Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-03@09:25:32 GMT

بهترین روش آبیاری گل رز در باغچه

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۲۶۸۷۹

بهترین روش آبیاری گل رز در باغچه

         

همه ما می دانیم که آبیاری مناسب برای هر گیاهی ضروری است و لازم است روش صحیح آبیاری را یاد بگیریم تا بتوانیم گل و گیاهان زیبایی داشته باشید. بی شک مسئله آبیاری در پرورش گل رز نیز بسیار پر اهمیت است. لازم است به گل های رز داخل باغچه به میزان کافی آب بدهید. آبیاری گل رز در باغچه باید به طور منظم و مرتب صورت گیرد تا گل های شما شاداب و زیبا باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با ادامه متن همراه شوید تا با نحوه صحیح آبیاری گل های رز در باغچه آشنا شوید تا گل های رز زیبا، درشت و شاداب داشته باشید.

میزان آبیاری گل های رز باغچه

پس از قلمه زدن گل رز و کاشت گل رز در باغچه، یکی از عواملی که به رشد مناسب گل های رز کمک می کند، میزان آبیاری است. لازم است در تمام طول رشد گل های رز، رطوبت خاک به طور مساوی نگه داشته شود. حال سوال این است که میزان آبیاری گل رز در باغچه چقدر باشد تا گل ها شاداب و زنده باشند؟ میزان آبیاری گل های رز، همانند دیگر گیاهان به عوامل مختلفی بستگی دارد. از مهمترین این عوامل می توان به نوع بافت خاک، شرایط آب و هوایی، سن بوته گل رز، اندازه گل های رز و ... اشاره کرد. با ادامه متن همراه شوید تا با تاثیر این عوامل بر روی میزان آبیاری گل رز آشنا شوید.

احتمالا اکنون که در حال مطالعه این مقاله هستید قصد خرید گل رز زا داشته باشید. به همین خاطر توصیه می کنیم برای خرید گل رز باغچه و آشنایی با نگهداری آن به سایت چرخان charkhan.com مراجعه کنید.

نوع بافت خاک باغچه

یکی از نکات حائز اهمیت در میزان آبیاری گل رز در باغچه، نوع بافت خاک است؛ بی شک نوع بافت خاک ارتباط مستقیم با میزان آبیاری گل های رز در باغچه دارد. خاک با بافت شنی آب زیادی در خود نگه داری نمی کند و به سرعت آب را تخلیه می کند. اما بر خلاف بافت شنی، خاک با بافت رسی آب را مدت زمانی طولانی تر نگه داری می کند و موجب می شود ریشه گل رطوبت بیشتری را جذب کند. پس اگر خاک بافت رسی داشته باشد، در صورت آبیاری بیش از حد، ریشه گیاه پوسیده می شود و گل رز از بین می رود. اگر خاک باغچه ای که گل رز در آن کاشته می شود دارای بافت رسی است، می توانید با اضافه کردن مقداری کمپوست، میزان نگه داری آب را کاهش دهید تا ریشه گل پوسیده نشود.

تاثیر شرایط آب هوایی بر روی آبیاری گل رز در باغچه

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در میزان آبیاری گل رز در باغچه، شرایط آب و هوایی است. بی شک میزان آبیاری گل رز در تابستان با میزان آبیاری گل رز در زمستان، پاییز و بهار متفاوت است. امری بدیهی است که گیاهان در فصل های گرم سال به میزان آبیاری بیشتری برای رشد نیاز دارند. نا گفته نماند که وزش باد در فصل های سرد سال نیز می تواند بر میزان آبیاری گل های رز تاثیر گذار باشد؛ وزش باد تا حدی موجب کاهش رطوبت خاک شده، از این رو میزان آبیاری گل رز افزیش پیدا خواهد کرد.

 لازم است در آب و هوایی بسیار گرم، گل های رز داخل باغچه به صورت روزانه آبیاری شوند تا بتوانند زنده و شاداب باشند. اما در فصل هایی از سال که هوا نسبتا گرم و ملایم است، می توانید دو تا سه روز یک بار گل رز داخل باغچه را آبیاری کنید. البته دقت داشته باشید روزهایی که وزش باد زیاد است، لازم است تعداد دفعات آبیاری را افزایش دهید.

سن بوته گل رز

لازم است هنگام آبیاری گل رز در باغچه به سن آن دقت کنید. هنگام کاشت گل رز در باغچه در هفته ها و ماه های اول به علت تمرکز گیاه بر توسعه ی رشد ریشه آبیری بیشتری لازم است. کمبود آب یکی از شایع ترین علل خشکی بوته های گل رز است که به تازگی کاشته شده اند. بوته های گل رز که به تازگی کاشته شده اند، دارای ریشه های ضعیفی هستند و در مقابل کم آبی بسیار آسیب پذیر هستند. از این رو لازم است در هفته های اول حتما به میزان بیشتری گل های رز داخل باغچه را آبیاری کنید. شما می توانید پس از گذشت 6 ماه، کم کم میزان آبیاری گل رز را کاهش دهید.

تاثیر اندازه بوته گل رز در آبیاری گل رز در باغچه

همه ما می دانیم که بوته های بزرگتر دارای ریشه های بیشتری داخل خاک هستند. از این رو لازم است بدانید برای اینکه آب به تمامی قسمت های ریشه برسد، آبیاری را باید به میزان قابل توجهی افزایش دهید تا گل های رز داخل باغچه شما، همچنان شاداب و زیبا باشند. پس هر چه گل رز بزرگتر، میزان آبیاری گل رز در باغچه باید بیشتر باشد.

مشخص کردن میزان خشکی خاک

یکی از روش های موثر در تشخیص زمان آبیاری گل رز، میزان خشکی بافت خاک است. برای تشخیص خشکی خاک باغچه، لازم است حفره ای به اندازه تقریبا 12 سانتی متر ایجاد کنید؛ مراقب ریشه های گل رز در هنگام حفاری باشید. پس از برداشتن خاک اگر 12 سانتی متر به پایین خاک خشک باشد، پس لازم است حتما گل رز را آبیاری کنید. اما اگر 12 سانتی متر به پایین خاک مرطوب باشد و تنها قسمت کوچکی از خاک خشک باشد، 1 الی 2 روز صبر کنید و پس از آن گل رز را آبیاری کنید. 

نکات مهم در آبیاری گل رز در باغچه

نکته 1: اولین نکته مهم در آبیاری گل رز در باغچه می توان به تعداد دفعات آبیاری و میزان آن اشاره کرد. آبیاری بوته های رز در دفعات کمتر و به مقدار بیشتر بهتر از تعداد دفات بیشتر و میزان آب کمتر است. برای اینکه آب به ریشه هایی که در عمق هستند نیز برسد.

نکته 2: استفاده از آبیاری بارانی روشی مناسب برای گل های رز داخل باغچه است. البته اگر با شلنگ گل های رز را آبیاری می کنید حتما دقت کنید که با فشار به آن ها آب ندهید.

نکته 3: بهترین زمان آبیاری گل رز، اول صبج است. لازم است زمانی به گل های رز آب بدهید که برگ ها زمان لازم برای خشک شدن تا پیش از غروب آفتاب داشته باشند. این کار مانع از ایجاد لکه های سیاه بر روی برگ ها خواهد شد.

نکته 4: مطمئن شوید که خاک دارای زهکشی مناسب است، زیرا گل های رز رطوبت زیاد را دوست ندارند.

نکته 5: اگر می خواهید داخل باغچه چندین بوته رز را باهم بکارید، حتما آن ها را با فاصله مناسب از هم قرار دهید تا برای رشد، فضای مناسبی داشته باشند.

نکته 6: می توانید میزان آبیاری را با استفاده از مواد نگه دارنده کاهش دهید. این مواد نگه دارنده در فروشگاه ها فروخته می شود.

نکته 7: اگر گل های رز داخل باغچه پژمرده شدند، نیاز به شستشو دارند.

نکته 8: بیش از حد گل های رز داخل باغچه را آبیاری نکیند، زیرا این کار موجب پوسیدگی ریشه ها خواهد شد.

گل رز، ملکه سرزمین گل ها

با شنیدن این جمله احتمالا داستان بند انگشتی اثر Christian Andersen برای شما تداعی شده است که در آن دخترکی ملکه گل ها می شود. رز یک اثر هنری ست که رنگ ها به آن روح و معنا می بخشند. محبوبت و آمار خرید گل رز در جهان گویای این است که لقب ملکه گلها برازنده این گل زیباست.

خرید گل رز، انتخاب ملکه گل هاست

 

منبع: اتاق خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۶۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری فرقان انقلاب بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد حسین بلک به مناسبت ۱۲ اردیبهشت ماه روز گرامی داشت مقام معلم و سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری پیامی را صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است...

«بسمه الله الرحمن الرحیم

مطهر در اندیشه بود مهذب در اخلاق، مبتکر در روش و صاحب سبک در بیان سخنانش عطش شنوندگانش را فرو می‌نشاند و حکمتش جان‌ها را سیراب می‌کرد. در میدان استدلال و برهان بی بدلیل و در ساحت لطافت و بلاغت کم نظیر درایتی فراتر از زمانه داشت و فراستی در گفتمان مجاهدی که درس رزم را از سترگ مردانی که سینه‌ای سرشار از فقاهت و حکمت داشته‌اند آموخته بود.

رسم تلمذی حکیمانه را از بزرگ مردانی چون حضرت روح‌الله الموسوی الخمینی (ره) با خود داشت.آنگونه که فرمود او حاصل عمرم بود. زلال حقیقت اسلام را آنگونه که بود نه آنطور که می خواست عمیقاً تا عمق جان نوشیده بود. شهد شیرین حقایق دین را با گفتمانی نو به افکار جوانان و جهانیان نوشاند و بیشتر از عصر خود می اندیشید و می دانست و می خواست افکار برخواسته از حقایق قرآن و اسلام ناب او تا کنون غبار بر خود ندیده و رفته رفته حجاب معاصرت چهره درخشان او را رخشنده تر از قبل هویدا می سازد. انقلاب اسلامی و مبارزه با طاغوت به یّمن نگاه بلند او رفعت یافت و ریشه های مستحکم آن از اندیشه ژرف او استحکامی همیشگی یافت.آن روز که مبارزان به ظاهر خود را مقابل اسرائیل صهیونیست می دیدند و در بازی همان ستمگر به اسارت رفته بودند فریادهای این مطهر بود که جهان اسلام را به این درد کُشنده و ستم بیدادگر غده سرطانی نهیب داد و دل خون پیامبر گرامی اسلام (ص) را در این سوز و سوگ به شهادت گرفت.

براستی فرقان انقلاب بود و کینه توزان این امت که از نگاه و افکار او درمانده و بی تاب شده بودند تیری را به چشمی بینا و مغزی متفکر روانه کردند. به آن امید که سوی چشم نافذش را کور کنند و افکار بلندش را از پرواز باز بدارند غافل از آنکه بذرهای کِشته شده و نهال‌های غرس شده در افکار اندیشمندان و علاقمندان خیلی زود جوانه زد و قد کشید.

به گونه‌ای که ریشه انحراف و التقاط را فرزندان معنوی و علمی او برکَنند تا آنجائی که امروز بزرگ مردانی از مکتب او خود مکتب ساز شده‌اند و شمشیر و تفنگشان به مدد قلم پاک و کارساز آن شهید وارسته قیام کرد و درفش ساخته و پرداخته از موهبت علم و جهاد چشم و قلب مستکبران و ستمگران را پاره و خون چکان کرد و عنکبوتیان را در گورستانی از تارهای تنیده از ظلم و ستمشان گرفتار آورد و امت اسلام را شاهد جان دادن و ذلت و خواری آنان کرد به امید آنکه کنار مقتدا و مولایمان نماز شکر را با ترنم فتح و ظفر در مسجد الاقصی قامت بندیم و صلای ولایت تا اقصی نقاط عالم را شاهد شویم.

بر ماست تا در استمرار این جهاد علمی و اخلاقی آن مرد راستین الهی فرزندان و جامعه ای در خور تربیت کنیم و بیارائیم و خود را از این موهبت الهی همواره بهره مند کرده و بر رشد و بالندگی آن بیفزائیم.»

کد خبر 6093281

دیگر خبرها

  • یکی از ریشه‌های کاهش نرخ باروری در کشور ما حاصل یک نگاه مالتوسی بود
  • احیا و مرمت قنات مدوئیه
  • روایت «ایران» از زندگی در باغچه‌بان
  • تغییر نام‌هایی که به دل هواداران نمی‌نشیند/ «ریشه» تغییر نمی‌کند
  • هفت گونه گیاهی کهگیلویه و بویراحمد در خطر انقراض قرار دارند
  • شهید مطهری مهذب در اخلاق، مبتکر در روش و فرقان انقلاب بود
  • انسولین «نوومیکس» در داروخانه‌های خوزستان توزیع می شود
  • مزایای فوق‌العادۀ باغبانی «بدون شخم»؛ بیل را کنار بگذارید!
  • شهید مطهری فرقان انقلاب بود
  • ویژگی‌ بهترین ردیاب‌های خودروی ایرانی که باید بدانید