Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@14:52:32 GMT

پهپاد شناسایی آمریکا بر فراز شبه جزیره کره رویت شد

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۲۷۸۶۹

پهپاد شناسایی آمریکا بر فراز شبه جزیره کره رویت شد

در بحبوحه گمانه زنی‌ها درباره اینکه کره شمالی شاید آماده رزمایش باشد، یک پهپاد شناسایی آمریکایی بر فراز شبه جزیره کره رویت شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، بر اساس اعلام پایگاه "فلایت رادار ۲۴" و سایر منابع، پهپاد گلوبال هاوک آمریکا در آسمان‌های مرز کره شمالی شامل منطقه‌ای از سئول و استان "گانگوون"، در شمال شرق کره جنوبی دیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پهپاد آمریکایی با فناوری بالا می‌تواند تا ۳۰۰۰ کیلومتر پرواز و اشیایی کوچکتر از ۳۰ سانتیمتر را در زمین رصد کند.

رصد این پهپاد پس از آن صورت گرفت که تعداد زیادی از سربازان کره شمالی در پیونگ یانگ تجمع کرده بودند که نشانه‌ای از احتمال آمادگی این کشور برای برگزاری یک رژه نظامی پیش از سالگرد تاسیس حزب حاکم و کشور در روز پنجشنبه و ۱۰ اکتبر است.

احتمال برگزاری این رژه نظامی درکره شمالی توجهات را به خود جلب کرده چون این کشور اخیرا در اعتراض به رزمایش‌های مشترک بین آمریکا و کره جنوبی در ماه گذشته میلادی نسبت به بروز یک بحران امنیتی جدی هشدار داده بود.

کره شمالی معمولا از چنین سالگردهایی برای برگزاری رژه های نظامی و نشان دادن تسلیحات خود استفاده می‌کند.

اکتبر گذشته میلادی، کره شمالی رژه بزرگ نظامی را برای بزرگذاشت هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس حزب برگزار و از موشک جدید قاره پیمای بالستیک، موشک بالستیک که بر روی زیردریایی نصب می‌شود و همچنین دیگر تجهیزات و تسلیحات نظامی رونمایی کرد.

آخرین رژه نظامی این کشور در ژانویه ۲۰۲۱ و پس از برگزاری نشست کنگره کره شمالی برگزار شد. در این مراسم، کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی نسبت به تقویت زرادخانه اتمی این کشور وعده داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کره شمالی کره جنوبی کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۷۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سامانه‌های پدافندی ارتش این کشور بامداد امروز ۶۶ پهپاد مهاجم ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» در جنوب روسیه و ۲ پهپاد در شبه‌جزیره کریمه رهگیری و منهدم کردند.

وزارت دفاع روسیه پنج‌شنبه گذشته نیز از انهدام شمار دیگری از تسلیحات نظامی ارتش اوکراین خبر داد. در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که نیروهای واحدهای یگان جنوب ارتش روسیه موفق شدند ۷ حمله نیروهای مسلح اوکراین را دفع کنند.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، تلفات ارتش اوکراین در این محور در نتیجه درگیری با نیروهای مسلح روسیه به بیش از ۴۷۰ نیروی نظامی رسید.

بنا به این گزارش، واحدهای گروه وستوک ارتش روسیه، ضد حمله جنگنده های ارتش اوکراینی را در منطقه روستای اوراژاینو در دونتسک دفع کردند. در نتیجه درگیری در این منطقه، ارتش اوکراین ۱۱۰ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور یک کارگاه تولید پهپاد و یک مرکز ذخیره سوخت نیروهای مسلح اوکراین را هدف قرار دادند. سامانه‌های پدافند هوایی روسیه همچنین ۲۹۹ پهپاد اوکراینی را سرنگون کردند.

کد خبر 6089516

دیگر خبرها

  • تایوان: چین بعد از بازگشت بلینکن تحرکات نظامی خود را از سر گرفت
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • ۳ سارق در جزیره خارگ دستگیر شدند
  • سرنگونی یک فروند هواگرد بر فراز استان صعده یمن
  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • پیونگ‌یانگ به آمریکا درخصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی خود هشدار داد
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • ویدئویی جدید از حمله تنبیهی ایران به اسرائیل و عبور پرتابه‌های ایران از فراز دیوار ندبه + فیلم