Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس 3 عامل کاهش بروکراسی اداری ، تسهیل فرآیند صدور مجوز های سرمایه‌گذاری و اعطای تسهیلات بانکی را از عوامل جذب سرمایه‎ گذاری در منطقه دانست.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان، حسن خلج طهرانی در رابطه با چگونگی جذب سرمایه‌گذار برای پروژه‎ های موجود در این منطقه ، گفت: جذب سرمایه‌گذاری تابع عوامل متعددی از جمله بهبود زیر ساخت‎ها تسهیل فضای کسب و کار وکاهش بروکراسی اداری و اعطای تسهیلات بانکی به بخش تولید است بهبودهای صورت گرفته در بخش زیرساخت‎های منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در حوزه آب ، گاز، برق و فراهم نمودن زمین‎ های مورد نیاز سرمایه گذاران یکی از عوامل ترغیب سرمایه‎ گذاران به سرمایه ‎گذاری در این منطقه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: افزایش نقدینگی در کشور و هدایت بخشی از نقدینگی به بخش تولید ، پایین بودن هزینه‎ های نیروی انسانی و افزایش نرخ ارز از طریق افزایش درآمد های صادراتی تقاضای سرمایه ‎گذاری را افزایش داده و منجر به جذب 3برابری سرمایه‎ گذاری در سال 99 نسبت به سال‎های گذشته به طوری که در سال گذشته 9 قرارداد سرمایه‎ گذاری منعقد و در 3ماهه نخست سال جاری 8 قرار داد منعقد شده است.مدیر عامل منطقه ویژه درباره میزان جذب سرمایه در مدت 16 ماه گذشته گفت: سرمایه‎ گذاری صورت گرفته در سال 99 طبق اظهار نظر سرمایه‎ گذاران در صورت اجرای کامل طرح‎ ها میزان 6100 میلیون دلار با ظرفیت اشتغال‎زایی حدود1700 نفر بوده است.

خلج طهرانی کاهش اداری بروکراسی اداری، تسهیل فرآیند صدور مجوز های سرمایه‌گذاری و اعطای تسهیلات بانکی را از عوامل جذب سرمایه‎ گذاری در منطقه دانست پیش ‎بینی کرد که حجم سرمایه گذاری در سال جاری افزایش یابد .

این مسئول با بیان اینکه افزایش سرمایه گذاری‎ های صورت گرفته دارای پیامدهای مثبت اقتصادی و اجتماعی بر سطح رفاه و اشتغال منطقه بوده است، افزود: بیکاری و اشتغال نداشتن در یک منطقه می‌تواند منجر به اختلالت رفتاری و بروز تنش های اجتماعی وسیاسی شود که با افزایش اشتغال از طریق افزایش درآمد و کاهش فقر می تواند از بروز این مساله جلوگیری کرد.

وی عنوان کرد : توسعه فعالیت های صنعتی در منطقه باعث افزایش اشتغال بومیان شده و از طرفی منجر به اشتغال‌زایی برای بخشی از نیروی کار غیر ماهر نیز شده است.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس،  یادآور شد:   انتقال تکنولوژی ، دانش فنی از دیگر پیامدهای مثبت سرمایه‎ گذاری در منطقه بوده که نهایتا منجر به درآمدزایی می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: هرمزگان منطقه ویژه اقتصادی عوامل جذب سرمایه منطقه ویژه اقتصادی سرمایه گذاری جذب سرمایه خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۴۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور هفته آینده به قم سفر می‌کند

سیدمحمد آقامیری  در حاشیه بازدید ازغرفه استان قم در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو ۲۰۲۴ در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت توجه به موضوع سرمایه گذاری درقم  از مدیران استان خواست به این  مساله اهتمام جدی داشته باشند.

وی افزود: جهش تولید فرمایش و دستوری است که از سوی رهبر فرزانه انقلاب برای ما صادر شده است و باید توجه داشته باشیم که زمینه را برای سرمایه‌گذاری مردم فراهم کنیم.

استاندار قم تصریح کرد: علاوه بر مشارکت مردم؛ اشتغال‌زایی نکته مهمی است که  در بحث سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود. هرچقدر نرخ سرمایه‌گذاری را در استان بیشتر کنیم؛ اشتغال‌ اهم افزایش خواهد یافت.

آقامیری در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه افزایش سرمایه‌گذاری باعث افزایش رفاه اجتماعی می‌شود، عنوان کرد: علاوه بر بحث اشتغال‌زایی زمانی‌که سرمایه‌گذاری افزایش پیدا کند  درآمد سرانه هم رشد خواهد داشت و باعث افزایش رفاه مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه ما مسئولین دولت سیزدهم به عنوان خادمین مردم حامی سرمایه‌گذاران در استان خواهیم بود، تاکید کرد: مدیریت استان قم به دنبال تسهیل مسیر سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی برای افراد است و ما حامی این عزیزان خواهیم بود.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت:‌ منابع بانکی کشور محدود است لذا در این راستا دولت سیزدهم به دنبال ساماندهی سرمایه‌‌ها و نقدینگی مردم است تا از این ظرفیت نهایت بهره را ببرد.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌های سردرگم باعث افزایش نرخ تورم می‌شود در صورتی که بتوان این میزان نقدینگی را به سمت تولید سوق داد شاهد کاهش نرخ تورم و گشایش اقتصادی در کشور خواهیم بود.

آقامیری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اهمیت زنجیره ارزش راهبردی در استان‌ها، بیان کرد: زنجیره ارزش راهبردی به این معناست که قیمت تمام شده یک محصول به کمترین میزان خود برسد و این موضوع افزایش صادرات و فروش را دربر خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • بازگشت ۱۲۰۰ کارگر استان بوشهر به اشتغال
  • رئیس جمهور هفته آینده به قم سفر می‌کند
  • رئیسی هفته آینده به قم سفر می‌کند
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد
  • وزیر دفاع پیام صادر کرد
  • امیر آشتیانی: راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند