Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@20:32:54 GMT

حمل و نقل ریلی در بندرشهید رجایی ۷۵ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۲۹۶۸۹

حمل و نقل ریلی در بندرشهید رجایی ۷۵ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری مهر، علی رضا محمدی کرجی ران اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه امسال، ۱۵۶ هزار و ۹۰۰ تن انواع کالای اساسی از بندر شهید رجایی بوسیله حمل و نقل ریلی به سراسر کشور حمل شده است.

وی ادامه داد: این میزان کالا شامل گندم، روغن نباتی، جو و ذرت از طریق ۶۳ کیلومتر خطوط ریلی داخلی بندرشهید رجایی متصل به خطوط دوگانه راه آهن سراسری با اقصا نقاط کشور ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر مجتمع بندری شهید رجایی بندرعباس، توسعه فعالیت‌ها و جابجایی کالا ازطریق ریل را یکی از راهبردهای مهم اداره کل بنادر و دریانودری هرمزگان عنوان کرد و ابرازداشت: درحال حاضر ۱۲ محوطه اختصاصی ریلی بخش غیر دولتی در بندرشهید رجایی فعال می‌باشد که جابه جایی انواع کالاها از طریق خطوط ریلی فرعی متصل به خطوط ریلی سراسری جابجا می‌شود.

بندرشهید رجایی با ظرفیت اسمی ریلی ۱۴ میلیون تن تخلیه و بارگیری در سال دارای بیش از ۶۳کیلومتر شبکه ریلی درون بندری و اتصال به خطوط دوگانه راه‌آهن سراسری است. خطوط ریلی اختصاصی در بندرشهید رجایی شامل تخلیه و بارگیری کانتینری، مواد و مشتقات نفتی، کالای اساسی(گندم، شکر، روغن نباتی، فرآورده‌های دامی) و مواد معدنی و غیره است.

کد خبر 5298304

منبع: مهر

کلیدواژه: بنادر ودریانوردی هرمزگان حمل و نقل ریلی ویروس کرونا واکسن کرونا آمار کرونا بوشهر اردبیل خطبه های نماز جمعه سیستان و بلوچستان گرگان شیوع کرونا کرمانشاه دولت سیزدهم واکسیناسیون کمک مومنانه خراسان رضوی بندرشهید رجایی خطوط ریلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۹۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان آخرین تعمیرات دوره‌ای واحد‌های بخاری نیروگاه شهید رجایی

جواد دوستی معاون مهندسی و برنامه ریزی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی گفت: با پایان آخرین تعمیرات دوره‌ای واحد‌های بخاری این نیروگاه و بازگشت دوباره واحد شماره ۴ به مدار تولید، ۲۵۰ مگاوات به ظرفیت تولید شبکه سراسری افزوده شد.

دوستی افزود: مطابق برنامه ریزی‌های به عمل آمده، فعالیت‌های تعمیراتی واحد‌های این نیروگاه برای آمادگی تولید انرژی الکتریکی به ویژه در پیک مصرف تابستان ۱۴۰۳، تا پایان نیمه اول اردیبهشت ماه به پایان می‌رسد که در همین ارتباط، با پیوستن دوباره واحد شماره ۴ بخاری به مدار تولید برق، آخرین تعمیرات دوره‌ای واحد‌های بخاری نیروگاه شهید رجایی هم به پایان رسید.

وی اضافه کرد: فعالیت‌های تعمیراتی این دوره در حوزه‌های مکانیک، الکتریک و ابزاردقیق انجام شد که بازدیداز فن‌ها والکتروموتور‌های ۶.۶ کیلوولت، بازدید از کانال‌های دود وهوا، بازدید دوره‌ای مشعل ها، دمونتاژ، بازدید، تست و مونتاژ والو‌های بای پاس و آماده سازی برج خنک کن در حوزه مکانیک و فعالیت‌های مربوط به ژنراتور و سیستم تحریک، تست رله‌های حفاظتی ژنراتور، بازدید از ترانس‌ها و تست رله‌های حفاظتی آنها به همراه تست ها، بازدید‌ها و تعمیرات تجهیزات ابزاردقیقی هم در حوزه‌های الکتریک و ابزاردقیق به انجام رسید.

نیروگاه‌های حرارتی بیش از ۹۰ درصد از انرژی الکتریکی کشور را تامین می‌کنند که در این میان، سهم نیروگاه شهید رجایی با ۱۳ واحد بخاری و سیکل ترکیبی، حدود ۳/۵ درصد است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • پایان آخرین تعمیرات دوره‌ای واحد‌های بخاری نیروگاه شهید رجایی
  • قطار پنج ستاره به شبکه ریلی همدان اضافه می‌شود
  • شهدای حملات امروز علیه رفح به ۲۶ نفر افزایش یافت
  • بارگیری غیراستاندارد محموله افغانستان توسط کنسرسیوم ریلی+عکس
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • افزایش هزینه نگهداری و تعمیر لوکوموتیوها در پنج سال گذشته
  • نظارت بر حمل و نقل پسماندهای ویژه در شهرستان کرج
  • فرآیند تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان با الگوگیری از بندرشانگهای چین اصلاح خواهد شد
  • افزایش سطح آب رودخانه دز/ بوستان‌های ساحلی دزفول تخلیه شدند
  • تخلیه بوستان‌های ساحلی دزفول در پی افزایش دبی «دز»/ هشدار خودداری از حضور در مناطق تفریحی