Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،در حالی مهرماه ۱۴۰۰ سومین سال تحصیلی کرونایی کشور آغاز می‌شود که عدم حضور دانش آموزان در سال‌های گذشته باعث مشکلاتی برای نظام آموزشی کشور و نیز رشد فردی، تربیتی، و آموزشی دانش آموزان شده است.

در کنار مشکلات وارده به تربیت و آموزش، اهمیت حفظ سلامت دانش آموزان در این شرایط کرونایی کشور بر کسی پوشیده نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهرماه نزدیک است و با توجه به شرایط کرونا احتمال غیرحضوری بودن دانش آموزان و آموزش مجازی وجود دارد، با این حال حدود ۱۴ هزار دانش آموز ایلامی همچنان تبلت ندارند.

آموزش مدارس مناطق پرجمعیت غیرحضوری

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام روز گذشته اعلام کرد: با توجه به وضعیت کرونا در استان، طی نخستین ماه سال تحصیلی جدید وضعیت آموزش مدارس مناطق پرجمعیت غیرحضوری تعیین شده است.

امیر مهردادی بیان کرد: وضعیت آموزش دانش آموزان در مدارس کم جمعیت زیر پنج نفر را که عمده در مناطق روستایی و عشایری هستند، به صورت حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

او افزود: در مناطقی که دانش آموزان به اینترنت و وسایل آموزشی مجازی دسترسی ندارند، دروس آن‌ها به صورت درس نامه تهیه و توسط معلم در اختیار قرار خواهد گرفت.

آمادگی آموزش و پرورش برای آموزش حضوری و غیرحضوری

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ایلام نیز  اظهار کرد: در خصوص بازگشایی مدارس اگر آموزش‌ها به صورت حضوری باشد، آموزش و پرورش استان کاملاً چه از نظر ساماندهی نیروی انسانی، فضا و چه از نظر تجهیزات آمادگی کامل دارد.

مهرانگیز جلیلیان عنوان کرد: آموزش و پرورش استان تابع سیاست و تصمیمات ستاد ملی کرونا است.

او افزود: تا به این لحظه تصمیمات به صورت این است که آموزش‌ها در مهرماه به صورت غیر حضوری باشد و در آبان ماه به صورت حضوری برگزار شود.

جلیلیان اضافه کرد: اگر در این مدت دو هفته باقی مانده تغییری ایجاد شود که آموزش‌ها به صورت حضوری یا نیمه حضوری انجام شود مجدداً اطلاع رسانی خواهد شد که اولیا و دانش آموزان در جریان برنامه‌ها قرار گیرند.

او عنوان کرد: در سال گذشته معلمان آموزش و پرورش استان تجربه آموزش از طریق فضای مجازی را کسب کرده‌اند و قطعاً در سال جاری بسیاری از مشکلات سال‌های گذشته حل می‌شود.

اولیا بچه‌ها را از تحصیل محروم نکنند

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ایلام گفت: در سال گذشته حدود ۸۰ درصد دانش آموزان ایلامی دسترسی به فضای مجازی داشتند و از این طریق آموزش می‌دیدند.

جلیلیان افزود: ۲۰ درصد باقی مانده که دسترسی نداشتند، دانش آموزانی مناطق دوردست استان بودند که به هیچ عنوان دسترسی به فضای مجازی نداشتند و از طریق راهبران آموزشی و یا حتی به صورت حضوری با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی آموزش دیدند.

او اضافه کرد: مشکلات و مسائل سال گذشته در بحث آموزش مجازی تقریباً دسته بندی شده و تلاش داریم امسال این مشکلات به حداقل برسد که اگر آموزش مجدداً به صورت غیر حضوری باشد، آمادگی بیشتر از سال گذشته در آموزش و پرورش استان وجود دارد.

جلیلیان ادامه داد: تا به این لحظه ثبت نام دانش آموزان استان به صورت مطلوب در استان انجام گرفته است و تعداد کمی از ثبت نا م دانش آموزان باقی مانده است.

او مطرح کرد: از اولیای دانش آموزان به خصوص پایه اول می‌خواهیم که اگر کودک پایه اول دارند به این فکر نکنند که امسال، چون فضای مجازی است، بچه‌ها را تحصیل محروم کنند.

۱۴ هزار دانش آموز روستایی استان نیازمند تبلت

استاندار ایلام نیز هفته گذشته در شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه ۱۴ هزار دانش آموز روستایی استان نیازمند تبلت برای آموزش مجازی هستند، از آموزش و پرورش خواست در این زمینه رایزنی برای تامین اعتبار و خریداری را داشته و ۳۰ درصد اعتبار مورد نیاز از استان تامین می‌شود.

محمد نوذری بیان کرد: اگرچه هنوز تصمیم نهایی برای بازگشایی مدارس اخذ نشده، ولی برای مدارس کم جمعیت به ویژه روستایی که امکان فعالیت به صورت نیمه حضوری دارند، باید اقلام بهداشتی و ضدعفونی مورد نیاز دانش آموزان فراهم شود.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام نیز بیان کرد: از زمان فراگیر شدن بیماری کرونا و غیرحضوری شدن تحصیل دانش آموزان ایلامی تاکنون یک هزار و پنجاه دستگاه تبلت و لپ تاپ بین دانش آموزان و دانشجویان مددجوی کمیته امداد استان ایلام توزیع شده است.

قنبر موسی نژاد گفت: با توجه به در پیش بودن کنگره گرامیداشت سه هزار شهید استان، تهیه تبلت برای سه هزار دانش آموز نیازمند فاقد تبلت در این استان هدف گذاری شده است.

منبع:مهر

انتهای پیام/ د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اموزش و پرورش کمیته امداد آموزش و پرورش استان ۱۴ هزار دانش آموز دانش آموزان صورت حضوری آموزش مجازی فضای مجازی سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۹۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است

به گزارش قدس خراسان، جواد روحانی امروز ۴ اردیبهشت‌ماه، در سمینار اوتیسم با موضوع آشنایی با عوامل تاثیرگذار در اختلال اوتیسم و درمان اختلال آگاهی‌بخشی و بازگویی تجارب زیسته مادران و معلمان‌ که در دانشکده علوم‌تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ما در مدارس خود آموزش واحدی برای نوآموزان و دانش‌آموزان اوتیسم نداریم. ده‌ها آموزش برای آن‌ها تعیین شده که با توجه به شرایط و توانمندی هر دانش‌آموز و سطح‌بندی طیف اوتیسم است.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان خراسان رضوی با بیان اینکه خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است، عنوان کرد: اولین مدرسه اوتیسم در استان ۱۵ سال پیش با ۳۰ دانش‌آموز شروع به کار کرد. در دو، سه سال گذشته ۲۱۴ دانش‌آموز طیف اوتیسم داشتیم، سال گذشته ۳۲۰ نفر بودند و در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در سامانه ۴۲۵ نفر دانش‌آموز طیف اوتیسم ثبت شده است.

وی افزود: ۱۵ سال پیش یک مدرسه اوتیسم داشتیم که الان به ۱۰ مدرسه رسیده، ۵ مدرسه در مشهد و ۵ مدرسه در نیشابور، تربت جام، تربت حیدریه و سبزوار قرار دارد. در گناباد نیز ۷، ۸ دانش‌آموز شناسایی شدند و برای آن‌ها کلاس تشکیل شده است.

روحانی بیان کرد: بسیاری از خانواده‌ها این اختلال را پنهان می‌کنند و ممکن است مراجعه نکنند. شاید هزاران نفر دیگر هنوز در خانه‌ها هستند. قدم‌های خوبی در استان برای دانش‌آموزان طیف اوتیسم برداشته شده و در محتوای آموزشی پیشگام هستیم. اولین استانی هستیم که مرکز پیش‌دبستانی تخصصی و کودکستان استثنایی برای این گروه داریم.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه مهمترین چالش‌های ما در اختلال طیف اوتیسم پذیرش این دانش‌آموزان و نوآموزان است، تصریح کرد: چالش ما با والدین است که شاید پذیرشد این اختلال را نداشته باشند که بچه را نگه دارند به این امید که بهبود پیدا کنند. والدین و افراد جامعه باید تفاوت‌های فردی را بپذیرند و نگاه خود را تغییر دهند.

وی ادامه داد: نهادهای اجتماعی، نهادهای دولتی و غیر دولتی و شهرداری‌ها باید پارک‌های ویژه‌ای را مناسب‌سازی کنند و بخش سرگرمی برای افراد خانواده بگذارند. مبلمان شهری باید برای این دانش‌آموزان مناسب‌سازی شود. در زمینه ایاب و ذهاب مشکلاتی وجود دارد.

روحانی اضافه کرد: در زمینه محتوای آموزشی نیز هنوز نتوانستیم محتوای آموزشی خاص برای دانش‌آموزان تعریف کنیم و هنوز بر اساس محتواهای کم‌توان ذهنی آموزش می‌دهیم اما همکاران ما با تلاشی که داشتند کتاب‌هایی را تعریف کردند که آموزش تصویری دارد.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: دانشگاه فردوسی مشهد پیشنهاد دادند تفاهم‌نامه‌ای امضا شود و دانشجویان در درس آشنایی با دانش‌آموزان با نیازهای ویژه یا اختلالات رفتاری، بازدیدی از مدارس ما داشته باشند و با طیف اوتیسم آشنا شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • شرکت ۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله نخست آزمون سراسری
  • ۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • آموزش و پرورش پله اول حفظ حجاب
  • قیچی قسمتی از لباس دانش‌آموزان دریکی از مدارس دلگان