Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد علی سلمان پور رییس پارک ملی بمو با بیان اینکه ماموران یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی بمو در پایش شبانه متوجه حضور شکارچیانی که با استفاده از پروژکتور در تعقیب حیات وحش بودند شدند، اظهار داشت: شکارچیان به محض مشاهده صعود ماموران به ارتفاعات، اقدام به فرار و شلیک گلوله به سمت ماموران کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: ماموران نیز به منظور دفاع اقدام به تیراندازی کردند که سرانجام موجب فرار شکارچیان و رها کردن لاشه یک راس بز و یک راس بزغاله وحشی را رها شد.

سلمان پور اضافه کرد: هویت این دو نفر شکارچی شرور که دارای سوابق متعدد هستند شناسایی شده و پرونده به مراجع قضایی ارجاع شده است.

پارک ملی بمو ۴۸ هزار هکتار وسعت دارد و یکی از مناطق چهارگانه طبیعی در استان فارس است. این پارک همچنین زیستگاه گونه‌های شاخص جانوری از جمله پلنگ، گرگ، گراز، کفتار، کاراکال، گربه وحشی، روباه معمولی، تشی، سمور سنگی، قوچ و میش وحشی، کل و بز وحشی و آهو است. این پارک در شهرستان‌های زرقان و شیراز و در مسیر تخت جمشید واقع شده است.

دستگیری متخلف شکار در پاسارگاد

رییس اداره حفاظت محیط زیست پاسارگاد گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان پاسارگاد در منطقه گود بنه به یک راکب موتور مشکوک شده و دربازرسی از وی یک اسپری فلفل، یک دستگاه دوربین چشمی و تعدادی فشنگ کشف کردند.

کشاورزی افزود: متهم به همراه ادوات و تجهیزات شکار برای سیر مراحل قضایی در اختیار پلیس شهرستان پاسارگاد قرار گرفت.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست پارک ملی بمو پارک ملی بمو یک راس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۵۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جک‌های قاچاق در توقیف پلیس بستک

سرهنگ عبدالرحیم دهقان فرمانده انتظامی شهرستان بستک گفت: ماموران انتظامی پاسگاه انوه در یکی از محور‌های مواصلاتی یک دستگاه کامیونت باری سفید مشکوک را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران با هماهنگی مرجع قضائی در بازرسی از این خودرو ۸ دستگاه جک کامیون و تریلی از نوع ۵۰ تن، ۳۰ تن و ۱۰ تن استوک فاقد مدارک قانونی و معتبر گمرکی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بستک گفت: کارشناسان ارزش این محموله را ۱۰ میلیارد ریال ارزیابی کرده اند.

سرهنگ عبدالرحیم دهقان افزود: در این رابطه راننده متخلف پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • شکارچی کل وحشی در کامیاران به ۷۵۰ میلیون ریال جریمه شد
  • شکارچی «کل وحشی» در کامیاران به ۷۵۰ میلیون ریال جریمه شد
  • دستگیری ۱۴ شکارچی و متخلف صیادی در مازندران
  • جک‌های قاچاق در توقیف پلیس بستک
  • دستگیری ۱۴ متخلف شکار و صید در مازندران
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال در فاروج
  • دستگیری چهار شرور در زابل
  • دستگیری چهار نفر شرور در زابل
  • غرق شدگی ۵ نفر در شهرستان‌های فارس
  • دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در پاسارگاد