Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلام حسین خانی  مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهار کرد: در سال ۱۳۸۲ به منظور ارائه برنامه مدون جهت بهسازی واحد‌های مسکونی روستایی اولین آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی برگزار  که مبنای تدوین طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی شد و طی سه دوره ۵ ساله در سال‌های ۸۷، ۹۲، ۹۷ ادامه یافت که بر اساس آمارگیری سال ۹۲ برنامه جامع مسکن روستایی تا افق ۱۴۰۰ تدوین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: تسهیلات ویژه بهسازی مسکن روستایی بعنوان یکی از مهمترین اقدامات دولت‌ها ظرف سال‌های ۸۴ تاکنون است که توانسته نقش مهمی در ارتقاء درصد ساختمان‌های مقاوم در روستا‌ها داشته باشد که در این خصوص از سال ۸۴ تاکنون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان توانسته برای تعداد ۸۸۹۴۳ واحد، تسهیلات ویژه بهسازی مسکن روستایی پرداخت نماید که کار تعداد ۶۲۳۶۸ واحد به پایان  رسیده است.

خانی تصریح کرد: سهمیه  بنیاد مسکن روستایی استان اصفهان برای بهسازی مسکن روستایی در سال ۱۴۰۰ ،ده هزار واحد مسکونی است که تا کنون ۵۹۱۵ فقره ابلاغ و  ۱۳۵۱ فقره به بانک‌ها معرفی شده است.

او بیان کرد: جهت تکمیل و تعمیر مسکن و احداث حمام روستایی تسهیلات قرض الحسنه مسکن روستایی در قالب بانک‌های دولتی و بانک‌های مهر ایران و پست بانک از محل سپرده گذاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، تا کنون مبلغ ۳۵۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال طی سال‌های ۷۹ الی ۹۹ پرداخت شده است.

او افزود: علاوه بر وظایف محوله این بنیاد اقدامات ویژه‌ای نظیر کمک به احداث خانه فرهنگ روستا و ساخت اولین نیروگاه خورشیدی (مزرعه سبز) ۲۰ کیلو وات در کشور اجرا کرده است که بعنوان نمادی از اقتصاد مقاومتی روستایی است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: استان اصفهان بعنوان اولین استانی است که جهت ترویج فرهنگ ساخت و ساز اصولی در روستا‌های متعدد اقدام به احداث مجموعه‌های مسکونی نموده است که در طی سال‌های ۷۴ تا کنون تعداد ۶۱۱۴ واحد در قالب انبوه سازی روستایی انجام شده است و در سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۰۵۶ واحد در برنامه کار قراردارد و از مهمترین اقدامات جنبی که این بنیاد جهت سایر دستگاه‌های اجرایی ایجام داده است احداث ۱۳ مصلی اقامه نمازجمعه در شهرستای‌ها با اعتباری معادل ۱۵۳ میلیارد ریال، کمک به توسعه آستان مقدس آقاعلی عباس شهر بادرود با اعتباری معادل ۳۸ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال و کمک به تکمیل حوزه‌های علمیه با اعتباری معادل ۳۴ میلیارد ۷۰۰ میلیون ریال و کمک به ساخت ۸۹ باب خانه عالم روستایی است.
انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسکن روستایی بنیاد مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بهسازی مسکن روستایی استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۸۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود

رضا خواجه ای با بیان اینکه مقاوم سازی اماکن روستایی، موثرترین اقدام در جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها محسوب می شود، گفت: هم اکنون میزان مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در این استان ۵۷ درصد است که با مقاوم سازی های امسال، این میزان به ۶۷ درصد خواهد رسید که این جهش در تاریخ فعالیت بنیاد مسکن کم نظیر است.

وی اظهار داشت: متقاضیان دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی ساخت مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت می‌توانند با مراجعه به بنیاد مسکن در شهرستان‌ها نیز نسبت به تکمیل پرونده‌های خود جهت دریافت تسهیلات اقدام کنند.

این مسوول ادامه داد: اقساط بازپرداخت تسهیلات جدید با نرخ سود پنج درصد، حدود ۳۵ میلیون ریال در ماه خواهد بود، که متقاضیان پس از تشکیل پرونده در بنیاد مسکن، به بانک مربوطه جهت عقد قرارداد معرفی می شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان از پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن روستایی از سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به چهار میلیارد ریال خبر داد و گفت: مهاجرت معکوس ظرفیت و تقاضا برای ساخت و ساز در روستاها را افزایش داده است و همین مساله موجب می شود تا همه ساله و طبق قانون ۲۰۰ هزار فقره تسهیلات مسکن روستایی در کشور به متقاضیان پرداخت شود و هر سال نیز سقف آن افزایش یابد.

وی به ترغیب و تشویق و لزوم همکاری اعضای شورای اسلامی، دهیاران و مشارکت روستاییان در انجام طرح های مقاوم سازی اماکن روستایی اشاره کرد و افزود: اهالی روستاهای استان باید از فرصت پیش آمده استفاده کرده و با اخذ تسهیلات بانکی برای سلامتی و حفظ جان و اموال و پیشگیری از هرگونه خسارات احتمالی خانه های خود را مقاوم سازی کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان ادامه داد: سعی بر این است که با ادامه روند نوسازی اماکن مسکونی، زمینه‌ای جهت فراهم ساختن فرصت برای روستاییان، ایجاد بالندگی و خودباوری در روستاها و ارائه تعریف جدید از روستاها به عنوان واحدهای تولیدی و فرهنگی انجام شود.

وی اظهار داشت: بنیاد مسکن نیز بر اساس این تکلیف در بخشی از رسالت خود فعالیت‌ها را بیشتر معطوف به روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته کرده است.

خواجه ای خاطرنشان کرد: مقاوم سازی اماکن روستایی و مناطق محروم استان در واقع همان پیشگیری قبل از وقوع حادثه و جلوگیری از خسارات و تلفات جانی و مالی در برابر سوانح طبیعی است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • لزوم تخصیص زمین برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی
  • حق تفکیک برای زمین‌های امامزاده ابراهیم شفت کاهش پیدا می‌کند
  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در زنجان به ۱۱هزار و ۵۰۰فقره رسید
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه
  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • بازنگری طرح هادی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوشهر است