Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@03:20:57 GMT

استارت‌آپ‌ها شتاب‌زده وارد بازار نشوند

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۲۸۱۴۱

استارت‌آپ‌ها شتاب‌زده وارد بازار نشوند

ایسنا/قزوین یک کارآفرین گفت: افرادی که ایده جدیدی دارند قبل از شروع کار باید به تحلیل بازار بپردازند سپس ورود پیدا کنند، اگر به‌صورت شتاب‌زده وارد بازار شوند احتمال موفقیت بسیار کم است، ابتدا باید نقشه راه طراحی و نیاز بازار و موانع موجود بررسی شود بعد از کسب اطلاعات کافی با تمرکز کار را شروع کنند.

علیرضا خدابخش در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: هلدینگ قاصدک در قالب ۱۵ استارت‌آپ در حوزه‌های مختلف گردشگری، سفارش‌های اینترنتی، پیام کوتاه، خدمات میزبانی محلی و بومی و برخی از سرویس‌های داخل شهری فعالیت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ایده اولیه قاصدک سال ۸۸ به ذهنمان رسید، همان سال پارک علم و فناوری در قزوین آغاز به کارکرده بود و یک واحد کوچک را در اختیار ما قراردادند که تأسیسات مناسبی نداشت، حدود ۳ ماه در آنجا به بررسی نقشه راه کسب‌وکار پرداختیم، سپس به ساختمانی در داخل شهر جابه‌جا شدیم و شرکت قاصدک را راه‌اندازی کردیم.

عضو هیئت‌مدیره شرکت پدیده‌سازان قاصدک بیان کرد: ابتدا کارمان را با ۵ نفر شروع کردیم و هم‌اکنون ۱۰۰ نفر به‌صورت تمام‌وقت در قاصدک فعالیت دارند؛ در حال حاضر کار ما به‌قدری پیشرفت کرده است که در قزوین، تهران و کیش چند دفتر فعال داریم.

وی با اشاره به اهمیت تحلیل بازار در موفقیت استارت اپ‌ها یادآور شد: تحلیل بازار یک علم است که باید در هر پروژه به‌صورت دقیق بررسی شود، ما نیز هر پروژه جدیدی که می‌خواستیم شروع کنیم امکان‌سنجی می‌کردیم، در ابتدای کار امکان‌سنجی کمتری انجام می‌دادیم اما هم‌اکنون با توجه به تجربه‌ای که به دست آوردیم پیش از انجام هر کاری امکان‌سنجی را در اولویت قرار می‌دهیم.

خدابخش خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای ورود به بازار تحلیل و بررسی می‌کنیم که نیاز بازار چیست و برای اینکه سهم خوبی از بازار کسب کنیم باید وارد چه فعالیتی شویم، برای اینکه کسب‌وکار موفقی راه‌اندازی کرد باید عناصر رقابتی و بازار را به‌صورت دقیق موردتوجه قرارداد.

لازمه شروع استارت‌آپ‌ خلاقیت است

وی اظهار کرد: ما در ابتدای کار اغلب پروژه‌ها سرمایه اولیه نداشتیم و صرفاً با ایده و استفاده از مشاوره کار را شروع کردیم، لازمه شروع کار سرمایه نیست خلاقیت اهمیت بالایی دارد، اما زمانی که ایده به فعالیت تبدیل شد برای ادامه راه به حضور سرمایه‌گذاران نیاز است تا روند کار شدت بیشتری بگیرد و کار سریع‌تر پیش رود، در حال حاضر در برخی از پروژه‌های ما سرمایه‌گذار جذب‌شده است اما همچنان نیاز به سرمایه‌گذار وجود دارد.

عضو هیئت‌مدیره شرکت پدیده‌سازان قاصدک بیان کرد: نمی‌توان گفت که کارآفرینان صرفاً به خاطر مسئولیت اجتماعی وارد بازار کار می‌شوند، هر کاری در کنار مسئولیت اجتماعی نیاز به درآمدزایی دارد؛ اما برای کارآفرینی باید دغدغه‌مند بود ما می‌توانستیم با این میزان درآمد شغل‌های راحت‌تری داشته باشیم اما از کارمندی استعفا کردیم تا بتوانیم به این فعالیت برسیم.

وی اظهار کرد: موانع قانونی بر سر راه کارآفرینان بسیار زیاد است برای مثال در حوزه تبلیغات به دلیل اینکه در اسم و برند ما کلمه انگلیسی وجود داشت اجازه تبلیغات شهری به ما داده نشد اما این تبلیغات برای افراد خارج از استان مقدور بود، در حال حاضر قوانین مالیاتی به چالش بزرگی تبدیل‌شده است که همه کارآفرینان با آن روبه‌رو هستند، یکی دیگر از موانع ما نبود نیروی کار متخصص است اغلب در مواقعی که به نیروی کار متخصص نیاز داریم فردی پیدا نمی‌شود که دارای مهارت و تخصص موردنظر ما باشد.

