Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال حملات داعش به کرکوک و نینوا منابع خبری از برگزاری نشست فوق العاده شورای امنیت ملی عراق به ریاست نخست وزیر این کشور خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، دفتر مصطفی الکاطمی، نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پی حملات داعش به نیروهای عراق در کرکوک و نینوا نشست فوق‌العاده شورای امنیت ملی برگزار و طی آن نقض‌های امنیتی اخیر مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصطفی الکاظمی در جریان این نشست اظهار کرد: توانایی‌های دشمن ضعیف شده است، اما سوء مدیریت و گاهی غفلت در کار فرماندهان نظامی منجر به برخی نقض‌ها می‌شود، بنابراین لازم است سازوکارهای جدیدی برای جلوگیری از تکرار حوادث امنیتی ایجاد شود.

وی بر ضرورت فعال کردن نقش سرویس‌های اطلاعاتی و ایجاد سازوکارهای هماهنگی موثر میان نهادهای مختلف امنیتی و نظامی برای جلوگیری از نقض‌های داعش تاکید کرد.

الکاظمی همچنین خواستار تشکیل کمیته تحقیقات درباره این حملات و جلوگیری از تکرار آنها شد و افزود: استان کرکوک دارای تنوع جمعیتی است و کسانی هستند که به دنبال ایجاد فتنه هستند، به ویژه اینکه ما به سوی انتخابات سرنوشت ساز حرکت می‌کنیم.

الکاظمی در ادامه دستور انجام عملیات ویژه و پیشگیرانه برای جلوگیری از انجام چنین حملاتی را صادر کرد.

یکشنبه نیروهای داعش با حمله به مناطقی در کرکوک و نینوا ۱۵ نظامی و نیروی پلیس عراق را کشتند.

این حمله واکنش کشورهای مختلف ازجمله مصر را به همراه داشت.

مصر در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله مذکور، کشته شدن نیروهای پلیس عراق را به ملت و دولت این کشور تسلیت گفت.

مصر همچنین با عراق در انجام اقدامات برای حفاظت از امنیت و ثبات خود و همچنین ریشه کن کردن تروریسم اعلام همبستگی کرد و اعلام کرد که چنین اقداماتی تنها اراده عراقی ها برای سرنگون کردن تروریست‌ها را بیشتر خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: داعش در عراق مصطفی الکاظمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۵۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از جاده پدافندی اربعین در دستور کار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حسن بهرام نیا در نشست ستاد اربعین استان، به بهره برداری از این جاده پیش از آغاز کنگره عظیم اربعین تاکید کرد و گفت: ایجاد این جاده، به طول ۷ هزار و ۴۰۰ متر با اعتبار ۳۲ میلیارد تومان در دستور کار است.

وی همچنین به جانمایی مواکب در مرز مهران با در نظر گرفتن ملاحظات ترافیکی پرداخت و افزود: طرح ساماندهی میدان اربعین مسیر‌های ورودی و خروجی به این‌ میدان با هدف جلوگیری از ازدحام جمعیت بزودی آغاز خواهد شد.

تکمیل طرح‌های نیمه تمام، نصب دستگاه ایکس ری و همچنین دوربین‌های پایش نظارتی از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دستور ساواک برای بازرسی از عروس امام
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • آخرین اقدامات برای جلوگیری از ورود تروریست ها به ایران از پاکستان
  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • دستور برای جلوگیری کسر امتیاز از نفت!
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • آدم ربایی با چاشنی رمز ارز
  • بهره برداری از جاده پدافندی اربعین در دستور کار
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است