Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@06:21:55 GMT

سود کلان واسطه‌ها و سهم ناچیز بافندگان

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۲۶۱۵۹

سود کلان واسطه‌ها و سهم ناچیز بافندگان

ایسنا/خراسان رضوی یک بافنده فرش و تابلوفرش گفت: کارهای من فروش مستقیم ندارند و بیشتر تولیداتم را به همکاران و واسطه‌ها می‌فروشم و آن‌ها به دست مشتری می‌رسانند که در این بین متاسفانه سود کلان نصیب آن‌ها می‌شود.

فاطمه سیدآبادی بافنده فرش و تابلو فرش است، او در این رشته تدریس نیز می‌کند؛ وی درباره فعالیتش در این حوزه در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: حدود ۲۰ سال است که در این حوزه فعالیت دارم، تا وقتی کرونا نبود، وضع بهتر بود و درآمد نسبتا خوبی داشت؛ اما کرونا روی کار ما هم تاثیر گذاشته و موجب شده که درآمد ما مثل بسیاری از کارهای دیگر کم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بافنده فرش و تابلوفرش افزود: من در چند نمایشگاه هم شرکت کرده‌ام و در رباط شاه عباسی نیشابور غرفه دارم و بیشتر کارهایی که انجام می‌دهم سفارشی است هم برای تاجران فرش تبریز و هم در خود نیشابور مشتری دارم اگر چه به صورت مستقیم صادراتی نداشته‌ام اما قبل از شیوع کرونا توریست‌ها که به نیشابور می‌آمدند، آثار من را می‌دیدند و خرید می‌کردند به یاد دارم از توریست‌های آمریکایی، برزیلی، آمریکای جنوبی و ایتالیا مشتری داشته‌ام اما در زمان فعلی من طرح‌های تبریز را تولید می‌کنم.

وی ادامه داد: واسطه‌ها کار را از ما می‌خرند و به دلیل اینکه توان مالی و ارتباطات ایشان بهتر است می‌توانند صادر کنند و بهتر این تولیدات را به فروش برسانند.

سیدآبادی در ادامه به مشکلات و چالش‌های کار بافندگی پرداخت و گفت: مشکل اول بافندگان بیمه است؛ متاسفانه از هر بهانه‌ای برای قطع بیمه بافندگان استفاده شد برای مثال بیمه خودم که ۸ یا ۹سال پرداخت کردم اما چون دو روز به مسافرت رفته بودم به این بهانه که حضور نداشتم بیمه‌ام را قطع کردند در صورتی که من حدود ۲۰ سال است که با پرزهای قالی زندگی می‌کنم و البته فقط برای من این اتفاق نیفتاد بین بافندگان و همکارانم نیز هستند کسانی که به هر بهانه‌ای بیمه‌شان را قطع کردند مثلا به عده‌ای گفتند چون در خانه حضور نداشتید؛ در صورتی که یک فرد به هر حال خرید دارد، بیرون می‌رود و ممکن نیست که دائم در خانه حضور داشته باشد اما به بهانه‌های واهی بیمه خیلی‌ها را قطع کردند.

او اضافه کرد: نکته بعدی اینکه به هر حال این کار به دلیل شرایطی که دارد نیاز به یک مکان اختصاصی دارد، یا باید وام‌هایی اختصاص داده شود برای کارگاه‌های خانگی یا کارگاه‌های بزرگ و متمرکز برای بافندگان در نظر گرفته شود تا در آن به فعالیت بپردازیم تا شرایط کاری بافندگان هم بهبود یابد.

این بافنده گفت: دولت با اختصاص تسهیلات و وام‌های کارافرینی خیلی می‌تواند دستگیر ما باشد، چون کار و تولید آرزوی ما هست؛ از طرفی می‌تواند از صادرات حمایت کند که بتوانیم تولیدات خود را با قیمت بهتر و بدون واسطه به فروش برسانیم.

