Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرزاد گوهردهی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طبق بررسی آماری از این سامانه در حوزه مشکلات خانواده و پرخاشگری خانگی، هشت هزار و ۴۳۷ مورد معادل ۳۷ درصد، تماس با سامانه صدای مشاور ۱۴۸۰ بهزیستی مازندران از ابتدای فروردین تا پایان مرداد سال جاری به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه کرونا پیامدهای منفی و جبران ناپذیری را در سال‌های گذشته برای فرد ، خانواده و جامعه داشته است، خاطر نشان کرد: در حوزه مداخله مفرط خانوادگی، سه هزار و ۸۵۳ مورد معادل ۱۷ درصد تماس با سامانه صدای مشاور مازنداران مکالمه انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بهزیستی مازندران اضافه کرد: سوءظن زناشوئی با فراوانی ۲ هزار و ۴۵۶ تماس معادل ۱۱ درصد، بی وفایی با فراوانی ۲ هزار و ۲۶۳ مورد و بدرفتاری عاطفی با فراوانی ۲ هزار و ۲۶۸ مورد هر کدام معادل ۱۰ درصد و بدرفتاری جسمی با فراوانی یک هزار و ۳۶۸  مورد معادل ۶ درصد و اعتیاد با فراوانی یک هزار و ۱۳۵ مورد معادل پنج درصد از دیگر تماس های به ثبت رسیده با سامانه صدای مشاور بهزیستی استان مازندران در مدت یاد شده است.

گوهردهی با اشاره به اینکه ارائه برنامه‌های آموزشی و فرهنگ سازی زندگی مسالمت آمیز در زمان کرونایی باجدیت دنبال می شود، گفت: در پنج ماه گذشته ۹ هزار و ۷۲۲ مورد تماس در حوزه مشکل با همسر در سامانه ۱۴۸۰ صدای مشاور بهزیستی مازندران به ثبت رسید.

وی افزود: مشکل والدین با فرزند، مشکل با خانواده همسر، مشکل با جنس مخالف، مشکل با هم‌سال، مشکل با همکار از دیگر تماس‌های مردم با سامانه صدای مشاور است.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به بروز مشکلات خُلقی و مَنشی برخی از مردم مازندران در زمان شیوع کرونا ویروس، ادامه داد: کمبود اعتماد به نفس و کم‌روئی با فراوانی ۲ هزار و ۹۷۶ تماس، دلشوره با فراوانی یک هزار و ۸۴۷ تماس، آمار قابل توجهی است که در سامانه صدای مشاور استان در زمان یاد شده به ثبت رسید.

گوهردهی با بیان اینکه کرونا باعث منفی بافی و وسواس در برخی از مردم شده است، گفت: در پنج ماه گذشته بیش از ۲ هزار تماس در ارتباط با این موضوعات در سامانه صدای مشاور مازندران بود.

مدیرکل بهزیستی استان مازندران با بیان اینکه باید به پیامدهای روحی و روانی ناشی از شیوع کرونا ویروس توجه جدی داشت، تصریح کرد: تاثیرات منفی شیوع کرونا ویروس در جامعه بسیار اسف بار بوده و ترمیم مشکلات اجتماعی و فردی ناشی از شیوع این ویروس، سال ها زمان نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، سامانه صدای مشاور ۱۴۸۰ ارائه خدمات مشاوره تلفنی را با هدف ارتقای سطح سلامت و بهداشت روان آحاد جامعه، کاهش آسیب‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی ارائه می‌دهد. ۴۶۰ کارشناس مشاور با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا در رشته های مشاوره و روانشناختی در این سامانه خدمات ارائه می‌دهند. این سامانه در سال ۹۹ به بیش از دو میلیون تماس تلفنی خدمات روانشناختی ارائه داد.

برچسب‌ها ویروس کرونا مازندران خشونت خانگی سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مازندران خشونت خانگی ویروس کرونا مازندران خشونت خانگی سازمان بهزیستی کشور سامانه صدای مشاور فراوانی ۲ هزار بهزیستی مازندران مورد معادل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۹۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار سامانه مشاوره حقوقی ۱۲۹ در بوشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ مهدی مهرانگیز با بیان اینکه در شماری از استان‌های کشور این سامانه راه اندازی شده است افزود: هم استانی برای دریافت پاسخ حقوقی خود می‌توانند صبح‌ها از ساعت ۸ تا ۱۳ با این سامانه صحبت کنند و پاسخ خود را از وکلا دریافت کنند و بعد از ظهر نیز از طریق تماس با شماره ۱۲۹ به صورت گویا سوال مدنظر خود را پرسیده و جواب را دریافت کنند.

وی اضافه کرد: پیشنهاد دادیم که پاسخگویی حضوری البته به صورت رایگان هم داشته باشیم، زیرا برخی سوالات نیاز به توضیح بیشتر برای مردم دارد که قول داده شده این مورد هم انجام شود.

رئیس اداره معاضدت، وکالت اتفاقی و تسخیری و نائب رئیس شورای عالی مرکز وکلای قوه قضائیه گفت: سامانه تلفنی ۱۲۹ در مرکز استان بوشهر با حضور رئیس کل دادگستری، هیئت مدیره مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با هدف تحقق سند تحول قضایی راه اندازی و افتتاح شده است.

عزالدین سلیمانی افزود: این طرح در ۲۸ استان کشور راه اندازی و شروع به کار کرده است تا مردم با تماس با این سامانه پاسخ سئوالات حقوقی خود را دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه افزون بر ۶۲ وکیل در کشور در این طرح مشارکت دارند اضافه کرد: وکلا به صورت نوبتی و برحسب تکالیف قانونی خود برای پاسخگویی همکاری می‌کنند که همگی از مرکز وکلای قوه قضائیه هستند.

نائب رئیس شورای عالی مرکز وکلای قوه قضائیه بیان داشت: در سال ۱۴۰۲ بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در کشور با سامانه ۱۲۹ تماس گرفته و مشاوره خود را دریافت کرده اند و درصد بالایی از پرونده‌های ورودی به اماکن قضایی از طریق این سامانه حل و فصل شده است.

دیگر خبرها

  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریالی برای افزایش ایمنی تردد شهروندان در منطقه ۷ اصفهان
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • ارتباط مردم و مساجد از طریق مرکز ارتباطات مردمی مساجد
  • موارد مطرح شده شهروندان در تماس با سامانه پاسخگو ستاد معاینه فنی تهران
  • «پرویز خان» در بخش نمایش خانگی اکران خواهد شد
  • پرده جدیدی از شبکه نمایش‌های خانگی؛ آیا حرف اول و آخر را پول می‌زند؟
  • فعالیت برخط سامانه اجاره بها در مشهد
  • آغاز به کار سامانه مشاوره حقوقی ۱۲۹ در بوشهر
  • صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری