Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت خراسان شمالی از اعتراض مربیان قرآنی استان به فرآیند آزمون استخدامی آموزش و پرورش خبر داد.

لیلی شکرانی، در گفت‌وگو با ایسنا، اضافه کرد: در آزمون استخدامی آموزش و پرورش که در سال جاری برگزار شد، ۶۵ نفر از مربیان قرآنی استان قبول شدند که از این تعداد تنها دو نفر را پذیرفتند و ۶۳ نفر از این مربیان همچنان در وضعیت نامعلومی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دلیل عدم پذیرش مربیان قرآنی که در آزمون استخدامی قبول شدند نداشتن فیش حقوقی است، تصریح کرد: این مربیان قرآنی استان سابقه تدریس در مدارس داشتند و مدیران مدرسه و مسئولان آموزش و پرورش نیز برای شرکت مربیان قرآنی در آزمون استخدامی هیچگونه مخالفتی نداشتند.

شکرانی با تأکید براینکه پس از قبولی مربیان قرآنی در آزمون استخدامی، مانع پذیرش آنان در آموزش و پرورش شدند، بیان کرد: در سال‌های تدریس مربیان قرآنی در مدارس استان، حق الزحمه آنان به صورت نقدی پرداخت می‌شد و همین مسئله موجب عدم امکان جذب مربیان قرآنی در آموزش و پرورش شد.

مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت خراسان شمالی تصریح کرد: آموزش و پرورش استان نیز به این مربیان قرآنی نیاز دارد و در این حوزه با کمبود نیرو مواجه هستند.

شکرانی در پایان تأکید کرد: خانواده‌ها از اینکه فرزندانشان در مدارس قرآن را به خوبی نمی‌‎آموزند معترض هستند و از همین جهت نیاز است که آموزش و پرورش در جذب مربیان قرآنی و به کار گیری نیروی متخصص در حوزه قرآنی پیگیری جدی داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری خراسان شمالی آزمون استخدامی موسسات قرآنی آزمون استخدامی مربیان قرآنی آموزش و پرورش خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۷۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود

به گزارش قدس خراسان، حجت الاسلام هادی صاحبقرانی ظهر سه شنبه در نشست خبری نوزدهمین آزمون سراسری اعطا مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم اظهار کرد: بزرگترین رویداد قرآنی در استان روز جمعه ۱۴ اردیبهشت با حضور ۱۶۱۸ حافظ قرآن در ۷ حوزه در استان برگزار می‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی در خراسان رضوی با بیان اینکه این تعداد حافظ یک عقبه‌ای دارد، ادامه داد: سالهای قبل فراخوانی برای حفظ و مأنوس بودن با قرآن توسط رهبری به کل جامعه داده شده و همین امر باعث بروز این تعداد حافظان قرآن شد.

وی گفت: مؤسسات و جلسات قرآنی شکل گرفت و این حافظان را پرورش داد و باید این افراد مورد حمایت قرار بگیرند.

صاحبقرانی گفت: مدرک معتبر توسط سازمان سنجش و آموزش و پرورش به حافظان قرآن اعطا می‌شود که این آزمون قبلاً توسط آموزش عالی انجام می‌شد و پس از راستی آزمایی این امر به سازمان تبلیغات محول شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: حافظانی که در آزمون قبول شوند با این مدرک در مقاطع دانشگاهی ادامه تحصیل می‌دهند.

وی در خصوص نحوه برگزاری آزمون گفت: بعد از کسب امتیاز کتبی، حافظان به مرحله شفاهی راه پیدا می‌کنند که در مرحله شفاهی تجوید، صوت و لحن، وقف و ابتدا و حسن حفظ امتیازدهی می‌شود.

صاحبقرانی با بیان اینکه اگر جایگاهی برای اساتید قرآن دیده شود، در سالهای آینده شاهد رونق بیشتر قرآن آموزان خواهیم بود، ادامه داد: اگر دغدغه‌ای برای ظهور قرآن در فضای جامعه داشته باشیم که در قرآن ظرفیت‌های بسیار زیادی داریم و برنامه محفل یک نمونه کوچکی از آن است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در خصوص تعداد مؤسسات قرآنی گفت: ۳۰۰ خانه قرآن، ۲۵۰۰ جلسه قرآن و ۲۰۰ مرکز قرآنی در استان داریم.

وی گفت: حافظان قرآن در حال حاضر فقط از نظر شاخصه‌های کمی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و شرایط به دست آوردن شاخصه‌های کیفی و بعد از آن ارزیابی حافظان کار سخت و ایده آلی است، این آزمون‌ها و مأنوس با قرآن بودن مقدمه آن شرایط ایده آل است.

صاحبقرانی ادامه داد: مطالبه مقام معظم رهبری در تربیت ۱۰ میلیون حافظان قرآن کریم به یک مطالبه عمومی و گفتمان باید تبدیل شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • گلایه شهروندان از اختلال در سامانه آموزش و پرورش
  • افزایش اعتبار هنرستانهای خراسان شمالی /هنرستان ها باعث رشد اقتصادی منطقه می شود
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • فرش خراسان شمالی قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد
  • لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها
  • هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود
  • خراسان رضوی میزبان بزرگترین رویداد قرآنی است