهد دچار مشکل خواهد شد که منجر به صدمات جبران ناپذیر می‌شود؛ بنابراین توصیه می‌شود غذاهای گرم و مرطوب تناول شود تا بدن مایعات از دست ندهد و دچار خشکی نشود.

وی با بیان اینکه رو هم خوری و عدم تنظیم ساعت فیزیولوژیک بدن می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تضعیف کند، افزود: در ابتدای فرآیند بیماری کرونا، فرد دچار تب شده و رطوبت بدنش کاهش می‌یابد که زیاده روی در میل کردن گرمی‌جات التهاب بدن را تشدید می‌کند، اما قبل از بیماری خوب است در رژیم غذایی فرد وجود داشته و از مصرف غذاهای خشکی زا پرهیز شود.

این مدرس طب ایرانی با بیان اینکه ورزش کردن و کوهنوردی در تنظیم سیستم بدن و قلب موثر هستند، افزود: توقف کوتاه مدت در مکان‌هایی که افراد می‌توانند میزان بیشتری از اکسیژن را وارد ریه کنند، بسیار مفید است.

نواب زاده با بیان اینکه هرچه قلب و ریه قوی‌تر باشد تقویت قلب را شاهد خواهیم بود و این گونه پیشگیری و درمان کرونا بهتر خواهد شد، اظهار کرد: گرمی یا سردی غذاها و خوراکی‌ها بسته به طبع و مزاج افراد متفاوت است، اما با توجه به شرایط فصلی خوردن خوراکی‌ها و غذاهایی با طبع گرم و متناسب با فصول سال بر تقویت سیستم ایمنی بدن تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه ضمن کنترل فشار خون و مصرف مایعات کافی، رطوبت بخشی به بدن می‌تواند عوارض کرونا را کاهش دهد، تصریح کرد: در دوران مبتلا شدن به کرونا، از دست دادن حس بویایی و چشایی موقت بوده و استفاده از سرم نمکی یا رقیق در بازگشت این حواس مفید است.

نواب زاده با بیان اینکه قرقره کردن سرم نمکی و استفاده از عصاره نعنا و بابونه و چای‌های طبیعی نیز موثر خواهد بود، ادامه داد: بادکش کردن ناحیه کتف باعث بالا رفتن ایمنی و تحریک سلول‌های ایمنی ساز و تقویت قلب می‌شود؛ همچنین ماساژ کف دست درد و کف پا ساق پا بسیار مفید بوده و باعث بهبود خون رسانی می‌شود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: واکسن کرونا سیستم ایمنی خواب شبانه سیستم ایمنی نواب زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۳۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مراسم  آغاز ادغام تزریق واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان که در پایگاه ضمیمه مرکز خدمات جامع سلامت نجفی گل شهرستان بیرجند برگزار شد  با اشاره به اهمیت تزریق واکسن پنوموکوک در پیشگیری از عفونت‌های ناشی از باکتری پنوموکوک مثل عفونت مغز و ریه گفت: در استان خراسان جنوبی همزمان با استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، خوزستان، ایلام و بوشهر، در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت سراسر استان تزریق واکسن آغاز شد.

شایسته با بیان اینکه این واکسن از سن دو ماهگی و در سه نوبت دوماهگی، ۴ ماهگی و یک سالگی به کودکان استان تزریق خواهد شد.، افزود: بخش اول واکسن از وزارت بهداشت تحویل و در مراکز بهداشت سراسر استان توزیع شده است.
وی با بیان اینکه هر سال حدود ۴۰۰۰۰۰ کودک زیر ۵ سال در دنیا به علت ابتلا به بیماری پنوموکوک جان خود را از دست می‌دهند، گفت:  کودکانی که به انواع شدید بیماری مبتلا می‌شوند و زنده می‌مانند، اغلب مبتلا به عوارض فلج دائمی، ناشنوایی یا آسیب‌های مغزی می‌شوند و استرپتوکوک پنومونیه (پنوموکوک) سبب سینوزیت، مننژیت، اوتیت مدیا، پنومونی، عفونت خون و سایر بیماری‌ها می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: با واکسیناسیون کودکان از میزان بروز این عفونت‌ها در سنین بالاتر (سالمندان، بیماران قلبی ریوی مزمن، نقائص سیستم ایمنی) به علت کاهش مواجه شدن با بیماری کاسته خواهد شد همچنین واکسیناسیون با کاستن از بار بیماری سبب کاهش مصرف آنتی بیوتیک‌های وسیع  در مراکز درمانی کشور شده و از گسترش مقاومت دارویی در کشور نیز جلوگیری می‌کند.

دیگر خبرها

  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • یک گیاه ضد باکتری برای درمان برخی بیماری‌های عفونی
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • این ۵ ماده غذایی را که هرگز نباید دوباره گرم کرد
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی