Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مجید منعم‌ زاده معاون دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه برگزاری  همایش بین‌المللی گل محمدی در دانشگاه کاشان از سال ۱۳۹۶ به همت پژوهشکده اسانس‌های طبیعی قمصر پایه‌ریزی شدگفت: ابتدا قرار بود یک همایش با عنوان بین‌المللی گل محمدی برگزار شود، اما با توجه به اهمیتی که این همایش در الگوسازی و ایجاد نشان مخصوص برای ایران در حوزه گل‌محمدی به‌عنوان یک گیاه بومی ارزشمند و سودآور دارد تصمیم به ادامه برگزاری آن به‌صورت سالانه گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه اطمینان وجود داشت که در صورت برگزار نشدن همایش بین‌المللی گل محمدی به نام ایران به زودی کشور‌هایی از جمله ترکیه و بلغارستان یا سایر کشور‌هایی که به تازگی وارد این عرصه شده‌اند این اقدام را انجام دهند، اظهار کرد: با توجه به این مسائل هدف برگزارکنندگان همایش حفظ این نام و الگو برای ایران و به اشترک گذاشتن اندیشه و دانش بین‌المللی آن در حوزه‌های صنعت، دانشگاه و جامعه علمی با دنیا شد تا علاوه بر فراخواندن اندیشه و دانش این صنعت از کشور‌های دیگر، تعاملی نیز بین دانشمندان، صاحبنظران، تولیدکنندگان و علاقه‌مندان به این حوزه و رشد و گسترش این صنعت را در ایران و جهان ایجاد کند.

معاون دانشگاه کاشان با یادآوری اینکه برگزاری همایش بین‌المللی گل محمدی در سال ۱۳۹۹ به دلیل شیوع کرونا لغو شد، ادامه داد: امسال نیز به دلیل ادامه بحران کرونا امکان برگزاری همایش به صورت حضوری فراهم نشد و به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه با توجه به بین‌المللی بودن همایش، زبان ارایه مطالب انگلیسی است، اضافه کرد:از آنجا که شمار زیادی از شرکت‌کنندگان داخلی هستند، تمهیداتی مانند ارایه خلاصه‌هایی از مقاله‌ها و برگزاری کارگاه‌های آموزشی به زبان فارسی در نظر گرفته شده تا امکان بهره‌مندی مناسب از این رویداد برای تمامی شرکت‌کنندگان فراهم شود.
امکان ثبت‌نام برای شرکت در همایش تا روز برگزاری
دبیر اجرایی سومین همایش بین‌المللی گل محمدی نیز خاطر نشان کرد: امکان حضور در همایش تا روز برگزاری آن وجود دارد و علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر از طریق فضای مجازی و سامانه همایش به اطلاعات مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند.

مریم اخباری حضور استادان نخبه و برجسته از دانشگاه‌های ایران، آمریکا، انگلیس، ترکیه، هلند، ایتالیا، بسیاری از علاقمندان و صاحب‌نظران در حوزه کشت و صنعت از کشور‌های مختلف و تبادل دانش و تجربه با آنان را از نکته‌های ارزشمند و قابل تامل سومین همایش بین‌المللی گل محمدی برشمرد و گفت: حضور این استادان و نخبگان برجسته سبب تعامل و تبادلات دانش و تجربه بین صاحبنظران این حوزه در ایران و جهان فراهم می‌کند.

وی، حفظ هویت جهانی گل محمدی به نام منطقه کاشان را یکی از اقدام‌های موثر در سال‌های اخیر دانست و گفت: با توجه به پیشتازی این منطقه در صنعت گل محمدی و پایه‌گذاری صنایع مرتبط با گل محمدی و کشت این گل در ایران، دبیرخانه دایمی همایش نیز در پژوهشکده اسانس‌های دانشگاه کاشان مستقر شد.

پژوهشکده اسانس دانشگاه کاشان در سال ۱۳۸۰ با اخذ موافقت اصولی موقت از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاسیس شد و در سال ۱۳۸۳ موفق به اخذ موافقت اصولی دائم از این وزارتخانه شد و با سرعت گرفتن روند پیشرفت امور عمرانی پژوهشکده در سال ۱۳۸۳ سرعت بیشتری گرفت و عملیات احداث فاز اول ساختمان آن با زیر بنای حدود ۱۵۰۰ متر مربع در دو طبقه آغاز حدود دو سال و نیم تکمیل و آماده بهره برداری شد.

نخستین و دومین دوره دانشجویان کارشناسی ارشد با عنوان شیمی آلی گرایش اسانس در سال­‌های ۱۳۸۴ و ۱۳۸۵ در این مرکز علمی شروع به تحصیل کردند و نخستین دانشجویان این دوره در زمستان سال ۱۳۸۶ دانش‌آموخته شدند.

پنج آزمایشگاه تحقیقاتی شامل آزمایشگاه‌های ترکیبات طبیعی، تحقیق توسعه و کنترل کیفی اسانس و عرقیات گیاهی، آزمایشگاه میکروب شناسی، کشت بافت و سلول گیاهی و آزمایشگاه گیاه‌شناسی و هرباریم گیاهی علاوه بر کتابخانه و مرکز رایانه و اطلاع رسانی، اتاق مدیریت و اتاق‌های مخصوص استادان، گروه‌های آموزشی، کارشناسان وامور اداری و اجرایی، سالن همایش با گنجایش ۴۰ نفر و سالن آمفی تئاتر چند منظوره با گنجایش حدود ۱۰۰ نفر، ساختمان نگهبانی، یک واحد سوله کارگاهی، ۲ مزرعه آزمایشی گل محمدی به وسعت حدود سه هکتار، فضای سبز با وسعت حدود یک هکتار و ۲ ساختمان به عنوان استراحتگاه استادان و خوابگاه به همت خیر نیکوکار مجید راهب در پژوهشکده اسانس دانشگاه کاشان فعالیت دارد.

نزدیک به ۹ هزار نفر دانشجو در ۲۰۰ رشته گرایش در ۱۱ دانشکده و ۱۲ پژوهشکده دانشگاه کاشان تحصیل می‌کنند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.


منبع:ایرنا

انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: همایش گل محمدی فضای مجازی کاشان پژوهشکده اسانس دانشگاه کاشان گل محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۶۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۲۵ میلیون لیتر انواع عرقیات در میمند فارس

همایش بزرگداشت هفته گردشگری میمند، خاستگاه گل محمدی جهان با حضور مریم جلالی معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، محمد فرخ زاده معاون گردشگری و زیارتی استاندار فارس، محمد مهدی فروردین نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین و محمد مهدی برومند معاون امور باغی وزارت جهاد کشاورزی مسئولان ارشد مدیریت شهری میمند و فعالان عرصه عرقیات گل محمدی در سالن کانون فرهنگی برگزار شد.

فرهاد محمد رضازاده شهردار میمند در این همایش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۱۵۲ شهید بخش میمند، گفت: همایش بزرگداشت هفته گردشگری میمند طی دو سال متوالی در این دیار برگزار می‌شود، تا با حضور مدیران ملی و ارشد استانی مشکلات از نزدیک پیگیری شود.

او شهر میمند را خاستگاه گل و گلاب جهان عنوان کرد و گفت: روز ۸ اردیبهشت ماه در تقویم گردشگری کشور روز ملی میمند ثبت شده که به همین مناسبت طی یک هفته برنامه‌های متنوع برگزار می‌شود.

محمد رضازاده ظرفیت‌های سرشار شهر میمند را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: شهر میمند دارای جایگاه ویژه‌ای در تولید محصولات باغی و زراعی است که تنها تولیدات آن به سالی ۲۵ میلیون لیتر انواع عرقیات می‌رسد که ۱۳ میلیون لیتر از این مقدار مربوط به گلاب محمدی است.

شهردار میمند تصریح کرد: بیش از ۱۱۰ کارگاه فعال گلابگیری ثبت شده و شرکت عرقیات و اسانس‌گیری مشغول به فعالیت هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه صنعت شیشه‌گری در منطقه میمند با وجود دو کارگاه فعال دارای پیشینه قدیمی است، ادامه داد: دو پروژه کلان شهرداری میمند در راستای تقویت گردشگری و هویت شهر میمند در دستور کار است که پروژه ۱۰۰ هکتاری پردیس توسط شهرداری برای استفاده بهینه از ظرفیت گل محمدی و گلاب گیری خواهد بود. همچنین کارخانه بزرگ اسانس و عرقیات گیاهان دارویی سال گذشته توسط شورای اسلامی شهر میمند مصوب شد که امسال کلنگ زنی آن صورت خواهد گرفت.

او احیای میدان تاریخی و بافت قدیم شهر میمند را از دیگر پروژه‌های سال ۱۴۰۳ شهرداری عنوان کرد و افزود: میدان تاریخی شهر با تلفیقی از سبک مدرن و سنتی احیا می‌شود و راه اندازی خط تولید کرم‌های گیاهی و تولید عطر از اسانس گل محمدی نیز انجام خواهد شد تا شاهد توسعه منطقه باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • همایش علمی تاریخ، فرهنگ و جغرافیای خلیج فارس برگزار شد
  • همایش ملی «نماز، دانشگاه، بایسته‌ها و شایسته‌ها» برگزار می‌شود
  • دومین سمپوزیوم بین‌المللی تنش و اضطراب در مشهد برگزار می‌شود
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار شد
  • «ادز آپ» به بررسی چالش های تبلیغات دیجیتال در ایران می پردازد
  • برگزاری تجمع دانشجویی «تا مسجدالاقصی» در قزوین
  • همایش «ادزآپ» در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • تولید ۲۵ میلیون لیتر انواع عرقیات در میمند فارس