سیدآبادی اظهار کرد: در نیشابور استقبال از این هنر خوب بود البته تا قبل از کرونا، اما متاسفانه بعد از کرونا استقبال کمتر شده و از ترس این بیماری هنرجویان هم کمتر شده‌اند، امیدواریم که به زودی حمایت‌های بیشتری از ما صورت گیرد.

این بافنده فرش و تابلوفرش بیان کرد: تعداد بافندگان نیشابور زیاد هستند البته بیشتر بافندگان فرش زیر پایی تولید می‌کنند، اما به طور کلی در شهرستان نیشابور استقبال از این هنر خوب است که با حمایت بیشتر شرایط بافندگان بهتر خواهد شد و تولیدات نیز بیشتر و بهتر می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها فرش تابلو فرش نيشابور خبرهای شهرستان نیشابور بافنده فرش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۶۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۶ شهربازی جدید در کلان‌شهر تبریز

شهردار تبریز از بررسی طراحی و احداث شش شهربازی در کنار بهسازی امکانات مجتمع تفریحی باغلارباغی در سال جاری با همراهی بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، یعقوب هوشیار ظهر امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در یکصد و نود و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: امسال شش شهربازی با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی و با تکیه بر توان تخصصی شهرداری ساخته می‌شود.

وی افزود: در صورت تمایل نداشتن سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این زمینه، شهرداری در دو نقطه شهر اقدام به احداث شهربازی خواهد کرد.

شهردار تبریز با بیان اینکه شهرداری نزدیک به ۲۰ هزار میلیارد تومان در شهر املاک دارد، خاطرنشان کرد: نگاه شهرداری به املاک بیشتر متمرکز بر مولدسازی املاک است و بر همین اساس کمترین تحقق بودجه شهرداری در سال گذشته مربوط به حوزه فروش املاک بود؛ این موضوع در بودجه ۱۴۰۳ نیز مطابق سال قبل پیش بینی می‌شود.

هوشیار اضافه کرد: هر چند در برخی موارد، همچون پروژه‌های کلان شهری نیاز به فروش املاک احساس می‌شود ولی نگاه کلان شهرداری حفظ و مولدسازی املاک است.

وی ادامه داد: بانک اطلاعات املاک شهرداری از دوره مدیریت شهری قبلی خالی تحویل گرفته شده بود و با تلاش بی وقفه دست‌اندرکاران در حال حاضر سامانه یکپارچه اطلاعات املاک و مستغلات شهرداری یکی از سامانه‌های قوی و غنی به شمار می‌رود.

شهردار تبریز تصریح کرد: بیشتر مزایده‌های شهرداری در خصوص املاک به فروش منجر نشده است چرا که در شرایط فعلی خرید و فروش املاک رونق چندانی ندارد؛ از طرف دیگر سیاست‌گذاری شهرداری مولدسازی املاک بوده است و انتظار درآمد از فروش املاک ندارد.

کد خبر 750841

دیگر خبرها

  • سهم ناچیز سدهای خراسان شمالی از بارش‌ها/ آب ذخیره کمتر شد
  • اعلام آمادگی ۳ هزار و ۵۰۰ زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت
  • نبض مسکن در کلان‌شهر همسایه تهران
  • احداث ۶ شهربازی جدید در کلان‌شهر تبریز
  • سهم ناچیز خراسان جنوبی در حوزه صادرات سنگ قیمتی
  • پیدا شدن فرد گمشده در ارتفاعات شهر بار نیشابور پس از ۳۶ ساعته
  • امدادرسانی به بیش از ۵۰۰ خودرو در سیلاب نیشابور
  • امدادرسانی به بیش از ۵۰۰ خودرو در نیشابور
  • چند خبر از شهرستان های نیشابور، بردسکن و فریمان
  • دستگیری متهم به سرقت ۸۰۰ میلیونی سنگ فیروزه در نیشابور