Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@00:57:09 GMT

هورمون ورزش از ابتلا به نوع شدید کووید ۱۹ پیشگیری می کند

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۲۴۷۶۸

هورمون ورزش از ابتلا به نوع شدید کووید ۱۹ پیشگیری می کند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، یافته‌های این تحقیق نشان می‌دهد که چرا در طول پاندمی کووید ۱۹ ورزش کردن اهمیت دارد چراکه میزان مناسب ورزش از شدت بیماری کووید ۱۹ می کاهد.

بیماران مبتلا به چاقی به دلیل نقش آنزیم ۲ تبدیل کننده آنژیوتانسین (ACE۲) در عفونت ویروسی بیشتر مستعد ابتلاء به کووید ۱۹ شدید هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ACE۲ در سلول‌های انسانی توسط ژن‌های مختلف مرتبط با افزایش یا کاهش تکثیر ویروس تنظیم می‌شود.

یافته‌های این تحقیق شامل کشت سلول‌های انسان نشان دهنده اثر مثبت ایریسین بر بیان ژن‌های متعدد مربوط به عفونت ویروسی ناشی از کروناویروس است.

از اینرو کاهش ژن‌های تنظیم کننده ACE۲، رویکردهای امیدوارکننده ای برای درمان عفونت کووید ۱۹ است.

یافته‌های محققان دانشگاه ایالتی سائوپائولو برزیل نشان می‌دهد که ایریسین، هورمون ترشح شده از عضلات در طول ورزش، می‌تواند اثر درمانی بر روی بیماران کووید ۱۹ داشته باشد.

تیم تحقیق بعد از بررسی بیان ژن سلولی دریافت که ژن تنظیم کننده ایریسین با تکثیر کروناویروس در سلول‌های انسانی مرتبط است.

همچنین مشخص شد که هورمون ایریسین سطح رونویسی ژن Trib۳ را سه برابر می‌کند. تحقیقات قبلی اهمیت حفظ بیان ژن TRIB۳ را نشان داده است. در واقع، بیان TRIB۳ اغلب در افراد مسن کاهش می‌یابد، عاملی که ممکن است با افزایش تکثیر کروناویروس و خطر بالاتر ابتلاء به کووید ۱۹ در این بخش از جمعیت مرتبط باشد.

کد خبر 5297857

منبع: مهر

کلیدواژه: ورزش ویروس کرونا کووید 19 ویروس کرونا واکسن کرونا واکسیناسیون وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آمار کرونا چاقی بهرام عین اللهی کووید 19 سازمان غذا و دارو واکسن شیوع کرونا دانشگاه علوم پزشکی تهران سعید نمکی پروتکل های بهداشتی کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۴۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، فاتحی نیا در نشست خبری با اصحاب رسانه مهریز گفت: در سال گذشته با کاهش ۳۰ درصدی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مواجه بودیم که ناشی از اقدامات پیشگیرانه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بود.

وی افزود: سال گذشته برای پیشگیری از بیماری هاری به عنوان بیماری مشترک بین انسان و حیوان بیش از هشت هزار قلاده سگ صاحب دار واکسینه شده اند.

مدیرکل دامپزشکی استان بیماری تب کریمه کنگو را یکی از بیماری‌های بسیار خطرناک دانست و بر مصرف گوشت لیبل دار و خرید از فروشگاه‌ها و قصابی‌های مجاز تاکید کرد.

فاتحی نیا همچنین از افتتاح و بهره برداری ساختمان جدید شبکه دامپزشکی مهریز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ساختمان دامپزشکی مهریز با تلاش دو ساله به مراحل پایانی ساخت رسیده و با زیربنای ۲۸۰ متر تا هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ژنتیک و قرارگیری در معرض آفت کش ها خطر پارکینسون را افزایش می دهد
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • ورزش واقعا باعث رشد قد می‌شود؟
  • آیا ورزش باعث رشد قد می‌شود؟
  • ورزش باعث رشد قد می‌شود؟
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • این ویتامین از ابتلا به کبد چرب جلوگیری می‌کند
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • اهمیت حفظ بهداشت زنان در پیشگیری از عفونت‌های تناسلی
  • ۷ دلیل که باید انار بخورید