Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، کریم همتی رییس جمعیت هلال احمر درباره فعالیت های این سازمان در شرایط کنونی گفت: با توجه به شرایط خاص کشور از روز‌های اول سازمان هلال احمر در مقابله با کرونا پیشتاز بود. در هفته‌های اخیر با توجه به پیک جدید کرونا، قرارگاه عملیاتی سازمان هلال احمر شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  او ادامه داد: شرایط دشواری در کشور حاکم بود که سازمان هلال احمر موظف شد باری از دوش وزارت بهداشت بردارد. در همین راستا ما بیش از ده مرکز درمانی در نقاط مختلف کشور دایر کردیم و بر اساس احساس نیاز دانشگاه‌های علوم پزشکی باز هم میتوانیم چنین مراکزی راه اندازی کنیم. تاکنون بیش از ۸ هزار و ۱۰۰ نفر به مراکز هلال احمر مراجعه کردند.   همتی گفت: این بیمارستان‌ها در استان تهران، خراسان رضوی، چهارمحال بختیاری و اصفهان و دیگر استان‌ها در حال خدمت هستند. با توجه به فروکش کردن پیک کرونا بیمارستان جدیدی احداث نکردیم، اما این آمادگی وجود دارد که در صورت نیاز به سرعت وارد عمل شویم.   رییس  جمعیت هلال احمر درباره مراکز واکسیناسیون این سازمان نیز گفت:  ما به بحث تزریق واکسن نیز ورود کرده‌ایم و تا کنون بیش از ۱۱۶ مرکز مشترک و ۱۳ مرکز اختصاصی جمعیت هلال احمر دایر شده است و خدمات واکسیناسیون ارائه می‌شود.   او همچنین افزود: بعضی استان‌ها از ما درخواست داشتند برای بیماران کرونایی چادر‌های بزرگ برپا کنیم تا بخشی از بیماران را بستری کنند و ما در حال تدارک هستیم. نکته مهم این است خدمات سازمان توسط داوطلبان انجام می‌شود و به ساعت خاصی محدود نیست و در تمام روز این خدمات ارائه می‌شود.   همتی گفت: سازمان در بحث کمبود داروی‌های فوق تخصصی نیز عملکرد خوبی داشته و توانستیم دارو‌های بیماری‌های خاص از جمله سرطان را وارد کنیم و فعالیت داروخانه‌های زیر نظر نیز افزایش یافته و تا ساعت دوازده شب ارائه خدمات دارند.   او درباره تاخیر در دادن مجوز برای احداث مرکز واکسیناسیون توسط وزارت بهداشت گفت: ما در گذشته سه بار به وزارت بهداشت برای برقراری مراکز واکسیناسیون اعلام آمادگی کردیم. هلال احمر ۱۶۰ مرکز واکسیناسیون مجهز برای بحث واکسینه کردن حجاج دارد و این پتانسیل را داریم تعداد مراکز را به ۵۰۰ عدد برسانیم تا بتوانیم افراد بیشتری را در مدت زمان کمتر واکسنیه کنیم اما تا کنون از آمادگی ما استقبالی نشده است و امیدواریم که در دولت جدید بهای بیشتری داده شود.   او در آخر تاکید کرد که با توجه به اینکه آمار واردات واکسن نیز افزایش چشمگیری یافته نیاز به مراکز واکسیناسیون بیش از قبل احساس می‌شود. بیشترخوانید ۵ میلیون دز واکسن کرونا وارد کشور شد انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هلال احمر واکسیناسیون کرونا جمعیت هلال احمر هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۴۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر

ایسنا/بوشهر مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر از آماده باش کامل نیروهای امدادی و عملیاتی این استان در پی صدور هشدار سیل در روزهای پایانی هفته خبرداد.

به گزارش ایسنا، احسان ایزدپناه بعداز ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: حسب اعلام هشدار از سوی سازمان هواشناسی و همچنین سازمان امداد و نجات همه نیروهای عملیاتی این استان در حالت آماده باش کامل می‌باشند.

وی گفت: از هم استانی‌های می‌خواهیم به هشدارهای سازمان هواشناسی توجه کنند و همچنین از حضور در ارتفاعات و مسیر رودخانه های فصلی جداً خودداری کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر خاطرنشان کرد: در صورت بروز هرگونه حادثه شماره ۱۱۲ ندای امداد به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به هموطنان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یک کشته و ۲ مصدوم در سانحه رانندگی در قزوین 
  • دست مایوالکترونیک توسط مرکز توانبخشی هلال احمر به تولید انبوه می رسد
  • آمادگی هلال احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا
  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا
  • آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا
  • دستور دادستانی برای راه‌اندازی پایگاه امداد دریایی گناوه
  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر
  • «مردم‌محور بودن» اساس و پایه فعالیت در جمعیت هلال‌احمر است
  • همایش تجلیل از مربیان هلال احمر و مدرسان مرکز آموزش علمی کاربردی هلال احمر قم
  • روحیه داوطلبی برآمده از اراده انسانی است