Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس،  این مرکز به عنوان اولین مرکز تحقیقاتی در زمینه کاربرد علوم و مهندسی در حوزه پزشکی درکشور، در سال 1373 در مجتمع بیمارستانی امام خمینی به عنوان بزرگترین مجتمع بیمارستانی کشور و وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تاسیس شد. تا با فراهم سازی بستر همکاری های تنگاتنگ بین بخش های مهندسی و بالینی و انجام فعالیت های پژوهشی در راه استقلال صنعتی کشور و توسعه فناوری های طراحی و ساخت تجهیزات نوین پزشکی با توجه به ملاحظات بومی گام بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی گسترش فعالیت این مرکز و تخصصی تر شدن تحقیقات و فعالیت ها، در سال 1389، دو مرکز دیگر با نام های مرکز تحقیقات تصویربرداری سلولی- مولکولی و مرکز تحقیقات فناوری های بیومدیکال و رباتیک ایجاد شد. تا از این طریق بخشی از زمینه های لازم برای قرارگیری ایران در زمرء کشورهای پیشگام در حوزه فناوری های نوین پزشکی فراهم شود. از جمله برنامه های این مجموعه گسترش مرزهای دانش و تلاش در جهت آموزش و پژوهش فناوری های پیشرفته پزشکی در سطح جهانی و تربیت نیروی انسانی توانمند در حوزه فناوریهای پیشرفته پزشکی به منظور توسعه و ارتقای سطح سلامت کشور، بررسی، شناسایی و کمک به رفع نیاز بخش های مختلف خدمات بهداشتی و درمانی کشور در زمینه توسعه و بکارگیری تکنولوژی و ایجاد ارتباط مطلوب با متخصصان  و مبتکران مراکز علمی و پژوهشی داخل و خارج کشور می باشد.

در ادامه برای آشنایی بیشتر با امکانات و فعالیت‌های پژوهشکده فناوری ها و تجهیزات پزشکی ویدئوی زیر را تماشا کنید:

 

 

 

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: تجهیزات پزشکی ربات جراح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۴۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود

ایسنا/هرمزگان مدیر سابق مرکز اسلامی استان هرمزگان گفت: برای تحقق تمدن نوین اسلامی باید تمام ارکان جامعه اسلامی مشارکت کنند. نه شیعه و نه اهل سنت به تنهایی نمی‌توانند به این مهم دست پیدا کنند؛ بلکه باید با اتحاد برای تحقق این تمدن تلاش کرد.

حجت‌الاسلام احمدرضا باوقار امروز (هشتم اردیبهشت ماه)، در آئین تودیع و معارفه خود که در سالن جلسات حوزه علمیه بانوان برگزار شد، با ذکر این نکته که مسلمان باید بلند بیندیشد، خاطرنشان کرد: مسلمانان باید حامی و پشتیبان یکدیگر باشند؛ اما متاسفانه امروز در مسئله غزه شاهد رفتاری غیر از این هستیم.

مدیر اسبق مرکز اسلامی استان هرمزگان بیان کرد: هموارسازی مسیر برای عینت‌بخشی به وحدت موجود در استان هرمزگان از جمله اصول اساسی برنامه‌هایم در مرکز اسلامی بود.

در استان هرمزگان بیش از ۲۰ حوزه علمیه شیعه و حدود ۵۰ مدرسه دینی اهل سنت داریم که در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی و خدماتی فعالیت‌ می‌کنند.

وی، با اشاره به گستردگی فعالیت مرکز اسلامی، عنوان کرد:این مرکز در حوزه مساجد مانند مرکز رسیدکی به امور مساجد و در حوزه مدارس دینی مانند حوزه علمیه و مرکز خدمات فعالیت می‌کند که نشان دهنده حجم فعالیت‌ها است.

حجت‌الاسلام باوقار منشاء اختلاف را جهل دانست و اظهار کرد: اختلاف باعث عدم تحقق اهداف جامعه اسلامی خواهد شد و همین امر باعث شکست جبهه اسلام می‌شود به همین جهت باید وحدت اسلامی را عینیت بخشید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمایت از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • برپایی پاویون دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه پزشکی ویتنام ۲۰۲۴
  • راه اندازی میز خدمت در نمایشگاه تجهیزات پزشکی
  • ۲۷ رقم برنج در کشور معرفی شده است
  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد
  • آخرین مهلت ثبت نام برای حضور در نمایشگاه پزشکی و داروسازی ویتنام ۲۰۲۴