Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@08:38:28 GMT

درخواست رئیس رژیم صهیونیستی برای احیای روابط با فلسطین

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۲۴۷۳۲

درخواست رئیس رژیم صهیونیستی برای احیای روابط با فلسطین

رئیس رژیم صهیونیستی خواستار "تجدید روابط" با تشکیلات خودگردان فلسطین شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی خواستار احیای روابط با تشکیلات خودگردان فلسطین شد و توضیح داد که این امر به "امنیت اسرائیل" کمک می‌کند.

وی در مصاحبه با کانال ۱۳ تلویزیون اسرائیل گفت که دیدار بنی گانتس، وزیر جنگ اسرائیل با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را گامی خوب و مهم می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تماس با تشکیلات خودگردان فلسطین را "گامی درست" دانست و تاکید کرد که این امر به "امنیت اسرائیل" کمک می‌کند.

هرتزوگ اما از هرگونه اظهارنظر درباره سخنان نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی که گفته بود مایل به گفتگو با فلسطینی‌ها نیست، خودداری کرد.

مذاکرات صلح بین طرفین فلسطینی و اسرائیلی از آوریل ۲۰۱۴ به دلیل اصرار اسرائیل بر ادامه شهرک سازی ها ، امتناع از آزادی اسرای فلسطینی و پذیرش راه حل "دو کشوری" متوقف شده است.

هرتزوگ با اشاره به مذاکرات انجام شده بین وی و رهبران چند کشور منطقه، خاطرنشان کرد: در تماس تلفنی ۴۰ دقیقه با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه خواستار گفت وگوی ثمربخش با آنکارا به منظور حفظ منافع استراتژیک اسرائیل شده است.

هرتزوگ با بیان اینکه از گفتگو در مورد همه موضوعات با کشورهای منطقه حمایت می‌کند، خاطرنشان کرد که هفته گذشته به صورت مخفیانه با پادشاه اردن در امان ملاقات کرده و گفتگوی مهمی با وی داشته است. 

وی افزود: "تماس‌هایی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر و محمود عباس داریم و به عبارت دیگر ، یک مسیر مثبت منطقه‌ای وجود دارد که باید بدانیم چگونه از آن استفاده کنیم."

وی در مصاحبه دیگری با کانال عبری "ریشت کان" اشاره کرد که با هماهنگی کابینه اسرائیل با بسیاری از رهبران منطقه دیدار خواهد کرد و اشاره کرد که روابط وی با نفتالی بنت خوب و عادی است و گفتگوی دائمی و متقابل در مورد همه مسائل با وی دارد و با همه حتی مخالفان گفتگو می‌کند.

هرتزوگ منکر توافق میان وی و بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر سابق و رهبر مخالفان برای کسب کرسی ریاست در ازای عفو نتانیاهو در صورت محکومیتش در دادگاه شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اسرائیل و فلسطین تشکیلات خودگردان رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۴۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت اسیر فلسطینی ۱۰ روز بعد از بازداشت توسط نظامیان صهیونیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «کریم ابوصالح» اسیر فلسطینی که تنها ۱۰ روز از بازداشت وی توسط نظامیان صهیونیست می‌گذشت به دلیل شرایط بد زندان رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

بر اساس این گزارش، منابع رسانه‌ای خبر دادند که ابوصالح ساکن شهر سخنین در اراضی اشغالی فلسطین به دلیل رفتار وحشیانه و نامناسب زندانبانان صهیونیست در زندان این رژیم به شهادت رسید.

وی ۲ روز قبل از شهادتش در زندان رژیم صهیونیستی صاحب یک فرزند شده بود. ابوصالح پیش از این شش سال را در زندان‌های رژیم اشغالگر قدس سپری کرده بود.

با شهادت ابوصالح تعداد اسرای فلسطینی که از هفت اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند به ۱۷ نفر افزایش یافت.

در حال حاضر بیش از ۹ هزار و ۴۰۰ اسیر از جمله ۸۰ اسیر زن و ۲۰۰ نوجوان در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند که سه هزار و ۶۶۰ تن از آنها در بازداشت اداری هستند یعنی بدون تفهیم اتهام یا محاکمه، در بند به سر می برند.

این در حالی است که سرنوشت تعداد زیادی از شهروندان فلسطینی که در سراسر اراضی اشغالی فلسطین به ویژه کرانه باختری بازداشت می‌شوند مشخص نیست.

کد خبر 6090544

دیگر خبرها

  • شهادت اسیر فلسطینی ۱۰ روز بعد از بازداشت توسط نظامیان صهیونیست
  • شهادت ۳۷ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه
  • تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد
  • درخواست وزیر صهیونیست برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • تکرار ادعای کاخ سفید : مدرکی مبنی بر نسل کشی اسرائیل در غزه وجود ندارد
  • وزیر دارایی اسرائیل: باید تمامی غزه را نابود کنیم
  • اسموتریچ خواستار ترور رهبران حماس، نابودی کامل غزه و تحریم دولت رام‌الله شد
  • نسل کشی صهیونیست ها همه جامعه فلسطین در غزه را هدف قرار داده است
  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح