Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مرتضی دیباج امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان ضمن سلام و درود به روح عارف عالیقدر شهید محراب آیت‌الله مدنی اظهار کرد: آیت‌الله مدنی در طول حیات خود در مسیر راه الهی از خود حکایات و سکناتی نشان دادند که در نوع خود دارای ویژگی‌های منحصربه فردی بود.

وی با تاکید بر اینکه شهید مدنی شخصیتی عبادی و الهی بود و اعتقاد و عنایت در این مسیر حرکات ایشان را ترسیم می‌کرد گفت: ایشان به اندازه چند عمر در دلها جا باز کرد زیرا دارای تقوای الهی بود و ترس از خداوند باعث می‌شد به نحو احسن به موازین الهی گوش کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعال انقلابی با بیان اینکه آیت‌الله مدنی اطاعت از رهبری را در کارهایش موثر می‌دانست افزود: نصایح او مخلصانه بود و لاجرم بر دلها می‌نشست؛ او خود با پیشتازی و همراهی در همه کارها، مردم را هم همراه می‌کرد چون اهل عمل بود.

وی آیت‌الله مدنی را شخصیتی دارای احساسات پاک و زیبا دانست و گفت: ایشان هرگاه مطلب مهم و اعتقادی را بیان می‌کردند، اشک بر گونه‌هایش جاری می‌شد و این امر بر مستمعان  او نیز تاثیر داشت و احساس می‌کردند با روحانی مبارز و مجاهد همراهند و اینکه او چقدر یار و یاور مستضعفان است.

دیباج با تاکید بر اینکه شهیدمدنی نقش زیاد در تاسیسات انقلاب داشت و کارنامه‌ای که از او به جای مانده خدماتش هنوز هم گسترده است بیان کرد: تشکیل صندوق قرض‌الحسنه مهدیه، تاسیس درمانگاه مهدیه و دارالایتام مهدیه از جمله اقدامات ایشان در همدان است.

وی با بیان اینکه شهید مدنی بنیه مالی قوی نداشت اما مدیریتی عالی داشت، تصریح کرد: این شخصیت بزرگ ایشان هرجا که می‌رفت، جاذبه داشت بنابراین متنفذین را جمع می‌کرد و مردم نیز چون قبولش داشتند به رهنمودهایش گوش می‌دادند.

این مبارز دوران انقلاب از دیگر ویژگی‌های شهید مدنی به خستگی‌ناپذیری ایشان اشاره کرد و گفت: شهید همواره به عراق رفت و آمد داشت، به خاطر فعالیت‌ علیه رژیم شاه چندین بار به شهرهای شیراز، خرم‌آباد، بندر لنگه و... تبعید شده بود اما هرگز از آرمانش‌هایش دست نکشید.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شهید مدنی هیچگاه در دوران انقلاب آرام و قرار نداشت و دائم فعال بود، همواره مورد بغض و کینه ساواک بود، ایشان روشنگری در بین مردم را در صدر فعالیت‌های خود قرار می‌داد.

توجه ویژه شهید مدنی در رسیدگی به نیازمندان

دیباج با تاکید بر اینکه رسیدگی به اقشار نیازمند باعث شده بود که انبوهی از مردم جذب شخصیت ایشان شوند گفت: همین ارتباطات باعث شد مردم امام(ره) را در شخصیت آیت‌الله مدنی ببینند.

وی پایین کشیدن مجسمه شاه در همدان را بدون خون و خونریزی و درگیری را حاصل مدیریت عالی شهید مدنی عنوان کرد و گفت: پس از پیروزی انقلاب، ایشان خدمات برجسته‌ای داشتند؛ منزل ایشان توسط متنفذین برای این روحانی عالیقدر خریداری شد که شهید مدنی آن را «خانه انقلاب» نامید و همه تصمیمات مهم انقلاب در این محل گرفته می‌شد.

این فعال دوران انقلاب به یکی از اطلاعیه‌های مهم شهیدمدنی در آن دوران اشاره کرد و افزود: این اطلاعیه ۴ بند داشت شامل اینکه «کسی حق تخریب وسایل شهری و بیت‌المال را ندارد، هر اقدام مهمی که در شهر همدان انجام می‌شود باید با نظر من باشد و بی‌نظمی ایجاد نشود، به اقلیت‌ها و ساکنان غیر مسلمان یهود و نصارا به هیچ وجه اهانت نشود، اگر از عناصر و شهربانی کسی به ما پیوستند، هیچ کس اهانت نکند» که بین مردم توزیع شد.

وی به خاطره‌ای از آیت‌الله مدنی اشاره کرد و افزود: یادم هست که یک بار تلفن منزلشان زنگ خورد، وقتی جواب دادند، متوجه شدند امام(ره) پشت خط هستند، علامت دادند که همه ساکت باشیم، امام فرمودند «آقا اسدالله برو به هر روشی که می‌توانی جلوی ورود تانک‌ها که از جاده کرمانشاه به سمت تهران و حمله به مردم می‌آیند را بگیر؛ که شهید مدنی با اطاعت از رهبری قبول کردند».

دیباج ادامه داد: آیت‌الله مدنی با مدیریت خود مردم را بسیج کردند و جاده را بستند که این کار نتیجه هم داد هرچند چندین نفر شهید شدند اما نگذاشتند تانک‌ها به همدان و تهران برسد.

وی عنوان کرد: در قائله کردستان نیز که تبدیل به کانون ضد انقلاب شده بود، ایشان با اعزام نیروهای مسلح سپاه انها را متلاشی کرد و ناامنی از بین رفت.

این مبارز دوران انقلاب تشکیل کمیته را نیز حاصل اقدامات شهید مدنی دانست و گفت: در این کمیته با مدیریت داخلی علی آقامحمدی، خود ایشان و یک روحانی مبارز دیگر توانستند از امنیت مردم پشتیبانی کنند، ایشان در انتخاب مرحوم خانم دباغ به فرماندهی سپاه پاسداران همدان نیز نقش داشتند.

وی در پایان سخنانش عنوان کرد: شهید آیت‌الله مدنی در روزهای پایانی عمرشان گفتند؛ من از شما شرمنده شدم زیرا یک جان داشتم که تقدیم انقلاب می‌کنم و اینگونه روح ملکوتی ایشان در جوار پروردگار آرام گرفت.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید آیت الله مدنی اطلاعت از رهبری مبارز دوران انقلاب اسلامی آیت الله مدنی دوران انقلاب شهید مدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۶۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود

حرکت دسته عزاداری و سوگواری مردمی شاگردان مکتب شیخ الائمه حضرت امام جعفر صادق علیه السلام در روز شنبه مورخ ۱۵ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ صبح ابتدای بلوار آیت الله اشرفی اصفهانی مسجد حضرت امام سجاد علیه السلام به سمت میدان صادقیه برگزار می شود.

از تمامی سوگواران و عزاداران به ویژه شاگردان مکتب امام جعفر صادق علیه السلام دعوت می شود تا در این حرکت عظیم و باشکوه عزای آل الله شرکت چشمگیر داشته باشند.

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۰ هزار نفر زیر آوارهای غزه مفقود هستند
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • حاجی‌صادقی: دنیا در برابر عملیات وعده صادق کم آورد
  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد
  • عملیات وعده صادق فخر اسلام و مسلمین بود
  • پیام‌ها و پیامدهای عملیات «وعده صادق»/ اسرائیل و آمریکا تحقیر شدند
  • همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی
  • حرکت جبهه جهانی انقلاب، مستحکم‌تر و نیرومندتر از پیش
  • فرج‌الله شوشتری به‌عنوان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان منصوب شد
  • امین مدنی:‌ «وعده صادق»؛ عبور از قوی ترین نقطه پدافندی جهان