Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» محمد صالح جوکار درباره اهمیت واگذاری برخی اختیارات به استانداران و مدیران شهری گفت: یکی از مباحث مطرح شده در دولت سیزدهم، موضوع استانداران ویژه است؛ اگرچه در حال حاضر دستورالعمل‌هایی برای فرمانداری ویژه وجود دارد اما مبنای قانونی برای استانداران ویژه نداریم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ادامه داد: با این حال هیچ منع قانونی برای واگذاری برخی اختیارات به استانداران وجود ندارد و اتفاقاً تمرکززدایی یکی از تصمیمات خوب دولت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به شرایط ویژه اقلیمی و فرهنگ بومی هر استان، واگذاری اختیارات از سطح وزارتخانه‌ها به استانداران می‌تواند منجر به توسعه استان‌ها شود.

جوکار بیان کرد: اگر استانداران افراد مطیع، مدبر، کارآمد و انقلابی باشند، افزایش اختیارات آن‌ها می‌تواند به حل بخش مهمی از مشکلات امروزی در سطح ملی و استانی کمک کند.

وی ابراز کرد: افزایش اختیارات استانداران یکی از پیشنهادات کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها به دولت بوده است و وزیر کشور در قالب ساختار مشخص اختیاراتش را به استانداران واگذار کند تا آن‌ها بر اساس پهنه جغرافیایی سرزمین خودشان تصمیمات بهتری گرفته و اجرائی کنند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تصریح کرد: وقتی‌که در همین بخش تمرکززدایی صورت بگیرد و کار به استانداران واگذار شود مبنای آغاز رقابت سالم بین استان‌ها برای توسعه خواهد شد.

وی یادآور شد: مواردی مانند میزان توسعه و تولید ناخالص استانی می‌تواند شاخص‌های خوبی برای ارزیابی عملکرد استانداران باشد به‌شرط اینکه به آن ها اختیارات داده شود تا بتوانیم از آن‌ها مطالبه داشته باشیم.

جوکار عنوان کرد: افزایش اختیارات استانداران یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که می‌تواند دولت سیزدهم در دستور کار خود قرار دهد و تحت عنوان یک گفتمان واحد اختیارات لازم را به آن‌ها بدهد.

وی خاطرنشان کرد: در این صورت استانداران می‌توانند با بر اساس منابع انسانی و طبیعی موجود در استان، برنامه‌ریزی و بهترین فرصت‌ها را برای توسعه ایجاد کنند که لازمه آن افزایش اختیارات استانداران است.

منبع: نماینده

کلیدواژه: استاندار دولت سیزدهم محمدصالح جوکار افزایش اختیارات استانداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۶۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم به تولید توجه ویژه کرده است

به گزارش خبرنگار مهر، علی باقری ظهر شنبه در جلسه شورای هماهنگی بخش تعاون با تبریک هفته کار و کارگر اظهار کرد: برنامه‌های متعددی در هفته کار و کارگر با محوریت کارگران و توجه به تولید و اشتغال در حال برگزاری است.

باقری با اعلام اینکه کارگران نخبه، برتر و فرهنگ کار کردن را ترویج دهیم، تصریح کرد: توجه ویژه به تولید اولویت مهم دولت سیزدهم است.

وی با بیان اینکه در راستای تحقق شعار سال تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و بسیج کارگری در کنار هستند، ادامه داد: مقام معظم رهبری چندین سال توجه ویژه‌ای به حوزه اقتصاد و اشتغال دارند و این وظیفه را سنگین‌تر می‌کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه جلسات شورای هماهنگی به صورت میدانی و شهرستانی برگزار می‌شود، افزود: در این جلسات مشکلات مردم به صورت ویژه رسیدگی می‌شود.

در این جلسه مدیران عضو شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گزارشی از اقدامات ارائه و بر استفاده از ظرفیت‌ها و همکاری بین‌بخشی در راستای رفع مشکلات جامعه هدف تاکید کردند.

کد خبر 6089910

دیگر خبرها

  • وعده صادق خروجی دانشگاه‌ها بود
  • دولت سیزدهم به تولید توجه ویژه کرده است
  • دو ضربه مهم به بودجه‌نویسی کشور؛ یکی در دولت احمدی‌نژاد و یکی در دولت رئیسی
  • توجه ویژه دولت سیزدهم به بخش مسکن و راه آذربایجان‌غربی
  • توجه ویژه دولت سیزدهم برای توسعه راههای آذربایجان‌غربی
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره)
  • دستور وزیر کشوربه استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌های مرزی مصمم است
  • سیاست دولت سیزدهم در حوزه فرودگاهی رشد متوازن است