Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر سید کاظم فرهمند عضو کمیته بهداشت ستاد اجرایی مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تاکنون حدود ۲۰ درصد مادران باردار واجد شرایط بر علیه بیماری کرونا واکسینه شده‌اند گفت: هزار و ۴۰۱ نفر از مادران باردار تحت پوشش مراکز خدمات جامع سلامت دانشگاه با واکسن سینوفارم واکسینه شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: اهمیت سلامت مادران باردار و کاهش شاخص‌های مرگ و میر در این گروه هدف در بحران کووید ۱۹ از اهمیت به‌سزایی برخوردار است.

عضو کمیته بهداشت ستاد اجرایی مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن تاکید بر انجام واکسیناسیون مادران باردار و مادران زایمان کرده تا ۴۲ روز پس از زایمان ادامه داد: مطابق با دستورالعمل‌های ارسالی از وزارت بهداشت، گروه هدف واکسیناسیون شامل زنان باردار بالای ۱۲ هفته که در سنین بالای ۳۵ سال هستند، زنان باردار دارای بیماری‌های زمینه‌ای، زنان با BMI مساوی ۳۵ و بالاتر و زنان دارای بارداری چند قلو و IVF می‌شود.

بیشتر بخوانید

آغاز واکسیناسیون مادران باردار در خراسان رضوی

فرهمند بیان کرد: اطلاع‌رسانی و حساس‌سازی مادران باردار و خانواده‌هایشان درخصوص ضرورت انجام واکسیناسیون در بارداری و انجام غربالگری ۱۵ روزه این گروه هدف، از نکات بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

او با بیان اینکه ایجاد تعامل بیشتر میان حوزه‌های بهداشت و درمان در شهرستان‌های تابعه جهت جلوگیری از سرگردانی مادران باردار مبتلا و یا مشکوک به کووید ۱۹ جهت ویزیت متخصص و در صورت لزوم ارجاع به بیمارستان امری الزامی است، تصریح کرد: امید است با این استراتژی از مرگ و میر مادران باردار به دلیل بیماری کووید جلوگیری کرد.

انتهای پیام//ص.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا ویروس کرونا زنان باردار مادران باردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۷۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا برخی مادران باردار مُهر می‌خورند؟

برخی افراد به خوردن مواد غیر خوراکی مانند خاک و... تمایل دارند، گاهی این تمایل در خانم‌های باردار رخ می‌دهد که ناشی از ویار بارداری است. حال علی اصغر زنده دل، متخصص طب سنتی با حضور در یک برنامه تلویزیونی علت این تمایل به خوردن خاک یا مهر را تشریح کرد و گفت: این افراد، چون فقر آهن دارند٬ مهر می‌خورند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • چرا برخی مادران باردار مُهر می‌خورند؟
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال