Web Analytics Made Easy - Statcounter

اختتامیه پارالمپیک توکیو نیز گذشت، اما باید بدانیم که ژاپن در عرصه ورزش، جز میزبانی المپیک و پارالمپیک، چندین و چند انیمة ورزشی نیز برایمان به همراه دارد. حتی اگر هم طرف‌دار ورزش نباشید بد نیست که به این انیمه‌ها فرصتی بدهید چرا که علاوه بر رویداد‌ها و مسابقات ورزشی، داستان و شخصیت‌پردازی فوق‌العاده‌ای دارند!

گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو- مریم سواری؛ اختتامیه پارالمپیک توکیو نیز گذشت، اما باید بدانیم که ژاپن در عرصه ورزش، جز میزبانی المپیک و پارالمپیک، چندین و چند انیمة ورزشی نیز برایمان به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی اگر هم طرف‌دار ورزش نباشید بد نیست که به این انیمه‌ها فرصتی بدهید چرا که علاوه بر رویداد‌ها و مسابقات ورزشی، داستان و شخصیت‌پردازی فوق‌العاده‌ای دارند!


انیمه‌های ورزشی ژاپنی، از لحاظ دسته‌بندی ورزشی نیز، موضوعات متفاوتی دارند، فوتبال، تنیس، بسکتبال، بیسبال، والیبال، شنا، دو، اسکیت، ژیمناستیک و... و همین موضوع باعث می‌شود که اگر هم به دنبال ورزش خاصی باشید، بتوانید انیمه متناسب با سلیقه‌تان را پیدا کنید. برای اینکه کمی کارتان راحت‌تر شود لیستی از جذاب‌ترین انیمه‌های این ژانر را برایتان آماده کردیم.


Captain Tsubasa


معرفی‌ها را با یک انیمه به‌شدت خاطره‌انگیز شروع می‌کنیم. بیشتر ما سوباسا را می‌شناسیم، مسابقاتی که چندین و چند قسمت به درازا می‌کشید را تماشا می‌کردیم و همراه شخصیت‌ها به هیجان می‌آمدیم، انگار که یک مسابقه فوتبال واقعی و سرنوشت‌ساز را تماشا می‌کنیم!


کاپیتان سوباسا یک مجموعه مانگای ژاپنی است که توسط یوچی تاکاهاشی (Yōichi Takahashi) از سال ۱۹۸۱ نوشته و تصویرسازی شده. این مجموعه عمدتاً درباره ورزش فوتبال است و بر رابطه سوباسا با دوستانش، رقابت با حریفان، تمرین و مسابقات متعدد تمرکز دارد. در مجموع، ما شاهد رشد سوباسا و دوستانش درحالی‌که با رقبای جدید رودررو می‌شوند هستیم. این مانگا تا سال ۱۹۸۸ در مجله هفتگی شونن جامپ (Weekly Shōnen Jump) پخش شد و مجموعه اصلی مانگا به‌عنوان یک انیمیشن تلویزیونی اقتباس شد؛ انیمیشنی که ما آن را در ایران با نام "فوتبالیست‌ها" می‌شناسیم.


شاید برایتان جالب باشد که بدانید پیش از شروع این انیمه، ژاپن حتی یک تیم حرفه‌ای برای فوتبال نداشت، اما پس از آن بسیاری از بچه‌ها تحت تأثیر سوباسا و ورزش فوتبال قرار گرفتند و فوتبال تبدیل به یک ورزش محبوب در ژاپن شد.


Prince of Tennis


شاهزاده تنیس یک مجموعه مانگای ژاپنی است که توسط تاکشی کونومی (Takeshi Konomi) نوشته و تصویرسازی شده و از ژوئیه ۱۹۹۹ الی مارس ۲۰۰۸ در هفته‌نامه شونن جامپ منتشر می‌شد. انیمه برگرفته از این مانگا از اکتبر ۲۰۰۱ الی مارس ۲۰۰۵ در ۱۷۸ قسمت پخش شد. این مجموعه چند قسمت ova (یک واژه ژاپنی برای انیمه‌هایی است که مستقیماً بر روی ویدئو و رسانه خانگی منتشر شده‌اند، بدون اینکه برای اولین‌بار بر روی تلویزیون یا در سینما‌ها نمایش داده شوند.)، Live Action (فیلم‌ها و ویدئو‌هایی که در آن‌ها به‌جای تصاویر متحرک‌سازی شده و انیمیشن، از بازیگران واقعی استفاده می‌شود)، فیلم تئاتر و بازی‌های ویدئویی متعدد را نیز به دنبال داشته.


داستان این انیمه در توکیو اتفاق می‌افتد و مدرسه‌ای را به تصویر می‌کشد که به باشگاهِ تنیس قوی و بازیکنان بااستعداد، معروف است. ریوما (Ryoma) بلافاصله پس از ورود به مدرسه، تعدادی از افراد قوی باشگاه را شکست می‌دهد که بتواند به‌عنوان یکی از بازیکنان ثابت تیم، جایگاه خود را به دست آورد. اعضای تیم درحالی‌که به دنبال هدف نهایی خود، یعنی قهرمانی در مسابقات ملی تنیس در مدارس راهنمایی هستند، دوستان جدیدی پیدا می‌کنند و مهارت‌ها و تکنیک‌های جدیدی یاد می‌گیرند. همچنین ریوما شروع به توسعه سبک تنیس خود می‌کند و در نهایت متوجه می‌شود که این ورزش برای او واقعاً چه معنایی دارد.


Inazuma Eleven


Inazuma Eleven یک مجموعه تلویزیونی انیمیشن ژاپنی است که از سال ۲۰۰۸ الی ۲۰۱۱ بر اساس مجموعه بازی‌های ویدئویی Level-۵ با همین نام و به کارگردانی کاتسوهیتو اکیاما (Katsuhito Akiyama) تولید شده و شامل ۱۲۷ قسمت است.


شخصیت اصلی این داستان یک دانش‌آموز دبیرستانی شاد و خوش‌بین به نام اندو مامورو (Endou Mamoru) است. اندو مامورو که دروازه‌بان تیم فوتبال مدرسه است، تنها ۶ عضو دیگر در تیمش دارد. عاقبت، این تیم تهدید به منحل شدن می‌شود مگر اینکه بتواند در یک بازی مقابل تیم تیکوکو گاکوئن (Teikoku Gakuen)، بهترین تیم ژاپن، ببرد. اندو با جمع‌آوری ۴ بازیکن دیگر تلاش می‌کند که تیم را نجات دهد ... به‌تدریج اندو دوستان بیشتری پیدا می‌کند و رفته‌رفته به اعضای تیم اضافه می‌شود. تلاش‌های اندو و تیمش در راهیابی به مسابقه‌ها خلاصه نمی‌شود، ماجرا‌های هیجان‌انگیزتری برایشان اتفاق می‌افتد و باقدرت‌های ناشناخته‌ای وارد مبارزه می‌شوند.


kuroko no basketball


این انیمه برگرفته از یک مجموعه مانگای ورزشی ژاپنی است که توسط تاداتوشی فوجیماکی (Tadatoshi Fujimaki) نوشته و تصویرسازی شده و از دسامبر ۲۰۰۸ الی سپتامبر ۲۰۱۴ در هفته‌نامه شونن جامپ منتشر می‌شد. این مجموعه مانگا داستان یک تیم بسکتبال دبیرستانی را روایت می‌کند که سعی دارد به مسابقات ملی راه پیدا کند. از این مجموعه یک سریال انیمه اقتباس شده که از آوریل ۲۰۱۲ تا ژوئن ۲۰۱۵ در سه فصل و مجموعاً ۷۵ قسمت منتشر شد.


تیم مدرسه راهنمایی Tekio با برنده‌شدن در همه مسابقات و شکست دادن همه رقیبان به شهرت رسید و اعضای اصلی تیم که ۵ نفر بودند به‌عنوان نسل معجزه شناخته شدند. این ۵ ستاره پس از فارغ‌التحصیلی از مدرسه راهنمایی، وارد دبیرستان‌های مختلفی شدند. بااین‌حال واقعیتی که تعداد کمی از آن مطلع بودند این بود که بازیکن دیگری نیز در نسل معجزه وجود داشت. این بازیکن مرموز که کوروکو تتسویا (Kuroko Tetsuya) نام دارد، در حال حاضر یک دانش‌آموز جدید در دبیرستان سیرین (Seirin) است. حالا کوروکو تتسویاو کاگامی تایگا (Kagami Taiga) که بازیکنی بااستعداد است قصد دارند که تیم بسکتبال سیرین را در صدر تیم‌های ژاپن قرار دهند و در این راستا، یکی پس از دیگری با هم‌تیمی‌های سابق کوروکو رقابت می‌کنند.


Ace of Diamonds


این انیمه نیز از یک مجموعه مانگای ژاپنی با موضوع بیسبال برگرفته شده است که توسط یوجی تراجیما (Yuji Terajima) نوشته و تصویرسازی شده و از ماه می ۲۰۰۶ الی ژانویه ۲۰۱۵ در مجله هفتگی شونن منتشر می‌شد. دنباله‌ای برای آن نیز تحت عنوان Ace of Diamond Act II در آگوست ۲۰۱۵ آغاز شد. انیمه برگرفته شده از این مانگا از اکتبر ۲۰۱۳ الی مارس ۲۰۱۶ پخش شد و ادامه آن نیز که برگرفته از Ace of Diamond Act II است، از آوریل ۲۰۱۹ الی مارس ۲۰۲۰ به نمایش درآمد. در مجموع این انیمه در ۱۲۶ قسمت پخش شد.


این انیمه داستان ایجون ساوامورا (Eijun Sawamura) را دنبال می‌کند که در ابتدا قصد دارد همراه دوستانش به یک دبیرستان محلی برود و در حد توان خود بیسبال بازی کند، اما پس از آن که بورسیه‌ای از مدرسه Seidou به او پیشنهاد می‌شود تصمیم می‌گیرد که از این مدرسه دیدن کند. دیدگاه ایجون نسبت به آینده تغییر می‌کند و رسیدن به مسابقات ملی را در لیست اهداف خود قرار می‌دهد.


Haikyu؟!


هایکیو یک سری مانگای ژاپنی است که توسط هارویچی فوروداته (Haruichi Furudate) نوشته و تصویرسازی شده. این مانگا داستان پسری به نام شویو هیناتا (Shoyo Hinata) را روایت می‌کند که تصمیم گرفته است با وجود قد کوتاهش یک بازیکن والیبال شود. این مانگا از فوریه ۲۰۱۲ الی ژوئیه ۲۰۲۰ در هفته‌نامه شونن جامپ منتشر می‌شد و منجر به تولید یک مجموعه انیمه تلویزیونی نیز شد که همچنان ادامه دارد. این انیمه تا کنون در ۴ فصل و مجموعاً ۸۵ قسمت منتشر شده.


داستان از جایی شروع می‌شود که شویو هیناتا پس از آنکه نیم‌نگاهی به بازی تیم والیبال دبیرستان کاراسونو (Karasuno) در تلویزیون می‌اندازد شیفته والیبال می‌شود. هیناتا که قد کوتاهی دارد و بی‌تجربه است به باشگاه والیبال مدرسه‌اش ملحق می‌شود، اما متوجه می‌شود که تنها عضو آن است. دو سال از مقطع راهنمایی شویو هیناتا صرف این می‌شود که سایر دانش‌آموزان را متقاعد کند که در تمرین‌ها به او کمک کنند. هیناتا در سال سوم راهنمایی موفق می‌شود که اولین مسابقه رسمی خود را داشته باشد، اما در مقابل تیمی که توبیو کاگیاما (Tobio Kageyama) عضو آن است شکست سنگینی را متحمل می‌شود. عاقبت، هیناتا وارد دبیرستان کاراسونو می‌شود و در کمال شگفتی، متوجه می‌شود که کاگیاما نیز وارد همان مدرسه شده؛ این در حالی است که تیم والیبال کاراسونو شهرت خودش به‌عنوان یک تیم قوی را ازدست‌داده ...


Free!


Free! که یک مجموعه انیمه تلویزیونی ژاپنی است، به کارگردانی هیروکو اوسومی (Hiroko Utsumi) توسط استودیوی کیوتو انیمیشن (Kyoto Animation) تولید شده. این انیمه که از یک light novel (یک سبک رمان‌نویسی ژاپنی) به نام HighSpeed! اقتباس شده برای نخستین‌بار در ۲۶ جولای ۲۰۱۳ به نمایش درآمد و تا کنون ۳ فصل از این سری انیمه در ۳۷ قسمت، به همراه چند سینمایی و ova منتشر شده و همچنان ادامه دارد.


داستان Free از شهر ایواتوبی ژاپن آغاز می‌شود. داستان درمورد یک دانش‌آموز بااستعداد در شنا به نام هاروکا ناناسه (Haruka Nanase) است که بنا به دلایلی از تیم شنا کناره‌گیری کرده. هاروکا ناناسه پس از برخورد با رقیب و دوست کودکی خود، رین ماتسوکا (Rin Matsuoka)، همراه با دوستانش تیم شنای دبیرستان ایواتوبی را از نو تشکیل می‌دهد. در این حین هاروکا ناناسه و دوستانش با چالش‌های زیادی روبه‌رو می‌شوند، چالش‌هایی مانند پیداکردن اعضا برای تیم، یافتن یک استخر سرپوشیده برای شنا در زمستان و شروع پروسه تمرینات آماده‌شدن برای شرکت در مسابقات امدادی گروهی ...، اما آیا موفق می‌شوند که برای رقابت با تیم رین به مسابقات راه پیدا کنند؟


Run With The Wind


این عنوان، عنوان یک رمان ژاپنی نوشته شیون میورا (Shion Miura) در سال ۲۰۰۶ است که یک مانگا، یک Live Action و یک مجموعه انیمه تلویزیونی از آن برگرفته شده که از ۲ اکتبر ۲۰۱۸ الی ۲۶ مارس ۲۰۱۹ پخش شد و ۲۳ قسمت دارد.


کاکرو (Kakeru) که یک دونده نخبه سابق دبیرستان است به دلیل سرقت غذا تعقیب می‌شود، در این میان یکی از دانشجویان دانشگاه کانسی (Kansai) که همانند کاکرو دونده بود، به او کمک می‌کند. آن دونده که هایجی (Haiji) نام داشت کاکرو را متقاعد می‌کند که به همراه او و دوستانش در یک خوابگاه قدیمی ساکن شود، جایی که در آن قصد دارد برای شرکت در مسابقات دوی ماراتن امدادی آماده شود. اما کاکرو به‌زودی متوجه می‌شود که همه ساکنان آن خوابگاه به جز هایجی و خودش کاملاً تازه‌کار هستند ...



SK8 the Infinity


SK8 the Infinity یک مجموعه انیمه تلویزیونی ژاپنی است که از ژانویه تا آوریل سال ۲۰۲۱ از شبکه‌های ABC و TV Asahi Animazing؟! در ۱۲ قسمت پخش شد. داستان این انیمه به شکل کلی متمرکز بر دو شخصیت اصلی ریکی (Reki) و لانگا (Langa) و ورزش اسکیت است. ریکی یک دانش‌آموز دبیرستانی و اسکیت‌باز است. او علاقه زیادی به شرکت در "اس" که یک مسابقه مخفی و خطرناک در یک معدن متروکه است، دارد. ریکی پس از آن که با لانگا، دانش‌آموزی که به‌تازگی از کانادا به ژاپن بازگشته، آشنا می‌شود، او را به محل مسابقات "اس" می‌برد. لانگا هیچ تجربه‌ای از اسکیت سواری ندارد، اما ناگهان ناچار می‌شود که در یک مسابقه اسکیت سواری شرکت کند و همین آغاز راه لانگا در عرصه اسکیت سواری شد. شرکت‌کنندگانی که در اس شرکت می‌کنند عاشق اسکیت سواری و رقابت با اسکیت سواران قوی هستند و همین موضوع به‌تدریج ریکی و لانگا را با چالش‌های جدید روبه‌رو می‌کند.


Bakuten؟!


Bakuten؟! یک مجموعه تلویزیونی انیمه ژاپنی است که توسط توشیماسا کورویاناگی (Toshimasa Kuroyanagi) و سیشیرو ناگایا (Seishirō Nagaya) کارگردانی و توسط توشیزو نموتو (Toshizo Nemoto) نوشته شده است و از ۹ آوریل الی ۲۵ ژوئن ۲۰۲۱ در ۱۲ قسمت به‌نمایش‌درآمده.


داستان از شخصیتی به نام شوتارو فوتابا (Shotaro Futaba) شروع می‌شود. شوتارو فوتابا عاشق ورزش است، اما هیچ‌گاه نتوانست در هیچ ورزش به‌اندازه‌ای که می‌خواهد بدرخشد. شوتارو فوتابا پس از مشاهده گروهی از ژیمناست‌ها در پارک و تماشای مسابقه‌شان در مسابقات ژیمناستیک، تصمیم می‌گیرد که برای مقطع دبیرستان به مدرسه همان ژیمناست‌ها بپیوندد و وارد تیم ژیمناستیک شود. این تیم که برای شرکت در مسابقات نیاز به اعضای جدید داشت شوتارو فوتابا را علی‌رغم مبتدی بودنش در گروه می‌پذیرد. حال باید دید که آیا این تیم می‌تواند به مسابقات راه یابد یا نه؟

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: انیمه انیمیشن انیمه ژاپنی متوجه می شود یک دانش آموز اسکیت سواری منتشر می شد عنوان یک انیمه ها منتشر شد پس از آن پخش شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۵۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزشی‌های یازدهم اردیبهشت ماه در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ مجموعه خبری "اخبار ورزشی"، خبر‌های متنوع و رویداد‌های خبر ساز ورزشی استان سمنان است که در بخش مشروح خبری ۲۰ سیما مرکز سمنان در شب گذشته پخش شده است.
علاقه‌مندان به دنیای ورزش می‌توانند این بخش ورزشی را در بخش‌های خبری ۲۰ و ۲۳ سیما مرکز سمنان ببینند.
مجموعه ورزشی خبر ۲۰ سیما مرکز سمنان، هم چنین در کانال فضای مجازی خبرگزاری صداوسیما استان سمنان به نشانی @news_semnsnirib نیز بارگذاری می‌شود و علاقه‌مندان به دنیای خبر و ورزش می‌توانند این اخبار نشاط آور ورزشی استان سمنان را مشاهده و یا دانلود کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نگاهی به آخرین اخبار ورزشی سیزدهم اردیبهشت استان قزوین 
  • ثبت رکورد تاریخی ورزشکاران قزوینی در مسابقات المپیک
  • این گزارشگر تا آخر عمر گاف نداد!
  • این گزارشگر تاکنون گاف نداده است!
  • مسعود اسکویی، گوینده پیشکسوت رادیو درگذشت
  • خداحافظی با مرد خوش صدای رادیو/ مسعود اسکویی درگذشت
  • ورزشی‌های یازدهم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است
  • نگاهی بر خبر‌های ورزشی یازدهم اردیبهشت استان قزوین 
  • اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور