Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، دکتر محمد دریجانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران حاضر شد و با اشاره به این که یزد از جمله استانهای پیشرو در بحث اجرای طرح نسخه الکترونیکی است، اظهار کرد: طرح نسخه الکترونیک در استان یزد به معنای واقعی کلمه استقرار یافته است.

وی با بیان این‌که در کشورهایی مثل آلمان اجرای کامل نسخه الکترونیک ۱۵ سال به طول انجامیده است، افزود: در ایران این مهم حدود دو سال طول کشیده و در حال حاضر هم پیشرفت قابل قبولی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بیمه سلامت یزد با بیان این‌که در حال حاضر ۸۵ درصد نسخه‌های درمانی این استان الکترونیکی نوشته می‌شود، گفت: با توجه به این که بحث مقابله با کرونا اولویت اول نظام سلامت در کشور سازمان بیمه سلامت سعی کرده با تسهیل کردن شرایط بیمه ای برای بیماران کرونایی دغدغه هزینه درمان را برای آنها به صفر برساند.

دریجانی تصریح کرد: تمام افراد مبتلا به کرونا می‌توانند به صورت رایگاه تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند و تمام هزینه‌های درمان و بستری خود را به صورت رایگان دریافت کنند.

وی با بیان این‌که از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا ۳۱ تیرماه ۱۴۰۰ بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار پوشش بیمه‌ای از سوی استان یزد برای بیماران کرونایی پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: سازمان بیمه سلامت با راه‌اندازی سامانه ثبت و دریافت سوابق درمانی و دارویی به آدرس«Bimehsalamatiranian.ir» گام مهمی در راستای شفاف سازی طرح نسخه الکترونیک برداشته است.

مدیرکل بیمه سلامت یزد با اشاره به این‌که در حال حاضر ۳۲۰ هزار نفر در این استان تحت پوشش این سازمان هستند، گفت: روزانه بین ۶۰ تا ۸۰ نفر به آمار خانواده بیمه سلامت در استان یزد اضافه می‌شود.

دریجانی‌پورتال«shafaf.ihio.gov.ir»‌برای‌شفاف‌سازی، «Shekayat.ihio.gov.ir» برای رسیدگی به شکایات، «qms.ihio.gov.ir/people/createsuggestion» برای دریافت پیشنهادات مردمی و سامانه «Eservices.ihio.gov.ir/esc» برای خدمات غیرحضوری در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/الف

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل بیمه سلامت یزد استان یزد خبرگزاری فارس هزینه های درمانی بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۹۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ درمان رایگان زیر ۷ ساله‌ها روی پیشخوان بیمارستان‌ها

پس از رایگان شدن پوشش بیمه‌ای پنج دهک ابتدایی جامعه و اقدامات دولت و وزارت بهداشت جهت دسترسی به خدمات درمانی با قیمت ارزان، «درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال» نیز از اواخر سال گذشته نهایتا هم اجرایی شد و بر اساس این مصوبه تمام اقدامات تشخیصی و درمانی و بستری و جراحی در بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی برای سنین زیر هفت سال دارای پوشش بیمه، رایگان انجام می‌شود؛ در این گزارش چگونگی اجرای درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان کودکان مفید به تصویر کشیده شده است.

دریافت 71 MB

خبرنگار: زهرا روزبروزی/ تصویربردار و تدوینگر: احمدرضا زنگنه

دیگر خبرها

  • ویدیو/ درمان رایگان زیر ۷ ساله‌ها روی پیشخوان بیمارستان‌ها
  • فقر، مشتری ثابت دندان‌پزشکی زیرپله‌ای
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • پرداخت بیش از ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری از ابتدای سال تاکنون
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