Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان رئیس پلیس فتای استان زنجان از شناسایی و دستگیری درج‌کننده آگهی جعلی فروش محصولات آرایشی و بهداشتی خبر داد و گفت: شهروندان برای تهیه این‌گونه محصولات به داروخانه‌ها و فروشگاه‌های مجاز مراجعه کنند.

سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با ماجرای کلاهبرداری از طریق آگهی جعلی فروش محصولات آرایشی و بهداشتی، اظهار کرد: تعدادی از شهروندان زنجانی با در دست داشتن شکوائیه ضمن مراجعه به این پلیس، مدعی شد اخیرا برای خرید عمده محصولات بهداشتی و آرایشی به پیج اینستاگرمی مراجعه و پس از انتخاب محصول مورد نظر و پرداخت مبلغ، فروشنده از ارسال کالا خودداری کرده و پاسخ‌گوی تماس‌های آن‌ها نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در رابطه با دستگیری کلاهبردار فضای مجازی، افزود: برابر بررسی و اقدامات فنی، متهم به هویت معلوم در استان‌ زنجان مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضایی به همراه ادله‌های دیجیتالی به پلیس فتا استان زنجان انتقال داده شد.

این مسئول در رابطه با اظهارات متهم، تصریح کرد: متهم در تحقیقات اولیه منکر بزه ارتکابی می‌شد ولی پس از روبه‌رو شده با مستندات به چندین فقره کلاهبرداری با این شگرد و فعالیت در بیش از ۱۰ کانال تلگرامی و پیج اینستاگرامی در این خصوص با تعداد دنبال کننده‌های بالا اقرار کرده و در نهایت برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

رئیس پلیس فتای استان با تاکید بر اینکه شهروندان به تبلیغات فروش محصولات آرایشی و بهداشتی در فضای مجازی توجه نکنند، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد کلاهبرداران با سوء استفاده از فضای مجازی در صدد عرضه و فروش محصولات آرایشی و بهداشتی غیرمجاز و خارج از نظام چرخه وزارت بهداشت هستند و خرید هرگونه دارو از مراکز غیرمعتبر، ممکن است سلامتی افراد را به مخاطره بیاندازد.

سرهنگ آدینه‌لو  با بیان اینکه امکان ارائه محصولات آرایشی بهداشتی تقلبی و تاریخ گذشته در فضای مجازی متصور است، خاطرنشان کرد: شهروندان بهتر است هرگونه مواد بهداشتی را از داروخانه‌ها یا فروشگاه‌های معتبر تهیه و خریداری کنند و در صورت مشاهد هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرسwww.Cyberpolice.ir در میان بگذارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان هشدار پلیس فتا فروش محصولات آرایشی و بهداشتی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۹۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار وحید مجید گفت: همزمان با آغاز سال نو و در جهت پاکسازی و ارتقاء امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا بر علیه تبلیغ کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجرا می‌باشد.

وی ادامه داد: در این راستا ۳۴ کار گروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص رصد تارنما‌های مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح نموده اند.

سردار مجید گفت: بر اساس تجزیه، تحلیل و رصد‌های صورت گرفته در فضای مجازی بیش از ۹۰ درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح، مهمات، افشانه و شوکر الکتریکی صرفا یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری به جهت کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌گردد و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچ گونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و ... به درخواست کنندگان واگذار نخواهند کرد.

رئیس پلیس فتا فراجا با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش هموطنان در فضای مجازی؛ از کاربران خواست: ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاکسازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به پلیس فتا گزارش نمایند.

دیگر خبرها

  • شناسه دار شدن محصولات آرایشی و بهداشتی
  • قاچاق چالش عمده در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی است
  • کلاهبرداری از طریق پیام‌ها و لینک‌های جعلی
  • برگزاری میز خدمت پلیس فتا خوزستان در اهواز
  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات
  • اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی