Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی فرودگاه امام خمینی، حسب انتشار اخباری مبنی بر "دپوی حدود ۱۸ تن مواد اولیه و دارو‌های کرونایی در شرکت انبار‌های عمومی و خدمات گمرکی فرودگاه امام خمینی" از شرکت‌های تابعه این شرکت در رد‌ه های اخیر و بیان مطالبی در این خصوص بدینوسیله به جهت رفع ابهام و تنویر اذهان عمومی با تکیه بر قوانین جاری کشور به آگاهی می‌رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت انبار‌های عمومی و خدمات گمرکی ایران از شرکت‌های تابعه صندوق بازنشستگی کشوری با شش دهه فعالیت اقتصادی و بازوی لجستیک و مورد اعتماد گمرک جمهوری اسلامی ایران به عنوان مرجع تحویل گیرنده کالا بر اساس قرارداد فی‌مابین با گمرک ج. ا. ا. مستقر در بیش از ۴۰ نقطه از بزرگترین و اصلی‌ترین گمرکات زمینی. دریایی و هوایی کشور به ارائه خدمات انبارداری تخلیه و بارگیری حفاظت و ایمنی کالا و خدمات جانبی مرتبط در رویه‌های واردات و صادرات کالا‌های تجاری به ویژه در مبادی ورودی و خروجی اصلی کشور می‌پردازد و همواره به عنوان یکی از شرکت‌های سودده در جهت تامین حقوق بازنشستگان کشوری در مجموعه وزارت تعاون کار رفاه اجتماعی شناخته می‌شود.

در راستای وظایف مرجع تحویل گیرنده کالا، به استناد بند» ک «ماده یک قانون امور گمرکی، مسئولیت تحویل و نگهداری کالاهایی که تشریفات گمرکی آن‌ها انجام نشده است در اماکن گمرکی بر عهده مرجع تحویل گیرنده است. همچنین به استناد بند» ت ماده یک، شرکت‌ها و شعب تابعه این شرکت به عنوان یکی از مراجع تحویل گیرنده کالا در ردیف اماکن گمرکی محسوب شده و این اماکن تحت نظارت گمرک است.

در همین راستا پس از تنظیم و ارائه اظهارنامه اجمالی کالا توسط شرکت حمل و نقل به گمرک ماده ۱۸ ق. ا. گ. (و سپس موافقت و دستور تخلیه توسط گمرک) ماده ۱۹ ق. ا. گ. (کاال‌های مذکور به مرجع تحویل گیرنده، تحویل می گردد؛ لذا تخلیه کالا و تحویل آن به مرجع تحویل گیرنده منوط به موافقت گمرک بوده و اطلاعات و مشخصات کاال‌های ورودی توسط شرکت‌های حمل و نقل از طریق سامانه گمرکی) EPL) به گمرکات اجرایی اظهار می گردد.

مسئولیت مرجع تحویل گیرنده کانال صرفا حفظ و نگهداری کاال‌های موجود در انبار‌های گمرکی از هنگام تحویل گرفتن کالا آغاز شده و در زمان تحویل دادن کالا پایان می‌پذیرد. ماده ۲۵ ق. ا. گ. (د- به استناد بند» پ ماده ۳ قانون امور گمرکی، انجام تشریفات قانونی ترخیص و تحویل کالا به صاحب کالا و یا نماینده قانونی وی و بررسی اسناد ترخیص به منظور احراز صحت شرایط ترخیص) مجوز‌های قانونی و ... (جزء وظایف و اختیارات گمرک است و لذا مرجع تحویل گیرنده هیچگونه مسئولیتی در روند خروج کالا از اماکن گمرکی در راستای تشریفات قانونی را ندارد.

 بنابر اظهارات ریاست سازمان غذا و دارو در برنامه گفتگوی 18.30 شبکه خبر در تاریخ 23 مرداد 1400 گمرک ایران، وزارت صمت، بانک مرکزی و سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت متولی اصلی ترخیص مواد اولیه دارویی از گمرک هستند و دارو‌های دپو شده در انبار‌های عمومی فرودگاه امام خمینی بدون هماهنگی آن سازمان وارد شده و آنچه با هماهنگی آن سازمان وارد شود، پای هواپیما با هماهنگی گمرک ترخیص خواهد شد

همچنین در بخشنامه‌ای که اخیراً از سوی ستاد گمرک ج. ا. ا خطاب گمرکات اجرایی صادر گردیده چنین تکلیف شده است که ورود و ترخیص انواع واکسن وارداتی، مواد اولیه دارویی، انواع دارو، ماشین آلات و تجهیزات تولید واکسن و هرگونه کالای وارداتی مرتبط با کرونا باید ترخیص فوری، بدون تخلیه در انبار، از پای پرواز یا توسط کامیون حامل این اقلام، بدون انجام تشریفات گمرکی به جز بازرسی اجمالی با اخذ مجوز یا درخواست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به صورت» حمل یکسره و شبانه روزی از گمرکات اجرایی مربوطه، با تنظیم صورتجلسه یا صدور حکم حمل یکسره صورت پذیرد.

 ابتدای همه گیری ویروس کرونا و در راستای مسئولیت اجتماعی شرکت انبار‌های عمومی و خدمات گمرکی ایران و شرکت‌ها و شعب تابعه و همگام با مدافعان سلامت کشور نسبت به تحویل کاال‌های کرونایی و سایر کاال‌های مرتبط با این موضوع در حدود ۶۵۰ ردیف قبض انبار به وزن ۱۱۵۰ تن با دستور گمرک اجرایی و بدون دریافت هزینه‌های مرتبط با انبارداری و خدمات تخلیه و بارگیری و... در حدود بیست میلیارد ریال توسط شرکت انبار‌های عمومی و خدمات گمرکی امام خمینی اقدام شده است.در پایان  توجه به تبصره ماده ۳ فصل سوم قانون مطبوعات، در ارتباط با ارائه اطلاعات و مطالب خارج از منطق و استدلال و توهین، تحقیر و تخریب نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی، بنابر این حق انتشار جوابیه و طرح دعاوی در مراجع قضایی در صورت لزوم برای این شرکت محفوظ است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گمرک ایران داروی کرونا فرودگاه امام خمینی مواد اولیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۵۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: این پرواز به شماره ۸۷۵۹ قرار بود ساعت ۲۱ و ۳۵ دقیقه دیشب انجام شود که به دلیل نقص فنی هواپیما با تاخیر ۵۰۰ دقیقه‌ای مواجه شد.
حسن جعفری افزود:پذیرایی از مسافران در ۲ نوبت انجام شد و مسوولان شرکت هواپیمایی هماهنگی لازم برای انتقال مسافران به سی آی پی را انجام دادند، اما مسافران در سالن حضور داشتند و به سالن سی آی پی نرفتند.
مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: پس از رفع نقص، این پرواز در ساعت پنج و ۵۵ دقیقه صبح امروز انجام شد.

دیگر خبرها

  • انبار دپوی باتری خودرو در بابل کشف شد
  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش
  • دپوی بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال لوازم یدکی قاچاق در انبار لو رفت
  • درخواست کنسرسیوم ریلی برای انجام تشریفات قطار ترانزیتی افغانستان به گمرک ارائه شد
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر
  • آتش سوزی دو انبار کالا در شهر ری
  • کشف انبار دپوی ۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندر ماهشهر