Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-04-27@12:12:23 GMT

صدای پای آب از سیستان و بلوچستان به گوش می‌رسد

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۲۶۴۷۵

صدای پای آب از سیستان و بلوچستان به گوش می‌رسد

به گزارش «نماینده» معین الدین سعیدی در مورد بی آبی در سیستان و بلوچستان گفت: ابر چالش بی آبی در کشور معضل تلخی است که استان‌های جنوبی بیش از باقی استان‌های کشور با آن دست به گریبان هستند، اگر ما در خوزستان با بحران بی آبی مواجه هستیم در سیستان و بلوچستان با فاجعه کم آبی و خشکسالی روبرو شده‌ایم.

صدای تشنگی مردم سیستان و بلوچستان بلند است

نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی افزود: صدای تشنگی این سرزمین افسانه‌ای را، از چابهار گرفته تا کنارک و زاهدان به هر نوعی که می‌توانستیم به گوش مسئولان و متولیان امر رساندیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اینکه سیستان و بلوچستان در کنار اقیانوس قرار دارد اما همیشه تشنه است، راهکارهای متفاوتی از جمله اجرای ماده ۳۶ برنامه ششم توسعه در دستور کار قرار گرفت که طبق این ماده شیرین‌سازی آب دریای عمان و خلیج فارس و انتقال آن به استان‌ها یک تکلیف شد.  این پروژه به عنوان یکی از بهترین پروژه‌های انتقال آب از سواحل چابهار به سه استان کم آب ایران  در حوزه تامین آب پایدار در کشور مورد بررسی قرار گرفت که تاکنون به مرحله عملیاتی شدن هم نرسیده است.

سدهای کشور مجهز به شبکه پایین دست سد می‌شوند

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در جلساتی که با وزرای پیشنهادی داشتیم موضوع آب در سرفصل مشکلات پیگیری اینجانب عنوان شد. در سفر آقای رئیسی، رئیس جمهور منتخب دولت سیزدهم موضوع آب به عنوان مهمترین مسئله مطرح و مقرر گردید سدهای که ایجاد شده‌اند مجهز به شبکه پایین دست سد شوند.عضو فراکسیون محیط زیست مجلس یازدهم اظهار کرد: طبق وعده وزیر نیرو دسترسی به آب شرب در استان محروم سیستان و بلوچستان ظرف یک سال آینده امکان پذیر خواهد بود، امیدوارم این قول آقای وزیر زودتر عملیاتی شود و صدای پای آب در این استان محروم کشور شنیده شود.سعیدی در پایان به جزئیات سفر رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان اشاره و خاطر نشان کرد: در کنار مسئله آب رئیس جمهور به ایجاد دانشگاه علوم پزشکی چابهار تاکید و مقرر گردید با توجه به پراکندگی و وسعت این استان در دستور کار قرار بگیرد و همچنین حاشیه نشینی از جمله موضوعات مهمی بود که قرار شد با برنامه‌ریزی بلند مدت و کوتاه مدت به کمترین مقدار خود برسد، طبق آخرین آمار حدود۵۶ درصد مردم این استان حاشیه نشین هستند.

منبع: نماینده

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان کمبود آب سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۶۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: آب شرب ۹۰درصد روستاهای مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان وصل شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، هاشم امینی اظهار کرد: از مجموع ۳۰۰ روستای درگیر پیامدهای سیل، تنها ۲۸ روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روزهای آینده مشکل آب شرب این روستاها نیز برطرف خواهد شد.

وی افزود: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که همچنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: طی ۲۴ ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید ۴۳ هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

امینی ادامه داد: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت ۲۸ روستای باقی‌مانده، با استقرار ۱۵ دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تأمین شده است.

کد خبر 748016

دیگر خبرها

  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • آب شرب ۹۰درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • خبر‌های خوش سیستان و بلوچستان در هفته‌ای که گذشت
  • توریسم درمانی در سیستان و بلوچستان باید توسعه یابد
  • محروم‌ ترین و برخوردارترین استان‌ های کشور کدامند؟
  • دیدار نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با رئیس دیوان عالی کشور
  • آمادگی بندر چابهار برای تسهیل تجارت اقتصادی با کشور تاجیکستان
  • گروه جهادی نجوا در سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد