Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ آیین تحلیف شورای ۳ شهر کهگیلویه و بویراحمد به دلیل رد صلاحیت ۴ عضو منتخب توسط هئیت مرکزی نظارت هنوز برگزار نشده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، شهریورماه امسال اعضای جدید شوراهای اسلامی دور ششم برخی از شهرهای استان تحلیف شدند اما سرنوشت اعضای شورای ششم شهرهای یاسوج، دهدشت و سی‌سخت به خاطر عدم تأیید نتیجه انتخابات این سه شهر از سوی هیئت نظارت عالی مرکزی بر انتخابات شوراهای شهر و روستا همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از برگزاری انتخابات دور ششم شوراهای اسلامی شهر و روستا و نیز مشخص شدن منتخبان، هیئت استانی نظارت بر انتخابات شوراها نتایج انتخابات را تأیید کرد و برای تأیید نهایی لیست اسامی منتخبان را برای وزارت کشور ارسال کرد. پس از مدتی اما هیئت نظارت عالی مرکزی دو نفر از منتخبان شورای شهر یاسوج، یک نفر از شورای شهر دهدشت و یک نفر از شورای شهر سی‌سخت را رد صلاحیت کرده است.

بر اساس قانون انتخابات شوراهای شهر و روستا، هیئت نظارت عالی مرکزی حق دخالت در بررسی صلاحیت کاندیداهای شورای شهرهای زیر 200 هزار نفر را ندارد و این از عمده وظایف و اختیارات هیئت استانی است اما با این همه تاکنون تکلیف شوراهای اسلامی 24 تا از استان‌های کشور نامعلوم است و منتظر اعلام نظر نهایی هیئت نظارت عالی هستند.

منتظر خبرهای خوش هستیم

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این باره اظهار داشت: هیئت عالی نظارت مرکزی تاکنون نتیجه نهایی خود را به استانداری اعلام نکرده و همچنان منتظر اعلام نظر آنها هستیم.

جلسه علنی شورای شهر کرج؛ ماجرای 90قطعه زمین شهرداری در "کلاک" چیست؟تهدید هوای پاک در شیراز با کارخانجات آلاینده/ شورای ششم برای خروج آلاینده‌ها مصمم استنتیجه نهایی انتخابات شورای شهر یاسوج همچنان نامعلوم است

کیامرث حاجی‌زاده افزود: پیش‌بینی می‌شود که هیئت عالی نظارت مرکزی نتایج هیئت نظارت استانی را تأیید کند و منتظر خبرهای خوش هستیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم که در روزهای آینده خبرهای خوبی به دست ما برسد و تکلیف شوراهای اسلامی شهرهای یاسوج، دهدشت و سی‌سخت مشخص شود.

تاکنون پاسخ مناسبی از هئیت مرکزی نظارت نشنیده‌ایم

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز با تأیید گفته‌های معاون امور عمرانی استانداری، در این باره اظهار داشت: تاکنون پاسخ درستی از سوی هیئت عالی نظارت مرکزی دریافت نکردیم و در حال حاضر نمی‌توانم با قاطعیت پاسخ درستی بدهم.

عیسی شهامت افزود: منتظر هستیم که دولت سیزدهم استقرار یابد و موضوع تأیید نتایج انتخابات شوراهای اسلامی شوراهای شهر و روستا در دستور کار قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: موضوع تأیید صلاحیت منتخبان شوراهای اسلامی شهر و روستا در شورای عالی نظارت مرکزی موافقان و مخالفان زیادی دارد و نیاز به بررسی های بیشتری دارد.

شهامت خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد 24 استان کشور درگیر اعلام نظر نتایج هیئت عالی نظارت مرکزی هستند و باید منتظر روزهای آینده باشیم.

انتهای پیام/541/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتخابات شورای شهر انتخابات شورای شهر هیئت عالی نظارت مرکزی کهگیلویه و بویراحمد هیئت نظارت عالی شوراهای اسلامی شهر و روستا شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۶۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی در دستور کار است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در جلسه شورای معاونین با بیان روایتی از امام صادق (ع) گفت: ایشان فرمودند، ثلاث من علامات المؤمن: "علمه بالله و من یحب و من یبغض"؛ سه چیز از علامات مؤمن بوده که شامل شناختن خدا و شناختن دوستان و دشمنان خدا است.

رئیس دیوان عالی کشور در تشریح این مطلب ادامه داد: نیاز امروز جامعه ما معنویت است، معنویتی که در پرتو قرآن و عترت ظهور می‌کند و در خداشناسی و اعتقاد به انبیا و اولیا و عمل به واجبات و ترک محرمات یافت می‌شود، دشمن شناسی، زمان شناسی، اطاعت از، ولی امر و بصیرت چراغ عبور از فتنه‌های زمانه است.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری افزود: مردم مؤمن و متعهد ما همانگونه که در ۴۵ سال گذشته نشان داده‌اند، با حضور آگاهانه خود در صحنه‌های مختلف، نقشه‌های دشمنان زبون و استکبار جهانی را نقش بر آب ساخته و خواهند ساخت. ان‌شاءالله.

وی در ادامه با اشاره به سفر اخیر خود به استان سیستان و بلوچستان و حضور در مراسم معارفه رئیس کل دادگستری این استان تصریح کرد: مردم نجیب و انقلابی سیستان و بلوچستان شایسته بهترین‌ها هستند، هر چند مسئولین امر تمام تلاش خود را در جهت خدمت به مردم این استان به کار گرفته‌اند، اما مشکلات فراوان است و به فضل خداوند متعال شاهد شکوفایی اقتصادی در این استان پهناور خواهیم بود.

عضو شورای عالی قضائی با تبریک به حجت الاسلام والمسلمین خلیلی به عنوان معاون اول قوه قضائیه برای وی آرزوی توفیق کرد و از زحمات حجت الاسلام والمسلمین دکتر مصدق تقدیر و تشکر کرد و گفت: خدمت به مردم در دستگاه عدلیه توفیق بزرگی است که باید قدردان آن باشیم و شکر نعمت آن را با کار و تلاش جهادی در جهت اجرای هر چه بیشتر عدالت به جای آوریم.

وی با اشاره به برنامه‌های دیوان عالی کشور در سال جدید تصریح کرد: دیوان عالی کشور در سال جدید بر اساس سند تحول و تعالی قضائی و برنامه‌های ابلاغی سال ۱۴۰۳ پیش خواهد رفت و در این راستا تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری مستمر برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت قرار دارد.

رئیس دیوان عالی کشور بر تعامل و ارتباط هر چه بیشتر قضات دیوان عالی کشور با رؤسای کل دادگستری استان‌ها در جهت تسریع رسیدگی، جلوگیری از اطاله دادرسی و اتقان آرا تاکید کرد.

وی با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی در جهت تحقق شعار سال افزود: معاونت نظارت دیوان عالی کشور برنامه‌ریزی لازم را برای نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی با همکاری با رؤسای دادگستری استان‌ها و شعب ویژه محاکم در اولویت کاری خود قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری تأخیر در رسیدگی‌ها و تجدید اوقات در سامانه‌های قضائی را یکی از مشکلات مردم عنوان کرد و گفت: اجتناب از صرف زمان زیاد و جلوگیری از اطاله در امر کارشناسی و تاکید بر دقّت و تمرکز و نیز اتخاذ تدابیری جهت پیشگیری حداکثری از ازدیاد درخواست‌های اعاده دادرسی از احکام، مورد توجه و اهتمام جدی رؤسای کل دادگستری قرار گیرد.

کد خبر 6090141

دیگر خبرها

  • شوراهای فرادستی مشکل ساختاری دارند
  • فعالیت ۷۰۰ ناظر آموزش‌دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • راور، بافت و زرند شوراهای اسلامی نمونه استان کرمان شدند
  • ضبط برنامه تلویزیونی نامزد‌های انتخابات میان دوره‌ای مجلس
  • اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی در دستور کار است
  • طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان