Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-30@18:35:13 GMT

رام‌الله با احیای مذاکرات دوجانبه با تل‌آویو

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۲۹۰۳۷

رام‌الله با احیای مذاکرات دوجانبه با تل‌آویو

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، «محمد اشتیه» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن مخالفت با بازگشت به مذاکرات دوجانبه با رژیم صهیونیستی، خواستار سازوکار جدید با استناد به قانون بین‌المللی و حمایت عربی در مذاکرات شد.

اشتیه در مصاحبه با تلویزیون رسمی فلسطین گفت که «ما نمی‌خواهیم به مذاکرات سابق دوجانبه با اسرائیل برگردیم بلکه خواهان مذاکرات مبتنی بر قانون و مشروعیت بین‌المللی تحت نظارت کمیته چهارجانبه هستیم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مذاکرات سازش بین رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین از آوریل ۲۰۱۴ به دنبال مخالفت تل‌آویو با توقف شهرک‌سازی و آزادسازی اسرای قدیمی و عدم پایبندی به راه‌حل دو دولتی، متوقف شد.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، نخست‌وزیر فلسطین همچنین گفت که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به دنبال ایجاد مسیر جدید سیاسی با استناد به مشروعیت بین‌المللی و حمایت عربی است.

وی افزود: عباس با همراهی برادران عربی می‌خواهد فضای سیاسی جهت هدایت کمیته چهارجانبه (اتحادیه اروپا، سازمان ملل، آمریکا و روسیه) به سمت ارائه طرح‌هایی برای آغاز مذاکرات بر اساس اصول جدید را فراهم کند.

«اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی روز یکشنبه (دیروز) خواستار احیای روابط با تشکیلات خودگردان فلسطین شده و آن را به نفع امنیت این رژیم خواند.

اشتیه تصریح کرد که با دولت آمریکا درباره یک بند اساسی گفت‌وگو کرده‌ایم و آن درخواست از اسرائیل برای پایبندی به توافقنامه‌های امضاشده با طرف فلسطینی و توقف حملات علیه ملت فلسطین و نیز اجرای تمامی مواردی است که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در جریان مبارزات انتخاباتی خود اعلام کرده بود.

وی افزود که این موارد همچنین شامل ملزم کردن اسرائیل به توقف شهرک‌سازی، حفظ وضعیت موجود در شهر قدس اشغالی و بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس شرقی است.

۱۰ سپتامبر ۲۰۱۸ دولت آمریکا به ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق این کشور، دفتر سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) در واشنگتن را تعطیل و حساب‌های بانکی آن را بلوکه کرد و پس از آن نیز «حسام زملط» سفیر فلسطین را اخراج کرد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: تشکیلات خودگردان فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۹۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا روز سه‌شنبه ظلم نیروی پلیس آمریکا به دانشجویان جوانی را که در مخالفت با نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه تظاهرات می‌کنند، محکوم کرد.

براساس گزارش المیادین، مادورو از جوانان در سراسر جهان خواست تا برای محکوم کردن نسل کشی علیه مردم فلسطین به خیابان‌ها بیایند. رئیس جمهور ونزوئلا تاکید کرد برای جوانان آمریکا احترام مطلق قائل است، زیرا آنها در مبارزه خود برای صلح مستحق احترام هستند. او همچنین توصیف نتانیاهو از آنها به عنوان نازی‌ها را محکوم کرد.

سرعت اعتراض‌ها در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در رد تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار‌های نسل‌کشی علیه غیرنظامیان فلسطینی در این نوار افزایش یافته است.  این در شرایطی است که مدیریت دانشگاه‌ها با فراخوان به پراکندگی تحصن‌ها و اعمال زور در برخی از آن‌ها در تلاش برای سرکوب جنبش‌های دانشجویی هستند.

چند روز پیش، ائتلاف بولیواری برای مردم آمریکای لاتین موسوم به اتحاد آلبا (ALBA) خواستار پاسخگویی رژیم جنایتکار و حامیان آن برای جنایات نسل کشی در فلسطین اشغالی شد. اعضای این اتحادیه حمایت خود را از عضویت فوری فلسطین در سازمان ملل متحد، به عنوان اقدامی عادلانه و ضروری که به حمایت از حقوق مشروع مردم فلسطین کمک می‌کند، ابراز کردند.

شرکت کنندگان همچنین خواستار پاسخگویی و دستگیری اعضای رژیم صهیونیستی و حامیان آن شدند، زیرا آنها مسئول جنایات ارتکابی علیه فلسطینی‌ها مطابق با قوانین بین المللی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید از پیشنهاد مصر درباره غزه؛ تل‌آویو با خروج نیروهایش از «نتزاریم» موافقت کرد
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا
  • رئیس دانشگاه شیراز: دانشجویان اخراج‌ شده آمریکا و اروپا را بورسیه می‌کنیم
  • سابقه سیاه تشکیلات خودگردان از «انتفاضه فلسطین» تا «طوفان الاقصی»
  • رسانه‌های تل‌آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • رسانه‌های تل آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • تشکیلات خودگردان؛ از مهار اعتراضات ضد صهیونیستی تا سرکوب آن
  • طنین شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل» در دانشگاه لرستان
  • هشدار تشکیلات خودگردان درباره پیامدهای حمله صهیونیست‌ها به رفح
  • جدیدترین موضع‌گیری مقاومت فلسطین درباره مذاکرات آتش‌بس