Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین اعضای شورای شهر قزوین در جلسه علنی شورا با تأکید بر تخصصی شدن پارک‌ها و بوستان‌های سطح شهر خواستار تغییر ماهیت پارک بانوان به پارک مادر و کودک شدند، همچنین تغییر نام بوستان بانوان جنوب شهر از «برگ‌ریزان» به «مادر و کودک» مورد بررسی قرار گرفت.

قاسم اللهیاری رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، بانوان و امور خانواده در جلسه علنی شورای شهر قزوین که روز گذشته ۱۴ شهریور برگزار شد، با اشاره به نام بوستان بانوان جنوب شهر رو به روی پارک شهید مطهری، تصریح کرد: در دوره پنجم شورای شهر نام این بوستان به‌واسطه قرارگیری در محله برگ‌ریزان که یکی از محله‌های باغستان است «برگ‌ریزان» انتخاب‌شده بود، با توجه به ماهیت بوستان که برای مادر و کودک مورد استفاده قرار می‌گیرد پیشنهاد داریم نام این بوستان به نام «مادر و کودک» تغییر پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این بوستان طراحی اولیه صورت گرفته است و در ادامه توسعه پارک می‌توان آن را تغییر داد به‌طوری‌که با محوریت کودک باشد، تخصصی شدن پارک‌ها امر بسیار خوبی است که باید در دستور کار قرار بگیرد، وقتی می‌گوییم بوستان دانشجو باید محور دانشجو باشد این امر در کلیه بوستان‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد.

پارک بانوان برای کودکان مناسب‌سازی شود

علی فرمانی دیگر عضو شورای شهر نیز در این خصوص بیان کرد: این پارک باید به‌صورت تخصصی طراحی شود به‌طوری‌که برای مادر و کودک مورداستفاده قرار بگیرد، در حال حاضر ما اطلاعی از میزان پیشرفت پروژه نداریم ضمن بازدید از آن باید روند پیشرفت را موردتوجه قرار دهیم تا در صورت امکان نحوه طراحی آن تغییر پیدا کند.

وی یادآور شد: وقتی مادر و کودک وارد بوستان شوند باید در بخش‌های مختلف شرایطی فراهم شود که بوستان محوطه آموزشی برای کودکان باشد، صندلی‌ها و روشویی‌ها باید مناسب کودک و مادر طراحی شود، وقتی نام بوستان را مادر و کودک قرار می‌دهیم باید همان‌طور طراحی کنیم صرف گذاشتن چند درخت و صندلی بوستان را به بوستان بانوان تبدیل نمی‌کند.

این عضو شورا خاطرنشان کرد: وجود پارک مادر و کودک اتفاق مثبتی برای محلات پایین‌شهر است، اگر فضاهای تخصصی در مراکز جنوب شهر احداث شود شهروندان و سرمایه‌گذاران تشویق می‌شوند که سرمایه‌های خود را به مناطق پایین‌دست بیاورند که این موضوع می‌تواند بخشی از شعار تحقق عدالت محوری در شهر باشد.

تخصصی شدن پارک‌ها باید برنامه محور باشد

فاطمه اشدری دیگر عضو شورای شهر در این جلسه خاطرنشان کرد: مطالعات و طراحی که در خصوص پارک بانوان صورت گرفته است، قبل از اجرا باید به نظر اعضای شورای شهر برسد، در پارک نرگس برای طراحی اولین پارک بانوان مسائل مختلفی را در نظر گرفتیم که موردنیاز بانوان بود، سازمان طراحی نباید نیاز بانوان در بوستان را نادیده بگیرد ماقبل از تصویب طرح باید بررسی کنیم که آیا خواسته‌های بانوان برآورده می‌شود یا خیر.

وی افزود: این طرح در کمیسیون فرهنگی باید بررسی شود منتها در این خصوص که پارک بانوان باید با اولویت مادر و کودک باشد توجه داشته باشید که نه‌تنها پارک بانوان بلکه تمامی پارک‌ها با توجه به نیاز کودک برنامه‌ریزی می‌شود، تخصصی شدن پارک‌ها به‌دوراز ذهن نیست ما می‌خواهیم برنامه مدار باشیم.

این عضو شورای شهر بیان کرد: در پارک بانوان قبل از اینکه به بهره‌برداری برسد باید فضایی مناسب کودک در نظر گرفته شود، در حال حاضر پیدا کردن فضای دیگری برای این کار دشوار است، اولین دغدغه بانوان این است که کودک فضای مناسب داشته باشد در حال حاضر اغلب مراکز تجاری خوب، فضای مناسبی برای کودک طراحی کردند تا مادر در آرامش خرید کند این مسئله در پارک بانوان نیز باید دیده شود.

اشدری تأکید کرد: ما باید نیازهای بانوان را در نظر بگیریم و پارک را طوری طراحی کنیم که مناسب اسمش باشد، ما می‌خواهیم کودکان در سنین ۲ تا ۸ سالگی در این پارک تردد داشته باشند و نیاز است با توجه به سن تربیتی کودکان فضای مناسب آموزشی تربیت دینی همراه با بازی را داشته باشیم.

وی اظهار کرد: اگر نام برگ‌ریزان نیز می‌خواهیم حفظ شود در فصل پاییز یک دوره آموزشی با عنوان برگ‌ریزان در نظر بگیریم نه اینکه نام بوستان را برگ‌ریزان قرار دهیم.

نام پارک بانوان باید ماهیت زنانه داشته باشد

محسن حق‌شناس در ادامه این جلسه اظهار کرد: طراحی پروژه پارک شهر و طراحی سبزه‌میدان باید دوباره بررسی شود، اسم پارک بانوان نیز باید نامی مناسب انتخاب شود، پاییز آدم را به سمت ناراحتی می‌برد و بهار سرزندگی به همراه دارد، نام برگ‌ریزان برای محیط بانوان قشنگ نیست، بوستان زنانه است و برای خانم‌ها ساخته می‌شود بنابراین پیشنهاد من انتخاب نام «مادر و دختر» است چون جنسیت را تبادر می‌کند در این صورت دیگر کودکان پسر بالای ۱۰ سال وارد پارک بانوان نمی‌شوند.

در طراحی پارک بانوان باید بازنگری شود

مهری‌سادات تقوی نیز بابیان اینکه پیشرفت فیزیکی این بوستان ۶۰ درصد است، تأکید کرد: در این بوستان فضایی برای کودکان طراحی‌شده است اما باید بهینه‌سازی شود، مادر همواره به همراه کودک به بوستان می‌رود، ایجاد فضای تخصصی باید در دستور کار قرار بگیرد، سازمان زیباسازی و سازمان طراحی شهرداری پیشنهادهای خود را در ادامه روند این بوستان باید به دید و نظر شورای اسلامی شهر قزوین برسانند چراکه این پارک باید دارای معماری خاص باشد و کودک محور طراحی شود.

طراحی مجدد بوستان هزینه‌ای دوباره دارد

فرج‌الله فصیحی رامندی، رئیس شورای شهر قزوین اظهار کرد: این بوستان طراحی‌شده و در حال ساخت است، اینکه بوستان را اختصاصی کنیم به این معنا است که باید طراحی تغییر پیدا کند و مناسب‌سازی شود، در حال حاضر طراحی تمام‌شده است و تغییر طراحی آن هزینه اضافی در بردارد، ایجاد پارک اختصاصی مادر و کودک ایده جدیدی است که باید جداگانه مطرح و بررسی شود.

وی افزود: شما تصور کنید که پارک مانند نقشه خانه‌ای است که ساخته‌شده و حالا باید محل پذیرایی را تغییر دهیم که امکان‌پذیر نیست، طراحی باید در کمیسیون عمرانی به‌صورت تخصصی بررسی شود، تخصصی شدن خوب است اما اگر بوستانی موجود است و تغییر آن پروژه طراحی و تأمین اعتبار و اجرای دوباره نیاز دارد، این تصمیمی نیست که به‌یک‌باره گرفته شود وقتی ایده جدید باشد باید در کمیسیون عمران بررسی شود.

فصیحی اظهار کرد: مخالفتی با اختصاصی شدن ندارم اما هر ایده‌ای باید توسط سازمان مربوطه بررسی شود و نقایص آن اصلاح شود این ایده‌ها باید در قالب طرح و برنامه در کمیسیون مربوطه بررسی شود.

به گزارش ایسنا، این بوستان سومین پارک بانوان قزوین محسوب می‌شود که در بلوار جمهوری اسلامی محله مصلی در مساحت ۴.۷ هکتار از اسفند ماه ۹۷ در حال احداث است و به دلیل کمبود منابع مالی این پروژه متوقف شده بود و از اواخر سال ۹۸ عملیات عمرانی ساخت آن دوباره آغاز شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی قزوين پارک بانوان پارک بانوان مادر و کودک حال حاضر نام بوستان قرار بگیرد بررسی شود برای کودک برگ ریزان شهر قزوین شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۹۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ کتاب «طراحی مدارهای منطقی» در جهاددانشگاهی قزوین منتشر شد

ایسنا/قزوین کتاب «طراحی مدارهای منطقی با استفاده از زبان برنامه نویسی VHDL» با هدف آموزش زبان VHDL که از مهمترین زبان‌های توصیف سخت افزار است، توسط انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین منتشر شد.

کتاب «طراحی مدارهای منطقی با استفاده از زبان برنامه نویسی VHDL» به تألیف «مرتضی محمدی زنجیره»، «زهرا یعقوبی» و «زهرا حبیبی» توسط انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین منتشر شد این کتاب با هدف آموزش زبان VHDL که از مهمترین زبان‌های توصیف سخت افزار است، تألیف شده است.

کتاب «طراحی مدارهای منطقی» در رشته‌های مختلف مهندسی (مهندسی کامپیوتر و مهندسی برق) می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. مباحث آموزش زبان VHDL که از مهم‌ترین زبان‌های توصیف نرم‌افزار است، به عنوان واحد درسی در اکثر دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور ارائه می‌شود و همچنین در کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های معماری کامپیوتر تدریس و شبیه‌سازی می‌شود.

مطالب کتاب «طراحی مدارهای منطقی» در سه فصل مطرح شده است که فصل اول مقدمه و آشنایی با طراحی دیجیتال است و در فصل دوم مفاهیم اولیۀ زبان VHDL بیان شده و در فصل سوم به بیان ساختارهای زبان VHDL به طور کامل پرداخته می‌شود.

به گزارش ایسنا، این کتاب در ۸۹ صفحه و قطع وزیری به بهای ۱۰۸ هزار تومان از سوی انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین منتشر شده است و علاقه‌مندان جهت تهیه نسخه فیزیکی این کتاب می‌توانند به لینک B۲n.ir/s۳۴۱۱۱ مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت
  • سگ گردانی در بوستان‌های کرج ممنوع شود
  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • کلنگ پارک بانوان شهر امیریه زده شد
  • تذکرات لازم در زمینه انتصابات را به شهردار قزوین داده ایم
  • ‌ساخت زورخانه بزرگ مرکزی شیراز
  • ‌ کتاب «طراحی مدارهای منطقی» در جهاددانشگاهی قزوین منتشر شد
  • آغاز ساخت بوستان دادا و کاکا در بندرعباس
  • ساخت ۱۷ بوستان جدید در شهر قم