Web Analytics Made Easy - Statcounter

همراه داشتن اقلام غیر مجاز توسط ملی‌پوشان بسکتبال در فرودگاه، افتضاح بزرگی بود که رئیس فدراسیون از پذیرش مسوولیت آن فرار می‌کند.

به گزارش تابناک ورزشی، مسئولیت سرپرستی تیم ملی را مسعود قاسمی برعهده داشت و رامین طباطبایی، رئیس فدراسیون بسکتبال با کنار گذاشتن او، صورت مسئله را لاک گرفت تا چند ماه باقی مانده ریاستش بر فدراسیون هم سپری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقلامی که همراه ملی‌پوشان بود، به نوشته تسنیم نام بردنی نیست و همین موضوع، هرج و مرج حاکم بر تیم ملی المپیکی بسکتبال را نشان می‌دهد. زد و خورد ملی‌پوشان در اردو و رضایت سرمربی از دعوای مردانه شاگردانش (به ادعای برخی بازیکنان تیم ملی) نیز همچنان در جای خود محفوظ است.

محمد ایزدپناه، عضو کمیته فنی فدراسیون بسکتبال درباره اقلام غیر مجاز ملی‌پوشان گفته بود: «گویا مسئول تدارکات تیم ملی، مسبب همه این مسائل بوده است. پروسه رسیدگی به این قضیه، خارج از اختیار فدراسیون است و دستگاه قضایی کشور در حال رسیدگی به آن است. ما منتظر اعلام نظر نهایی قوه قضاییه هستیم تا در صورت نیاز، محرومیت و جریمه لازم را برای متخلفان در نظر بگیریم.»

از انفعال و بی تفاوتی حاکم بر فدراسیون چنین برمی‌آید که اراده‌ای برای برخورد با متخلفان وجود ندارد و چه پناهگاهی بزرگتر و مطمئن‌تر از مراجع دیگر؟ به نظر نمی‌رسد که رسیدگی به تخلف تعدادی بازیکن، تقدم و تاخری و منوط به رسیدگی نهاد دیگری باشد. در هر حال، تخلفی اتفاق افتاده، با هویت ملی، عملی غیرمجاز انجام شده که حتی فکر به تبرئه شدن از اتهام آن، کاری بیهوده است. در واقع پیش از قوه قضاییه این فدراسیون بسکتبال است که باید با تشکیل کمیته انضباطی، با بی‌اخلاقی بازیکنان برخورد می‌کرد اما انگار نه انگار اتفاقی افتاده و فدراسیون به جای برخورد توپ را به زمین نهاد قضایی انداخته است.

رئیس به نیت ختم غائله، مسئولیت سرپرست تیم ملی را از مسعود قاسمی گرفت ولی او همچنان مدیر تیم‌های ملی است؛ پس عملا برخوردی با وی انجام نشده و صرفاً حرکتی برای فرونشاندن آتش انتقادها صورت گرفته است.

افکار عمومی و جامعه بسکتبال در انتظار تصمیمات مقتضی فدراسیون بسکتبال در مورد متخلفان و اقدامات پیشگیرانه برای عدم تکرار آن است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم اربعین 1400 وزرای دولت سیزدهم سید حسن فیروزآبادی انسیه خزعلی پنجشیر تیم ملی بسکتبال مسعود قاسمی بسکتبال اقلام غیرمجاز محرم اربعین 1400 وزرای دولت سیزدهم سید حسن فیروزآبادی انسیه خزعلی پنجشیر فدراسیون بسکتبال ملی پوشان تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۷۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود | تا شایعات هست نباید اصرار بر حضور در نماز جمعه داشت

احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی، درباره اینکه در ماجرای مطرح شده پیرامون یکی از ائمه جمعه چرا نمایندگان مجلس و یا دستگاه قضا ورود پیدا نکردند، گفت: خود آقای صدیقی با عذرخواهی که انجام دادند پذیرفتند خطایی صورت پذیرفته است که البته اگر با نگاه حقوقی به موضوع نگاه کنیم جرمی واقع شده است که عناصر سه گانه تشکیل دهنده جرم باید مورد بررسی قرار گیرد.

این نماینده مجلس در گفتگو با ایلنا ادامه داد: در بررسی یک فعلی که صورت گرفته که الان شائبه مجرمانه بودن آن وجود دارد عنصر قانونی که دخل و تصرف در اموال عمومی است که موجود است، در مورد عنصر مادی که فعل صورت گرفته است یعنی انتقال مال انجام شده است، تنها موضوعی که باید مورد بررسی قرار گیرد عنصر معنوی یا همان نیت است که آیا نیت مجرمانه وجود داشته است یا خیر که این هم توسط مرجع صالحه قضایی باید رسیدگی شود.

وی خاطرنشان کرد: در جامعه این‌گونه بحث می‌شود که چون آقای صدیقی بخشی از قوه قضائیه است در مورد ایشان دست به عصا راه می‌روند، حال موضوع نیت آقای صدیقی باید در یک محکمه قانونی مورد رسیدگی قرار بگیرد و برای مردم توضیح داده شود موضوع چه بوده است.

علیرضابیگی تاکید کرد: تنها هم این نیست موضوعات دیگری که مطرح است موضوع تزلزل اعتماد مردم را نسبت به مسئولین و به طور خاص نهاد نماز جمعه و ستاد امربه معروف و نهی از منکر فراهم کرده است که حتما در دفاع از جایگاه این نهادها باید رسیدگی دقیق صورت گیرد و به مردم پاسخ داده شود و تا زمانی که نسبت به ایشان این شایعات مترتب است نباید اصرار به تثبیت ایشان باشد و نباید اصرار بر این باشد که افراد از جایگاه‌های قانونی که دارند برای اثبات خودشان استفاده کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه این حرکت‌ها، رفتارها و اقدامات انجام می‌گیرد و این‌ها به اعتماد مردم به طور خاص به نهاد دین (حال قوه قضائیه یک طرف) لطمات وارد می‌کند. ما به اندازه کافی تزلزل اعتماد را در جامعه داریم که این هم مزید بر علت می‌شود.

دیگر خبرها

  • تمرین تیم ملی والیبال و یک تماشاگر ویژه: آقای رئیس!
  • پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود | تا شایعات هست نباید اصرار بر حضور در نماز جمعه داشت
  • احضار ۶ نفر به کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام
  • قایقران‌ها را با تمرین پشت سد به جنگ المپیک نفرستید
  • علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود
  • پلیس در تعقیب همدست ال چاپو | سلطان مواد مخدر اکوادور چه کسی است؟
  • فرار نافرجام از زندان + فیلم
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا معرفی شد
  • زندانیان ونزوئلا در تلاش برای فرار از زندان از ایستگاه پلیس سر در آوردند (فیلم)
  • چهار بازیکن به کمیته‌های انضباطی و فنی فدراسیون بسکتبال دعوت شدند