Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@04:10:53 GMT

گرسنگی کاذب با بدن شما چه کار می کند؟

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۲۴۲۳۶

گرسنگی کاذب با بدن شما چه کار می کند؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، گاهی اوقات حس گرسنگی دارید، اما واقعا گرسنه نیستید همین حس گرسنگی باعث می‌شود که بیشتر از نیاز روزانه غذا بخورید و در نتیجه وزن شما بالاتر می‌رود.

به این مسئله گرسنگی کاذب گفته می‌شود که با عث می‌شود افراد در مدت زمان کوتاهی و بدون آگاهی دچار اضافه وزن شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرسنگی عصبی می‌تواند علاوه بر روح به جسم شما نیز آسیب بزند.

۱. گرسنگی عصبی
وقتی عصبی و مضطرب باشید غذا خوردن به شما آرامش می‌دهد آدم‌هایی که شغل‌های پر استرس دارند بیشتر از بقیه دچار این حس می‌شوند.

درمان
خوردن خوراکی‌های کم کالری مثل سالاد، قدم زدن برای آرامش، ریلکس کردن، نوشیدن قهوه تلخ و مصرف شکلات تلخ.

۲. گرسنگی به خاطر این که حوصلمون سر رفته
در پاره‌ای از زمان‌ها ما به سراغ خوردن خوراکی و غذا می‌رویم تنها به این دلیل که حوصله مان سررفته است. مثلا دلمان میخواهد یک غذای هیجان انگیز بخوریم که حالمان خوب شود.

درمان
پیدا کردن سرگرمی‌های درگیر کننده مثل آموزش موسیقی، رقص، جویدن آدامس بدون قند و انجام کار‌هایی که دست‌ها را درگیر کنند مثل نقاشی کنند.

۳. گرسنگی به خاطر تشنگی کم خوابی

گاهی که احساس گرسنگی می‌کنیم در واقع تشنه هستیم یا به خواب نیاز داریم و بدن ممکن این احساسات را اشتباه بگیرد.

درمان
وقتی احساس گرسنگی دارید اول یک لیوان آب را امتحان کنید همچنین میزان خواب شب گذشته خود را چک کنید اگر کمتر از ۸ ساعت خوابیدید احتمال دارد کم خوابی داشته باشید معمولاً این حس گرسنگی بعد از نوشیدن آب یا یک خواب کوتاه از بین میرود.

منبع:طلا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گرسنگی کاذب اضافه وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۴۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین زمان نوشیدن شیر برای کاهش وزن

به گزارش خبرآنلاین؛همه افراد به دلیل عدم تحمل لاکتوز نمی توانند شیر بنوشند. با این حال، جایگزین های شیر مانند شیر بادام، شیر سویا و غیره در دسترس هستند.

سلامت نیوز در خبری نوشت:کسانی که می توانند شیر گاو بنوشند می توانند از مزایای تغذیه ای فراوان آن بهره مند شوند. شیر برای سلامتی ما عالی است، اما بهترین زمان نوشیدن شیر را می دانید؟

شیر به دلیل خواص تغذیه ای و گوارشی، بخش مهمی از رژیم غذایی ما است و دانستن چگونگی و زمان نوشیدن شیر برای به حداکثر رساندن فواید آن بسیار مهم است.

به عنوان مثال، شما نباید میلک شیک مصرف کنید. این به این دلیل است که مخلوط کردن میوه های ترش، موز، خربزه یا انبه در شیر یا ماست عاقلانه نیست؛ به ویژه توصیه می شود از نوشیدن میلک شیک موز یا اسموتی میوه خودداری کنید. چرا که ممکن است فلور روده ما را تغییر دهد و منجر به سموم و احتقان سینوسی، بثورات، کهیر، سرماخوردگی، سرفه و آلرژی شود.

کسانی که می خواهند بدن خود را بسازند و توده عضلانی به دست آورند باید صبح ها شیر بنوشند. با این حال، کسانی که می خواهند وزن کم کنند یا خواب راحتی داشته باشند، باید شب ها شیر بنوشند.

با این حال، آنها اکثرا معتقدند بهترین زمان برای نوشیدن شیر، زمان خواب است. نوشیدن شیر در صبح توصیه نمی شود زیرا معده بسیار سنگین می شود و هضم آن دشوار است. این باعث می شود که فرد در طول روز احساس بی حالی کند. برای کسانی که روز خود را با ورزش شروع می کنند، نوشیدن شیر در صبح اغلب باعث اسیدیته می شود.همچنین هرگز نوشیدن شیر در صبح برای افراد بالای ۵ سال توصیه نمی شود.

اگر می خواهید وزن کم کنید، بهترین زمان برای نوشیدن شیر قبل از خواب است نوشیدن شیر قبل خواب به شما کمک می کند تا در هنگام خواب کالری بسوزانید. این به این دلیل است که شیر به ما کمک می کند بهتر بخوابیم و کالری سوزی را برای بدن آسان تر می کند.

فقط نوشیدن یک فنجان شیر در شب می تواند به سیری شما کمک کند و شما را از پرخوری دور نگه دارد. علاوه بر این، به آرامش ذهن شما و ایجاد خواب بهتر کمک می کند. اگر هدف شما کاهش وزن است، بهتر است شب ها نیم ساعت قبل از خواب شیر کم چرب بنوشید.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899896

دیگر خبرها

  • امروز با سعدی: ای یار جفا کرده پیوند بریده
  • با جوراب خوابیدن خوب است یا بد؟ | چه کسانی نباید با جوراب بخوابند؟
  • علت خواب رفتن و گزگز پا‌ها (فیلم)
  • ببینید | علت خواب رفتن پا‌ چیست؟
  • علت خواب رفتن و گزگز پا‌ها + فیلم
  • ببینید | تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری
  • آمریکا عامل قحطی و گرسنگی در افغانستان
  • دلیل لرز و بدن درد بدون تب چیست؟
  • بهترین زمان نوشیدن شیر برای کاهش وزن
  • ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