Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین تکریم و معارفه دادستان شهرستان آبیک، دادستان محمدیه و رییس حوزه قضایی بخش ضیاءآباد با حضور مسئولان قضایی استان و مسئولان دستگاه‌های اجرایی، روز یکشنبه در حوزه‌های قضایی مربوطه برگزار شد. خبرگزاری میزان- دادستان مرکز استان قزوین در آیین تکریم و معارفه رییس حوزه قضایی بخش ضیاءآباد گفت: خدمت در هر سنگری از نظام مقدس جمهوری اسلامی توفیق و موهبت الهی است، که مسئولان به برکت خون شهدا از آن بهره‌مند شده‌اند و از این حیث خدمتگزاری مهمترین وظیفه مسئولان است و فرصت‌های خدمتی را باید غنیمت دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمد قاسمی در ادامه بیان داشت: هرچه مسئولان بیشتر خدمتگزار مردم باشند، مردم به نظام دلگرم‌تر و پایه‌های انقلاب مستحکم‌تر خواهد شد؛ لذا در مسیر خدمتگزاری نباید از هیچ کوشش دریغ کرد، بلکه باید به صورت مستمر تلاش شود تا گره گشای مشکلات مردم و جامعه باشیم.
این مقام قضایی استان قزوین تصریح کرد: وظایف قوه قضاییه در قانونی اساسی به وضوح بیان شده است، اما کار در دستگاه قضایی به دلیل گستردگی خدماتی که به مردم و دستگاه‌ها ارائه می‌دهد، بسیار دشوار است و به همین خاطر همه مسئولان، دستگاه‌ها و نهاد‌ها باید در راستای تحقق عدالت کمک‌کار دستگاه قضایی باشند، زیرا در هر جایگاه و نهادی که باشیم اهداف مشترک داریم و برای تحقق آن‌ها باید یاری‌رسان یکدیگر باشیم.
وی ادامه داد: بحمدالله همکاری و هماهنگی خوبی در بین دستگاه‌ها و نهاد‌های حوزه‌های بخش برقرار است و امیدواریم این همدلی‌ها و همراهی‌ها موجب پیشرفت و توسعه زیرساخت‌های بخش و گره‌گشایی از مشکلات مردم شود.
گفتنی است در این مراسم از زحمات مصطفی کرمی‌راد تقدیر و روح الله اکبری به عنوان رییس حوزه قضایی بخش ضیاءآباد معرفی شد.
قاسمی همچنین در آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب محمدیه که در سالن همایش‌های دارالقرآن این بخش برگزار شد، گفت: احقاق حق و تحقق عدالت از مهمترین وظایف ذاتی و قانونی دستگاه قضایی به شمار می‌آید و باید همه تلاش خود را به کار گیریم تا چنانچه حقوق افراد مورد تعرض قرار گرفته و ضایع شده است، به او بازگردانده شود.
دادستان قزوین همچنین اظهار داشت: همه باید تلاش کنیم با شفافیت در مسیر قانون گام برداریم و همانگونه که رهبر معظم انقلاب بیان فرموده اند؛ اگر قانون ملاک عمل قرار گیرد، عدالت محقق می‌شود؛ لذا قانونمداری و قانونمندی باید سر لوحه مسئولان و مردم قرار گیرد، زیرا قانون گریزی موجب تضییع حقوق عمومی و اشخاص می‌شود.
وی با بیان اینکه قوه قضاییه تضمین کننده تحقق عدالت است، افزود: دستگاه قضایی ناظر بر اجرای صحیح قوانین در بسیاری از حوزه‌ها است و به همین خاطر ابتدائاً عدالت باید در درون دستگاه قضایی تحقق یابد و خود عاری از فساد شود، تا بتواند در برابر فساد و مفسد قد علم کند و بایستد.
شایان ذکر است در این مراسم نیز از زحمات مرتضی محمدی تقدیر بعمل آمد و مصطفی کرمی‌راد به سمت دادستان عمومی و انقلاب محمدیه منصوب شد.
محمد قاسمی همچنین در مراسم تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک نیز تاکید کرد: دستگاه قضایی خدمات متنوع و متعددی را به طرق مختلف به سایر دستگاه‌ها و شهروندان ارائه می‌دهد؛ لذا کار در دستگاه قضایی از پیچیدگی‌های خاصی برخوردار است و به همه مردم و مسئولان توصیه می‌شود که همواره دستگاه قضایی را همراهی کنند، تا بتواند متناسب با نیاز جامعه خدمات مطلوب ارائه دهد.
دادستان مرکز استان قزوین در ادامه اذعان داشت: فساد ستیزی و مبارزه با فساد از اهداف دستگاه قضایی در دوره تحول است و قطعاً در این مسیر با هیچ شخص و گروهی تعارف نخواهیم داشت و شناسایی گلوگاه‌های فساد در دستور کار دستگاه قضایی قرار دارد و باید تلاش شود ریشه‌های فساد در تمامی حوزه‌ها خشکانده شود.
این مقام قضایی استان قزوین بیان داشت: دستگاه قضایی در لبیک به فرمان مقام معظم رهبری، در بحث گره گشایی از مشکلات واحد‌های صنعتی و تولیدی ورود قاطعانه و جدی داشته است و پیوسته موضوعات این حوزه را پیگیری و دنبال می‌کند؛ لذا دادستان‌ها به عنوان مدعی العموم باید مجدانه در شرایط جنگ اقتصادی دشمن تلاش کنند، تا مشکلات حوزه صنعت و تولید مرتفع شود و صنعتگران و تولیدکنندگان بتوانند در کمال آرامش و امنیت اقتصادی به امر تولید بپردازند.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: محمدی با تجربه ارزشمند قضایی به شهرستان آبیک آمده‌اند و به وی توصیه می‌کنیم تا با همکاری و تعامل سازنده با سایر نهاد‌ها و مردم شریف این شهرستان؛ در راستای تحقق عدالت، احقاق حق، اجرای قانون و تامین امنیت و آسایش عمومی گام‌های موثر بردارند و در این جایگاه خدمتی از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکند.
گفتنی است در این مراسم که در سالن همایش‌های باران این شهرستان برگزار شد؛ از زحمات چندین ساله سعید احمدزاده تقدیر و مرتضی محمدی به سمت دادستان جدید شهرستان آبیک منصوب شد.        بیشتر بخوانید:      رئیس دادگستری شهرستان بردسیر منصوب شد انتهای پیام/ برچسب ها: قزوین نودیع معارفه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قزوین معارفه دادستان عمومی و انقلاب تکریم و معارفه دستگاه قضایی شهرستان آبیک استان قزوین تحقق عدالت دستگاه ها منصوب شد حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۶۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری آنا، اصغر جهانگیر روز سه‌شنبه در نخستین نشست خبری دوره جدید سخنگویی دستگاه قضایی اظهار داشت: ابتدا از حسن اعتماد ریاست قوه قضاییه برای سپردن مسئولیت خطیر سخنگویی و از اینکه فرصت خدمتگزاری در نظام جمهوری اسلامی ایران را یافته‌ام، قدردانی می‌کنم و امیدوارم که این مهم موجبات رضایتمندی مردم که به حق رضایت خداوند است، فراهم آورد.

وی تصریح کرد: در این مسیر به همکاری‌ها و همراهی‌های اصحاب رسانه بیش از پیش محتاجیم و تلاش ما در این دوره این است که تصویری درست از خدمات عدلیه که خدمات نظام اسلامی است در معرض نظارت و قضاوت افکار عمومی به‌عنوان جویندگان حقیقت قرار دهیم.

وی با یاد کردن از سخنگویان ادوار گذشته از زحمات و مجاهدت‌های آنها در ادوار گذشته قدردانی کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه به دو مناسبت مهم و سرنوشت ساز در کشور؛ روز کارگر و روز معلم اشاره کرد و افزود: کارگران به عنوان بازوان تولید در کشور هستند و امسال هم که رهبر انقلاب در شعار سال به نقش مشارکت مردم تاکید کردند، این نقش بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری و گرامیداشت روز معلم، افزود: آنان که نتوانستند تفکر شهید را تاب بیاورند او را ترور کردند ‌و امروز بیش از هر زمان دیگر توجه و استفاده از اندیشه علامه شهید احساس می‌شود و باید تلاش کنیم این اندیشه به نسل جدید با روش های نوین انتقال یابد.

وی از زحمات معلمان و قشر فرهنگیان قدردانی کرد و افزود: قوه قضاییه تلاش دارد برای حفظ شأن معلمان در هر کجا که در جامعه لازم است اهتمام داشته باشد.

سخنگوی قوه قضاییه، سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام رئیس مکتب جعفری اثنی عشری را به ملت ایران به‌ویژه مراجع تقلید تسلیت گفت.

جهانگیر با اشاره به ابعاد سند تحول قضایی و تمهید برگزاری جشنواره سالانه عدالت و رسانه افزود: در این جشنواره از رسانه‌ها به عنوان ناظران بیطرف که با رصد دائمی و بررسی و ارزیابی ها به دستگاه قضایی نقد منصفانه دارند، قدردانی می‌شود.

جهانگیر با اشاره به ابلاغ سند تحول و تعالی قوه قضاییه گفت: اخیرا این سند از سوی ریاست قوه قضاییه تایید و ابلاغ شد و این سند می‌تواند حلال مشکلات باشد.

وی ادامه داد: سند تحول و تعالی قوه قضاییه رویکرد تحولی دارد که ۱۰ عنوان پیشران در این سند پیش بینی شده است و با همکاری سایر دستگاه‌های حاکمیتی و همراهی و مشارکت مردم اجرایی خواهد شد و هوشمندسازی، نظارت بر عملکرد ضابطین، رفع ساختارهای فساد زا، تقویب فعالیت رسانه‌ای قوه قضاییه از جمله مواردی است که در این سند مورد توجه قرار گرفته است.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به برخی موارد که در سند تحول قضایی برای آنها راهکار و راه‌حل پیش‌بینی شده است، افزود: فراوانی مصادیق تضییع حقوق عامه، تراکم تشکیل پرونده در دستگاه های قضایی ، محدود شدن برخی از آزادی های مشروع مردم که برای فقدان قانون این اتفاق افتاده، کثرت مصادیق زیاد در تضییع حقوق ایرانیان از جمله چالش هایی است که قوه قضاییه با آن موجه است و در سند برای ان راهکارهایی پیش بینی شده است.

وی با اشاره به موضوع پیشگیری از وقوع جرم به عنوان یکی از وظایف اصلی قوه قضاییه اظهار داشت: تزلزل در روابط حقوقی اشخاص یکی از چالش هایی است که قوه قضاییه با آن مواجه است. به عنوان مثال مردم با حسن نیت یک معامله را انجام می دهند اما به علت ناآشنا بودن با الفبای حقوق منجر به ثبت شکایات در سیستم قضایی می‌شود، از این رو در سند راهکار این معضل پیش بینی شده است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: امیدواریم با اجرای سند تحول و تعالی قوه قضائیه بتوانیم موضوعاتی همانند احیای حقوق عامه، ارتقای امنیت سرمایه گذاری، جلب مشارکت مردم به نحو شایسته جامه عمل بپوشانیم.

این نشست از طریق تلویزیون اینترنتی سیمای عدالت به نشانی https://www.aparat.com/simayeedalat/live به صورت زنده در حال پخش است.

خبر در حال تکمیل...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محرومیت چند مدیر و مدیر برنامه از فصل آینده در فوتبال ایران
  • توصیه دادستان کرمان به مقامات قضائی استان‌ برای مبارزه جدی با فساد 
  • انتخاب شورای شهر محمدیه به‌عنوان شورای برتر استان قزوین
  • رییس عدلیه به هرمزگان سفر می‌کند
  • رییس قوه قضاییه به هرمزگان سفر می‌کند
  • از پرونده چای دبش چه خبر؟
  • یک کشته در حادثه برخورد چند دستگاه خودرو در استان قزوین 
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود
  • اعضای شورای فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم منصوب شدند
  • مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند