Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز (۱۵ شهریور) بارش ‌پراکنده در استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی رخ می‌دهد، اظهار کرد: طی ۳ روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار ‌پراکنده و رعدوبرق گاهی همراه با وزش باد شدید در شمال و غرب هرمزگان و جنوب فارس ‌پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از فردا (۱۶ شهریور) با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر، بارش‌ها در سواحل تقویت می‌شود و تا روز جمعه (۱۹ شهریور) در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، دامنه‌های شمالی البرز، شمال آذربایجان شرقی و خراسان شمالی کاهش دما، بارش باران گاهی همراه با رعد و برق، وزش باد شدید به‌تناوب ادامه خواهد داشت.

ضیاییان گفت: شدت بارندگی‌ طی فردا و چهارشنبه (۱۶ و ۱۷ شهریور) در گیلان و غرب مازندران پیش‌بینی می‌شود. همچنین طی این مدت دریای خزر نیز مواج خواهد بود.

به گفته مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، امروز (۱۵ شهریور) در بخش‌هایی از جنوب سمنان، جنوب تهران، البرز، قزوین، قم، مرکزی، اصفهان، ایلام و خوزستان در ساعات بعدازظهر افزایش سرعت باد و گاهی وزش باد شدید مورد انتظار است. همچنین در برخی مناطق احتمال خیزش گردوخاک وجود دارد.

وی ادامه داد: امروز (۱۵ شهریور) در نوار شرقی کشور به‌ویژه در شرق خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان وزش باد شدید همراه با گرد و خاک رخ می‌دهد و از فردا تا جمعه (۱۶ تا ۱۹ شهریور) در شمال شرق و شرق کشور و از چهارشنبه (۱۷ شهریور) تا آخر هفته جاری نیز در جنوب شرق و جنوب غرب کشور وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک ‌پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۶ شهریور) صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه (۱۷ شهریور) نیز صاف تا قسمتی ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۵ و ۱۶ شهریور) اهواز با بالاترین دمای ۴۷ و ۴۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با بیشینه دمای ۲۲ و ۲۰ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

کد خبر 625027 برچسب‌ها آب و هوا - ایران باران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آب و هوا ایران باران پیش بینی می شود درجه سانتیگراد گاهی همراه وزش باد شدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۷۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی هواشناسی کشور 12 و 13 اردیبهشت 1403 / بارش باران در بیشتر استان‌ها

به گزارش صدای ایران از ایسنا،صادق ضیاییان افزود: چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) در برخی نقاط استان‌های، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، جنوب آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان همدان، مرکزی، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر، اصفهان، فارس، هرمزگان، کرمان، یزد و پنج شنبه (۱۳ اردیبهشت) علاوه بر این مناطق در خراسان رضوی و جنوبی و سیستان و بلوچستان در برخی از ساعات رگبار و رعد و برق وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: جمعه (۱۴ اردیبهشت) به‌جز استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی در بوشهر این وضعیت را خواهیم داشت.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی ادامه داد: شنبه (۱۵ اردیبهشت) در شمال غرب، غرب، برخی نقاط جنوب غرب، شمال شرق دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز بارش پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: در دو روز آینده در جزایر واقع در خلیج فارس و تنگه هرمز نیز بارش رخ خواهد داد و دریا در این نواحی مواج می‌شود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۳ اردیبهشت) نیمه ابری تا ابری، از بعد از ظهر بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق و در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و طی جمعه (۱۴ اردیبهشت) قسمتی ابری تا ابری و در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۶ و ۵ درجه سانتیگراد و بندرعباس با بیشینه ۳۱ و ۳۲ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • تهران تا فردا ظهر بارانی است/ احتمال وقوع تندر و آذرخش
  • پیش بینی بارش باران در برخی مناطق کرمان
  • پیش بینی شدت بارش باران در خراسان رضوی
  • پیش‌بینی رگبار باران و وزش باد شدید در همدان
  • دمای زنجان کاهش یافت
  • کاهش ۵ درجه‌ای دمای هوا در خراسان شمالی از هفته آینده
  • آخر هفته بارانی برای کرمانشاهیان/دمای هوا کاهش می‌یابد
  • پیش بینی هواشناسی کشور 12 و 13 اردیبهشت 1403 / بارش باران در بیشتر استان‌ها
  • پیش‌بینی هواشناسی؛ بارش باران در این استان‌ها طی دو روز آینده
  • بارش باران در بیشتر استان‌ها