Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، بازی‌های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ در حالی روز گذشته به پایان رسید که کاروان کشورمان صاحب ۱۲ طلا، ۱۱ نقره و یک برنز شد و تاریخی‌ترین نتیجه در پارالمپیک به ثبت رسید.

با وجود اینکه اکثر رشته‌ها نتایج خوبی را کسب کردند و درخشان بودند، اما در این بین برخی مانند بسکتبال با ویلچر نتوانستند نمایش خوبی داشته باشند و پایین تر از سطح انتظار ظاهر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاگردان عباس آقاکوچکی  با آمریکا، استرالیا، انگلیس، آلمان و الجزایر همگروه بودند که تنها در یک بازی مقابل الجزایر پیروز شدند و ۴ مسابقه دیگر را با اختلاف زیادی به حریفان خود واگذار کردند و کیفیتی که باید می‌داشتند را نداشتند.

هادی رضایی، دبیر اجرایی کمیته پارالمپیک در دی ماه ۹۸ گفته بود: «سیاست این کمیته برای اعزام ورزشکاران به بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو بر مبنای مدال‌آوری است. تیم‌ها یا کسانی که بر اساس این سیاست، احتمال کسب مدال نداشته باشند، به توکیو اعزام نمی‌شوند.»

بر همین اساس، برنامه کمیته ملی پارالمپیک اعزام کاروانی کیفی بود و برهمین اساس و با توجه به اینکه بسکتبال با ویلچر نمی‌تواند عنوانی را کسب کند، این تیم را از کاروان کنار گذاشتند، اما با فشارهایی که از سوی برخی ورزشکاران و وزارت ورزش و جوانان وارد شد، سرانجام با حضور آنها موافقت شد که اشتباهی آشکار و تعجب برانگیز بود.

پس از موافقت با اعزام این تیم، عباس آقاکوچکی در قامت سرمربی در مصاحبه‌هایی عنوان کرده بود: «با آمادگی خوبی که بازیکنان دارند، حضور شایسته تری نسبت به ریو خواهیم داشت و ضمن ارتقاء جایگاه خود از رتبه دهمی، نیم نگاهی هم به کسب سکو در توکیو داریم. در حقیقت زنگ تفریح سایر تیم ها نخواهیم بود.»

اما این اظهارات تنها در حد حرف بود و بسکتبالیست‌ها با ۴ شکست و دو برد در جایگاه نهمی قرار گرفتند. مسئولان کمیته پارالمپیک حتما این روزها را می‌دیدند که بسکتبال با ویلچر نمی‌تواند در توکیو مقامی را کسب کند و برخلاف تصمیمی که گرفته شده بود، به ناچار و با فشارهایی که وارد شد، عمل کردند و نتیجه آن هم باخت با اختلاف‌های زیاد بود.

به گزارش فارس، المپیک و پارالمپیک جای کسب تجربه نیست و بسکتبال با ویلچر کشورمان هم تیم کم تجربه‌ای نبود، اما سطح آنها همین است که در توکیو رقم خورد و همان مقام‌های قبلی با یک پله بالا و پایین تکرار شد و اتفاق خاصی نیفتاد. مهم این است وقتی تصمیمی گرفته می‌شود که به سود منافع ملی است، به آن احترام گذاشته شود و نباید از هر سو فشاری وارد شود که تصمیمات را وتو کند و نتیجه اش چیزی شود که دیده شد.

انتهای پیام/

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: بسکتبال با ویلچر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۴۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گنج‌زاده مدرس کمپ تمرینی چین شد

به دعوت فدراسیون کاراته آسیا سجاد گنج زاده برای تدریس در اولین دوره کمپ تمرینی آسیا عازم شهر ووهان کشور چین می‌شود. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کاراته، اولین کمپ تمرینی کاراته آسیا در شرایطی طی روزهای 21 تا 23 مرداد ماه در شهر ووهان کشور چین برگزار می شود که به دعوت اتحادیه آسیا؛ سجاد گنج زاده قهرمان طلایی کاراته کشورمان در المپیک توکیو  مدرس کومیته این کمپ را بر عهده خواهد داشت.

 گنج زاده در این کمپ به همراه گانگ لی از کشور میزبان در بخش کومیته و برادران موسوی از کویت  و گریس از فیلیین در بخش کاتا مدرسین این کمپ خواهند بود.

سجاده گنج‌زاده مدال طلای المپیک توکیو، دو مدال طلای بازی‌های آسیایی، یک طلا، دو نقره و یک برنز جهان و یک مدال طلا، دو نقره و دو برنز آسیا را در کارنامه خود دارد.

نفرات دعوت شده به مرحله دوم انتخابی تیم ملی کاراته مشخص شدند

 

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • برگزاری هفتمین نشست ستاد اجرایی بازی‌های پارالمپیک پاریس
  • حضور مسی سوارز، آلبا و بوسکتس در دیدار میامی هیت - بوستون سلتیکس در بسکتبال NBA
  • ابتدای سال دچار شوک بودجه‌ای شدیم/ والیبال و بسکتبال امید مدال نبودند
  • قهرمانی ملی‌پوش بسکتبال با ویلچر با فنرباغچه در اروپا+عکس
  • در آغاز سال دچار شوک بودجه‌ای شدیم/ والیبال و بسکتبال امید مدال نبودند
  • تصویری باورنکردنی از بهروز افخمی روی ویلچر؛ بیماری افخمی چیست؟
  • گنج‌زاده مدرس کمپ تمرینی چین شد
  • ذوب‌آهن به نیمه‌نهایی لیگ بسکتبال برگشت/ جبران شکست مقابل طبیعت
  • قرارداد هاکان دمیر سرمربی تیم ملی بسکتبال تمدید نشد
  • معرفی دو گزینه اروپایی سرمربیگری تیم ملی بسکتبال