Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@22:28:49 GMT

امسال ۳۷ هزار میلیارد ریال در گلستان سرمایه‌گذاری شد

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۲۷۸۰۱

امسال ۳۷ هزار میلیارد ریال در گلستان سرمایه‌گذاری شد

ابراهیم کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با انجام این مقدار سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گلستان، ۱۲ هزار و ۴۳۰ فرصت شغلی در بخش‌های مختلف کشاورزی، گردشگری و صنعت استان ایجاد شده و خواهد شد.

وی بابیان اینکه گلستان ظرفیت‌های زیادی درسه بخش کشاورزی، صنعت و گردشگری برای سرمایه‌گذاری دارند و مجموعه مدیران استان نیز از علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها استقبال می‌کنند، افزود: به سبب تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی فعلا سرمایه‌گذاری خارجی در استان نداشته‌ایم اما ظرفیت‌ آن فراهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمی اضافه کرد: در چند سال گذشته اقدامات خوبی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری گلستان و جذب سرمایه‌گذاران انجام شده که امروز شاهد به ثمر نشستن بخشی از تلاش‌ها با سرمایه‌گذاری افزون بر ۳۷ هزار میلیارد ریالی در پنج ماه گذشته هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان همچنین از برگزاری مستمر جلسات کارگروه رونق تولید برای گره‌گشایی از واحدهای تولیدی استان خبر داد و تصریح کرد که هیچ محدودیت تسهیلاتی در این بخش وجود ندارد و بانک‌های گلستان به هر میزان که واحد تولیدی نیاز داشته باشد، پرداخت می‌کنند.

وی افزود: پرداخت تسهیلات رونق تولید از اقدامات موثر دولت و کمک خوبی به واحدهای تولیدی است که در راستای سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی درحال اجرا می‌باشد.

کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گلستان از سال ۹۵ فعال شد.

گلستان بیش از هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی در بخش صنعت و صنایع تبدیلی کشاورزی دارد که ۹۷ درصد آن را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می‌دهد.

این استان شمالی هم اکنون  ۲۴ شهرک، ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی (شهرک هزار هکتاری اترک) با مساحت ۲ هزار و ۴۱ هکتار دارد.

اقتصاد اصلی ساکنان استان یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفری گلستان بر پایه کشاورزی استوار است.

برچسب‌ها گنبدکاووس گلستان اشتغال پایدار سرمایه گذاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس گلستان اشتغال پایدار گنبدکاووس گلستان اشتغال پایدار سرمایه گذاری سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۷۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند

روح الله مهری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در استان آماده فعالیت است که این رقم در سال گذشته ۹۴ مورد بود.

وی افزود: با برنامه ریزی های که در حال انجام است سعی داریم تا زمان برداشت محصول گندم تعداد مراکز خرید در استان را افزایش دهیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان با اشاره به اینکه سال گذشته ۵۵۰ هزار تن گندم از طریق مراکز خرید اداره کل غله در استان خریداری شد، گفت: پیش بینی می‌شود این رقم امسال افزایش یابد.

وی یادآور شد: امسال حدود ۱۵۲ هزار هکتار کشت قراردادی گندم در استان انجام شد.

مهری اظهار کرد: طبق برآوردهای جهاد کشاورزی پیش بینی می‌شود امسال بیش از یک میلیون تن گندم از مزارع استان برداشت شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال مسؤولیت خرید دانه‌های روغنی با سازمان جهاد کشاورزی است.

کد خبر 6089913

دیگر خبرها

  • گام‌های بلند دولت سیزدهم برای رونق اقتصادی در گلستان
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • تکمیل بیش از ۴۲ درصد از ظرفیت سد‌های استان گلستان
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخهشای گردشگری و کشاورزی
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • پیش بینی کشت ۲۰ هزار هکتار پنبه در گلستان
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر