Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سایر رسانه های خبرگزاری تقریب، در سطح جهان «ساره جوانمردی» را با تیرهای طلایی و عنوان ملکه تپانچه می‌شناسند؛ بانویی که با ضرب ۲ طلا در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو در ورزش ایران تاریخ‌ساز و با کسب مدال  طلا در آوردگاه توکیو به یکی از پرافتخارترین زنان المپیکی و پارالمپیکی کشور تبدیل شد.

مدال طلای ساره جوانمردی در توکیو چهارمین مدال او در سه دوره پارالمپیک بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که در پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن به مدال برنز رسیده بود در توکیو ۲ مدال طلا را به نام خود ضرب کرد. جوانمردی که اکنون سردیس وی در کنار بزرگانی همچون جهان پهلوان تختی، عبدالله موحد، محمد نصیری، رسول خادم، مختار زرافشان، شهید ابراهیم هادی و سیامند رحمان قرار گرفته، توانست در آوردگاه توکیو سومین مدال طلای خود را با رکوردشکنی ضرب کند.

اما تمام هنرنمایی جوانمردی به کسب مدال طلا پارالمپیک ختم نشد بلکه ملکه تپانچه آوردگاه پارالمپیک را به زمانی برای معرفی فرهنگ ایرانی - اسلامی تبدیل کرد و در سرزمین سامورایی‌ها بخشی از این فرهنگ را در معرض دید جهانیان قرار داد.

او که برای پرچمداری کاوران ایران در مراسم اختتامیه پارالمپیک انتخاب شده بود با حجاب اسلامی و چادر، پرچم پرافتخار ایران را حمل و به جایگاه مخصوص رساند. وی پیش از این نیز در سال ۲۰۱۸ در بازی های پاراآسیایی جاکارتا در مراسم افتتاحیه با حجاب اسلامی حاضر شده بود.

جوانمردی که با مدال‌های طلای خود توانسته بود پیش از این نیز اقتدار زن ایرانی را به جهانیان نشان دهد این بار از آوردگاه پارالمپیک به عنوان جایی برای معرفی فرهنگ ایرانی اسلامی استفاده کرد و با اقدام خود نشان داد حجاب محدودیت برای یک زن نیست بلکه مصونیتی است که کرامت زن را حفظ خواهد کرد.

حرکت ساره جوانمردی در آوردگاه بزرگ پارالمپیک و اقدامات سایر قهرمانان ملی در حوزه فرهنگ نشان از آن دارد که این ورزشکاران در هیاهوی آوردگاه توکیو تسلیم هیجانات زودگذر نشده بلکه از این میدان به عنوان جایی برای مخابره فرهنگ ایرانی استفاده کردند.

در این دوره همچنین مسوولان با اقدامات خود به دنبال ترویج فرهنگ ایثار و معنویت در کاروان بودند و قدردانی از ورزشکارانی مانند ساره جوانردی، سعید افروز و هاشمیه متقیان نمونه این کارها است.

انتخاب نام سردار دل‌ها برای کاروان اعزامی ایران به توکیو، حضور کونیکو یامامورا در کاروان به عنوان سرپرست نمادین، طراحی لباس کاروان متناسب با عاشورای حسینی و برگزاری نماز جماعت و قرائت زیارت عاشورا در محل دهکده پارالمپیک از دیگر اقداماتی بود که مورد تمجید نهادهای فرهنگی قرار گرفت.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: مدال طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۸۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه شهید باهنر کرمان

آیین اختتامیه مرحله دانشگاهی سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو مراسم اختتامیه سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان و با حضور سید محمدحسینی پور قاری بین‌المللی و نفر اول مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران، برگزار شد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید باهنر کرمان ضمن قدردانی از حضور پرشور دانشگاهیان در این جلسه نورانی گفت: هرچه در این محافل و مجالس قرآنی شرکت کنیم قطعاً برکات و نور قرآن، بیشتر در زندگی ما جاری و ساری می‌شود.

حجت‌الاسلام حسن عسکری ضمن اشاره به آیه ۳۰ سوره فرقان که می‌فرماید: اتخذوا هذا القرآن مهجورا (قرآن را مهجور کردند) افزود: باید تلاش کنیم با قرآن مانوس شویم و آنگاه درک خواهیم کرد که خداوند برای زندگی زیبا دستورالعمل‌هایی داده است که اگر به آن عمل کنیم زندگی ما معنا پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: بسیار ساده و راحت می‌توان با قرآن ارتباط گرفت و در ترجمه آیات تعمل کرد و بعد می‌فهمیم که چه گنجینه بزرگی را خداوند دراختیار ما قرار داده است که برای تمام نیاز‌ها و سؤالات ما پاسخ‌هایی روشن دارد.

گفتنی است: آیین اختتامیه سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور با اجرای برنامه‌های متنوع قرآنی و نغمات دینی، اجرای گروه بین‌المللی هم آوایی پیامبر اعظم (ص) و قرعه‌کشی و اهدای جوایز ارزنده به حاضرین همراه بود و در پایان نتایج سی و هشتمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه شهید باهنر کرمان اعلام و از برگزیدگان مرحله دانشگاهی این دوره از مسابقات تجلیل به عمل آمد.

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه شهید باهنر کرمان
  • از دریافتی یک میلیونی تا مشکل اشتغال ملی‌پوش پارادوومیدانی خوزستانی
  • از دریافتی یک میلیونی تا مشکل اشتغالِ ملی‌پوش پارادو و میدانی خوزستانی
  • طلایی شدن بانوی تیرانداز خراسان رضوی
  • اقدام بانک ملی ایران در واگذاری پتروشیمی شازند بسیار ارزشمند است
  • گنج‌زاده مدرس کمپ تمرینی چین شد
  • خداحافظی 4 قهرمان توکیو با المپیک پاریس!
  • پیشکسوتان زورخانه استان تجلیل شدند
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • برنز جام جهانی پاراتیراندازی به ساره جوانمردی رسید