Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در پاسخ به این سوال که خبر‌هایی است که ایران قصد دارد واکسن فایزر وارد کند؟، گفت: باید بگویم که واکسن‌های تولید آمریکا و انگلیس به کشور ممنوع است، اما اگر فایزر در کشور‌های دیگر به غیر از آمریکا و انگلیس تولید شود ورود آن به کشور ممنوع نیست.

حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجو، درباره واکسیناسیون عمومی در کشور، اظهار کرد: ابتدا باید بیان کنم که آقای دکتر عین اللهی فردی هستند که می‌توانند با چالش‌های پیش روی بهداشت و درمان به خوبی مواجهه شوند و عملکرد متناسبی در این حوزه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: اکنون کشور با بیماری کرونا مواجه است که باید هر چه زودتر این بیماری در کشور کنترل شود که این اتفاق نیازمند کمک همه از جمله دولت به وزارت بهداشت است.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: حدود ۳۰ درصد از حل مشکلات بهداشت و درمان کشور مرتبط با وزارت بهداشت است و ۷۰ درصد آن به سایر وزارتخانه‌های دولت مربوط است که این نشان دهنده آن است که همه وزرا باید دست به دست هم بدهند تا مشکلات بهداشت و درمان کشور حل شود

شهریاری با اشاره به قول وزیر جدید بهداشت در رابطه با تسریع واکسیناسیون عمومی، بیان کرد: دولت همان طور که سعی و تلاش دارد تا واکسن داخلی به تولید انبوه برسد در مقابل سعی دارد تا واکسن خارجی از چین و سایر کشور‌های تولید کننده، واکسن به کشور وارد کند.

وی افزود: مسئولان واکسن‌های داخلی هم بیان کردند که تا مهرماه ماهی ۱۰ یا ۱۵ میلیون واکسن تولید خواهند کرد که باید منتظر بود تا این وعده آن‌ها به تحقق بیانجامد.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در پاسخ به این سوال که خبر‌هایی است که ایران قصد دارد واکسن فایزر وارد کند؟، گفت: باید بگویم که واکسن‌های تولید آمریکا و انگلیس به کشور ممنوع است، اما اگر فایزر در کشور‌های دیگر به غیر از آمریکا و انگلیس تولید شود ورود آن به کشور ممنوع نیست.

شهریاری ادامه داد: واکسن‌های تولید آمریکا یا انگلیس به این دلیل ممنوع شد که این احتمال وجود داشت در تولید این واکسن‌ها برای ایران دستکاری‌هایی صورت بگیرد از این جهت ورود واکسن از این دوکشور ممنوع است وگرنه اگر برند‌های این دو کشور در جای دیگر تولید شوند منع ورود ندارند.

وی با بیان اینکه مردم باید بیشتر به پروتکل‌ها و دستورات بهداشتی عمل کنند، تاکید کرد: در هیچ کجای دنیا زمان پایانی برای این واکسن متصور نشده اند که این نشان می‌دهد که باید چند سالی با این بیماری همراه شد و به نوعی فعلا مهمان ناخوانده این دنیا است که همان طور شاهد هستید هر از چندگاهی اخباری مبنی بر جهش این بیماری مخابره می‌شود که این موضوع تایید می‌کند که هنوز زمان پایانی برای این بیماری وجود ندارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چرا ستاد برکت خط تولید واکسن نداشت دست به تولید واکسن زد که به جای آن می‌توانست به انستیتو‌های واکسن سازی کشور همانند رازی و پاستور کمک کند؟، بیان کرد: این طور نبوده، زیرا کمک‌هایی به پاستو و رازی در جهت ساخت واکسن شده است، اما در همه جای دنیا وجود دارد که کشور‌های پیشرفته دست به تولید چند واکسن می‌زنند تا بتوانند هم نیاز واکسیناسیون را تامین کنند و هم در مقابل جهش‌ها دست برتر را داشته باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مجلس یازدهم کرونا کرونا ویروس واکسن کرونا واکسن واکسن ایرانی واکسن فایزر شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت آمریکا و انگلیس بهداشت و درمان کشور ممنوع واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۴۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمل به شعار سال و مردمی شدن اقتصاد نجات‌بخش تولید است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدجواد آزاد در خطبه‌های این هفته این شهر جنوبی استان فارس که در مصلی الغدیر لامرد با شکوه و عظمت خاصی برگزار شد به دوازدهم اردیبهشت ماه، سالروز شهادت استاد فرزانه، عالم باتقوا و الگوی ایمان و استقامت، علامه مطهری به عنوان روز معلم اشاره کرد و گفت: استاد مطهری سرمشق معلمان و اساتید ایران اسلامی است زیرا در دوره عمر پربرکت خود جهاد علمی کرد و در مبارزه با فرقه‌های گوناگون، معارف ناب دینی را انتقال داد تا جامعه، حق و باطل را تشخیص دهد.

امام جمعه لامرد گفت: شهید مطهری شخصیتی بود که بالاترین خدمت را به جامعه کرد و باید قدر چنین معلمان و اساتیدی را بدانیم.

وی با بیان این مطلب که مردم باید به اقتصاد ورود کنند بیان کرد: آن چیزی که باید در جامعه نهادینه شود این است که اقتصاد، مردمی و اجتماعی شود و مردم ورود کنند که البته راهکار آن را هم رهبری بیان کردند زیرا این مدل اقتصاد باعث نجات چتر جامعه و تولید می‌شود.

حجت الاسلام آزاد تصریح کرد: از مسؤولین توقع داریم که با توجه به ظرفیت‌هایی که در منطقه به وجود آمده موانع و شرایط را برای سرمایه گذاری برطرف و تسهیل کنند و مردم در قالب تعاونی‌های کوچک مشارکت کنند.

خطیب جمعه لامرد بیان کرد: راه حل این مشکل بزرگ اقتصادی که در جامعه وجود دارد این است که خود مردم ورود کنند و اقتصاد اجتماعی و مردمی شود و سرمایه‌های اقتصادی پای کار بیایند.

وی به وضعیت منطقه و فلسطین اشاره کرد و گفت: اخیراً آمریکا مخالفت خود را با اینکه فلسطین به عنوان یک کشور مستقل به عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل در بیاید اعلام کرد اما خداوند اراده کرده تا این مردم مظلوم و مقاوم مسئله اول جهان باشند.

وی افزود: مقاومت مردم فلسطین باعث شده که هر آزادمردی در این عالم هستی صدای این مظلومین را بشنود و در عالم دیده شده و خواست خداوند بر این شده که این مقاومت، عبرتی برای مردم آزاده جهان باشد.

او با اشاره به شعله ور شدن اعتراضات ضد اسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا اظهار کرد: اختلاف در میان مردم آمریکا و سردمداران به خاطر ظلم به مردم جهان شدت گرفته و مردم فلسطین در جبهه حق هستند و هر کس می‌خواهد سعادتمند شود باید حامی مردم مظلوم فلسطین باشد.

کد خبر 6089159

دیگر خبرها

  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • عمل به شعار سال و مردمی شدن اقتصاد نجات‌بخش تولید است
  • تجلیل از مادر ۲۷‌ ساله اناری با پنج فرزند
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • وزیر کار : حقوق کارگران هنوز به حد ایده‌آل نرسیده زیرا عقب‌ماندگی چندین ساله‌ای در این حوزه وجود دارد
  • ورود زنان به بازی آلومینیوم - پرسپولیس ممنوع شد
  • فوری: ورود زنان به بازی آلومینیوم- پرسپولیس ممنوع شد