خدابخش بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات اصلی استارت‌آپ‌ها جذب سرمایه‌گذار است، هرکسی حاضر نیست در این حوزه سرمایه‌گذاری کند، برای این امر نیاز به فرهنگ‌سازی داریم و باید روشنگری صورت بگیرد، برای جذب سرمایه‌گذار با افرادی صحبت کردیم اما افراد کمی به‌سختی راضی می‌شوند.

وی اظهار کرد: ما رقبای جدی در سطح کشور داریم برای مثال قاصدک ۲۴ که در حوزه فروش بلیط قطار و هواپیما فعال است یک رقیب جدی با ۶۰۰ کارمند در کشور دارد، رقابت دشوار است بااین‌حال ما ازلحاظ فروش در کشور رتبه دوم راداریم این در حالی است که هنوز در استان قزوین شناختی نسبت به ما وجود ندارد.

رمز موفقیت استارت‌آپ‌ها

این کارآفرین بیان کرد: افرادی که ایده جدیدی دارند قبل از شروع کار باید به تحلیل بازار بپردازند سپس ورود پیدا کنند، اگر به‌صورت شتاب‌زده وارد بازار شوند احتمال موفقیت بسیار کم است، ابتدا باید نقشه راه طراحی و نیاز بازار و موانع موجود بررسی شود بعد از کسب اطلاعات کافی با تمرکز کار را شروع کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما در این ۱۲ سال حدود ۲۰ استارت آپ را راه‌اندازی کردیم که ۱۵ استارت‌آپ به موفقیت رسید و هم‌اکنون فعال است، ۱۵ پروژه بر اساس یک ایده بودند که به شکل یک طرح و برنامه درآمد و اجرا شد برخی از این پروژه‌ها کشوری و برخی استانی هستند.

خدابخش یادآور شد: رمز موفقیت این است که از شکست‌ها درس بگیریم، در این ۱۲ سال کارهایی داشتیم که با شکست روبه‌رو شده است اما سعی کردیم از این اتفاقات درس بگیریم و تکرار نکنیم، استفاده از تجربیات دیگران و مشاوره با افراد متخصص نیز می‌تواند در موفقیت تأثیرگذار باشد.

«منش» مجموعه‌ای مناسب برای حمایت از استارت‌آپ‌ها

وی در ادامه با اشاره به مرکز نوآوری و شتاب‌دهی جهاد دانشگاهی قزوین (منش) یادآور شد: به‌صورت اتفاقی و از طریق شبکه اجتماعی با منش آشنا شدم، فراخوان حمایت از ایده‌های برتر توجهم را جلب کرد و با این مجموعه ارتباط گرفتم، علی‌رغم اینکه مجموعه خوب و کاربردی است اما شناخته‌ شده نیست.

عضو هیئت‌مدیره شرکت پدیده‌سازان قاصدک بیان کرد: این اولین بار است که در جلسه‌ای از استارت‌آپ‌ها دعوت کردند تا موردحمایت قرار دهند، این گام برای شروع خوب است، امیدوارم روزبه‌روز مردم بیشتری این مجموعه را بشناسند و درواقع بتوان گفت منش به یک مجموعه مناسب برای حمایت از استارت‌آپ‌ها تبدیل شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قزوين استانی اقتصادی كارآفريني مرکز شتابدهی نوآوری جهاد دانشگاهی استارت آپ ها سرمایه گذار تحلیل بازار حال حاضر وارد بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۸۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) این ۲ خودروی جدید امسال وارد بازار ایران می‌شوند

هم زمان با نمایشگاه خودرو پکن، ۲ خودرو جدید کرمان موتور که امسال به بازار می‌آید نیز مشخص شد.

به گزارش عصر ایران، کمپانی جی‌ای سی (JAC) که در ایران بیشتر آن را با نام جک می‌شناسند، سال هاست که در زمینه تولید خودرو‌های سواری و کار و تجاری فعالیت کرده و بیشتر محصولاتش نیز هم اکنون در بازار ایران حضور دارند. برای نمونه می‌توان به جک S ۵ اشاره کرد که پس شروع مونتاژش در کرمان موتور، موفق شد تا سهم زیادی از بازار کراس اوور‌ها را به خود اختصاص دهد. به بیانی دیگر می‌توان گفت که معروفیت برند جی‌ای سی در ایران با فروش بی نظیر S ۵ رقم خورد و این خودرو توانست دیدگاه مثبتی برای جک به وجود آورد.

جی‌ای سی در سال‌های اخیر علاوه بر تولید خودرو‌های متنوع، بر روی پیشرفت در زمینه خودروسازی مدرن نیز تمرکز کرده و همگام با دیگر شرکت‌های چینی، در دنیا به شهرتی نسبی رسیده است. حضور جی‌ای سی در نمایشگاه خودرو پکن که میزبان بزرگان صنعت خودروسازی دنیا نیز هست می‌تواند نشان دهنده جایگاه این کمپانی باشد.

در سال‌های اخیر اضافه شدن قوای محرکه الکتریکی به خودرو‌ها بسیار مرسوم شده و به همین دلیل اکثر خودروسازان حاضر در اتو اکسپو چین، اتوموبیل‌های تمام برقی و یا هیبریدی خود را به نمایش درآوردند. با توجه به چنین موضوعی، جی‌ای سی نیز در کنار دیگر شرکت ها، خودرو‌های تمام برقی و هیبریدی خود را به نمایشگاه آورده و در معرض دید عموم قرار داده است.

این کمپانی علاوه بر حرکت در مسیر بکارگیری از قوای محرکه روز دنیا، طراحی محصولات خود را نیز با الگو‌های نوین جهانی به روز کرده تا به صورت همه جانبه در زمینه خودروسازی پیشرفت کرده باشد.

با ورود به غرفه جی‌ای سی در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴، در درجه اول کانسپت DE Fine دید بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کرد. نزدیک شدن به تولید خودرو با پلتفرم DE جزو اهداف توسعه‌ای جی‌ای سی است و در این راستا هوآوی با تکنولوژی‌های خود قصد دارد تا سرعت رسیدن به نسخه نهایی را برای JAC بیشتر کند.

کانسپت DE Fine

به طور کلی جی‌ای سی ۴ پلتفرم برای ابعاد مختلف بدنه در نظر گرفته که در میان آن‌ها پلتفرم DI که مختص خودرو‌های کوچک و متوسط مانند EV۳ است، تجاری سازی و به مرحله تولید رسیده است.

نام دو پلتفرم دیگر JAC که بخش‌های نهایی طراحی شان را سپری می‌کنند DP و DM است که به ترتیب برای تولید خودرو‌های آفرودی و MPV‌ها کاربرد خواهند داشت.

جی‌ای سی با چه خودرو‌هایی پا به اتو اکسپو پکن گذاشت؟

از مهم‌ترین خودرو‌های این برند که احتمالاً به زودی در خیابان‌های ایران تردد خواهند کرد می‌توان EV۳ را نام برد که به یک پیشرانه تمام برقی مجهز شده و با توجه به ظاهر جذابش و همچنین تنوع پایین خودرو‌های هاچ بک و درون شهری، می‌تواند مورد پسند بسیاری از جوانان و خصوصا بانوان قرار گیرد. جک EV۳ دارای یک موتور برقی با حداکثر قدرت ۷۰ کیلووات است. این هاچ بک نخستین محصول جک است که به باتری‌های استوانه‌ای تجهیز شده است و حداکثر سرعتش هم به ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

خودروی هاچ بک جک ۳ EV

دیگر محصولی که در غرفه جی‌ای سی معرفی شد، X۸ بود که کرمان موتور اقدامات لازم برای مونتاژ این کراس اوور را انجام داده و در آینده‌ای نزدیک تولیدش را آغاز خواهد کرد. این خودرو هم از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری TGDI استفاده می‌کند که قادر به تولید ۱۷۴ اسب بخار است. گشتاور این پیشرانه نیز ۲۵۰ تا ۲۸۰ نیوتن متر اعلام می‌شود و در نهایت از طریق گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه به چرخ‌های جلو منتقل خواهد شد.

محصول X۸

JS۶ هم که حضورش در ایران قطعی شده و جزو جدیدترین محصولات این برند است نیز در نمایشگاه حضور داشت. لازم به ذکر است که JS۶ قرار است در نسخه پلاگین هیبرید در کرمان موتور مونتاژ شود.

شرکت جک علاوه بر خودرو‌های سدان، کراس اوور و هاچ بک، پیکاپ‌های شاسی مستقل را نیز در سبد محصولات خود دارد. از این رو برای نمایش دستاورد‌های خود در تولید این کلاس بدنه، علاوه بر نسخه تمام بنزینی و تجهیز شده T۹ (هانتر)، نسخه تمام برقی و دو دیفرانسیل این پیکاپ را نیز برای اولین بار معرفی کرده است.

T۹ (هانتر)، نسخه تمام برقی

در بخش دیگری از غرفه، ون RF۸ که یک MPV محسوب می‌شود نیز حضور داشت و به علت طراحی داخلی لوکس و تجملاتی اش، مورد توجه مراجعین قرار گرفت. آرایش صندلی‌ها در این MPV به صورت ۲+۲+۳ بود تا سرنشینان ردیف دوم فضای کافی در اختیار داشته و سفر راحت تری را تجربه کنند. در مورد این موضوع می‌توان گفت که امروزه خودروسازان سعی دارند تا اکثر کراس اوور‌ها و SUV‌های خود را نیز با این چینش صندلی تولید کنند، چرا که فضا برای بکارگیری امکانات رفاهی بیشتر فراهم می‌شود.

دیگر خبرها

  • شوآف «خودرو‌های برقی» در ایران
  • خبر خوش به گوش جواد نکونام رسید/ هافبک استقلال فیزیوتراپی را شروع کرد
  • (تصاویر) این ۲ خودروی جدید امسال وارد بازار ایران می‌شوند
  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند
  • واحد‌های بخار نیروگاه طرشت وارد مدار تولید شد
  • کتاب «نقش ما» وارد بازار نشر شد
  • بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • پرونده داغ چای روی میز مسئولان گیلان
  • شاسی بلند Exlantix با قیمت ۲۷ هزار دلاری وارد بازار می شود
  • بورس امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار