Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت: پروژه آبرسانی رینگ جنوبی خط انتقال آب سد کمال صالح به شهر اراک به طول 14 کیلومتر حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تاکنون عمده شیرآلات و اتصالات و حدود 80 درصد لوله های مسیر تامین شده اند.

حسین اسدی در گفت و گو با ایسنا با اعلام این خبر افزود: فاز اول اجرای پروژه شامل حدود 2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 کیلومتر خط اصلی انجام شده و پیشرفت فیزیکی آن حدود 80 درصد است و فاز دوم اجرا در حدود 6 کیلومتر در مرحله برگزاری مناقصه جهت انتخاب پیمانکار ذیصلاح است.

وی ادامه داد: این پروژه که در مجاورت راه کمربندی جنوبی شهر اراک  ساخته می شود شامل خط انتقال به طول حدود 14 کیلومتر با لوله های فولادی در سایزهای 600 و 700 میلی متری است که با اجرای آن 100 درصد مردم شهر اراک از آب شرب سد کمال صالح برخوردار می شوند.

وی با اشاره به اینکه مسیر پروژه که از میدان سردشت شروع و در انتها خط انتقال مذکور در محلی در نزدیکی پایانه مسافربری شهر اراک به خط انتقال آب امان‌آباد متصل می شود، گفت: کوی صنعتی، کوی مسکن، شهرک ولیعصر، گردو، فاز یک، فاز دو، شهرک شهید بهشتی و کوی اندیشه توسط کمربند جنوبی آبرسانی می شود.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای مرکزی خاطرنشان کرد: بستر زمین در  مسیر اجرای عملیات خط انتقال رینگ جنوبی آبرسانی اراک سنگی است و اجرای این طرح نسبت به رینگ شمالی دشواری‌های بیشتری دارد.

اسدی با اشاره به اینکه  تاکنون برای خرید لوله و تجهیزات مورد نیاز رینگ جنوبی 25 میلیارد تومان هزینه شده است اظهار کرد: از این میزان هزینه حدود 14 میلیارد تومان به پیمانکار بدهکار هستیم و برای ادامه کار و تکمیل پروژه و پرداخت دیون مذکور به اعتباری بالغ بر 40 میلیارد تومان نیاز است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: با بهره برداری از پروژه آبرسانی رینگ شمالی شهر اراک تمامی شهرک های شمالی واقع در قسمت شمالی بلوار امام علی(ع)، پردیس، قائم، الجواد، الغدیر، آزادگان، بعثت، مشاور، الهیه، حافظیه، حمید و غیره از آب سالم و بهداشتی تصفیه خانه سد کمال صالح مشروب شدند.

به گفته وی، طرح کمربند شمالی انتقال آب شهر اراک شامل خط انتقال به طول حدود 9 کیلومتر با لوله فولادی سایزهای هزار، 1200 و 800 میلیمتری و نیز یک باب مخزن ذخیره 10 هزار مترمکعبی بتنی و حوضچه های شیرآلات است که در سال گذشته به اتمام رسیده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اراك آبرساني سد کمال صالح استانی اقتصادی سد کمال صالح رینگ جنوبی انتقال آب خط انتقال شهر اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۸۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۵ هزار مترمکعب ظرفیت مخازن آب در طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های کردستان

محمد فرهاد گفت: در قالب طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های استان، تاکنون ۲۵۰ کیلومتر خط انتقال آب، ۱۱۱ کیلومتر شبکه توزیع آب، ۲۰ باب ایستگاه پمپاژ، حفر و تجهیز ۸ حلقه چاه و بهسازی ۴ دهنه چشمه در روستا‌های مشمول این طرح اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان افزود: طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های استان به منظور محرومیت زدایی و رفع تنش آبی روستا‌های استان با اعتبار ۵۲۸ میلیارد تومان و برای ۱۶۹ روستا از ابتدای سال ۱۴۰۱ آغاز شده و در حال حاضر ۴۸.۶ درصد پیشرفت دارد.

وی بیان کرد: این طرح ۶۷ هزار نفر از جمعیت روستایی استان را زیر پوشش قرار خواهد داد و با اتمام آن شاخص بهره مندی جمعیت روستایی از آب شرب بهداشتی و سالم به صورت پایدار از ۸۰ درصد به ۸۶ درصد ارتقاء خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان افزود: پس از اتمام طرح فعلی جهاد آبرسانی، قرارداد دوم نیز برای ۱۲۰ روستای دیگر استان با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال و در صورت تأمین اعتبار آغاز خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • انشعاب گیری خط دوم آبرسانی سد درودزن به شهر صدرا انجام شد
  • خط انتقال آبرسانی دیلم تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد
  • ۶ کیلومتر باند دوم محور نهبندان - زابل زیربار ترافیک رفت
  • دیدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی 
  • ایجاد ۵ هزار مترمکعب ظرفیت مخازن آب در طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های کردستان
  • افزایش دو برابری ظرفیت انتقال آب به دیلم
  • عملیات روسازی و ریل گذاری ۷۰ کیلومتر از پروژه راه آهن خراسان جنوبی
  • اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان
  • اولین تاکسی برقی وارد اراک می‌شود
  • بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی