Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، یک پهپاد جاسوسی آمریکا، روز یکشنبه بر فراز شبه جزیره کره مشاهده و ردیابی شد. این در حالی است که گمانه زنی‌هایی مبنی بر آمادگی کره شمالی  برای انجام رژه نظامی به مناسبت سالگرد‌های بزرگ ملی این کشور وجود دارد.

به گزارش سرویس ردیابی پرواز جهانی «فلایت رادار ۲۴» (Flightradar۲۴) و منابع دیگر، پهپاد گلوبال هاوک در آسمان در امتداد مرز با کره شمالی، در مناطق سئول و استان گانگون در شمال شرقی این کشور در حال پرواز بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گلوبال هاوک یک پهپاد بدون سرنشین با تکنولوژی پیشرفته است که می‌تواند پرواز‌هایی را تا برد ۳۰۰۰ کیلومتر انجام دهد و اجسام روی زمین به قطر ۳۰ سانتی متر را تشخیص دهد.

احتمال برگزاری رژه نظامی در کره شمالی در حالی جلب توجه می‌کند که اخیراً کره شمالی در اعتراض به رزمایش نظامی مشترک ماه گذشته  کره جنوبی و آمریکا اعتراض کرد و آن را بحران امنیتی جدی عنوان کرد.

کره شمالی معمولاً از چنین سالگرد‌های ملی برای برگزاری رژه‌های نظامی و نمایش سلاح‌های پیشرفته خود استفاده می‌کند.

اکتبر سال گذشته، پیونگ یانگ به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس حزب کارگر، رژه نظامی گسترده‌ای برگزار کرد و از موشک بالستیک قاره پیمای جدید (ICBM)، موشک بالستیک زیر دریایی (SLBM) و چندین تجهیزات نظامی پیشرفته دیگر رونمایی کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پهپاد جاسوسی کره شمالی رژه نظامی کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۹۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ شکار دوباره پهپاد MQ۹؛ وحشت آمریکا از آسمان یمن

بامداد شنبه (۸ اردیبهشت) دریای سرخ با موجی از تنش‌های جدید همراه بود؛ انصارالله یمن اعلام کرد «یک پهپاد آمریکایی و یک نفتکش انگلیسی را مورد هدف قرار داده است»

دریافت 28 MB

خبرنگار: مریم همتی / تدوینگر: حمیدرضا برزگر

دیگر خبرها

  • ببینید | لحظه انهدام پهپاد MQ9 آمریکا توسط انصارالله یمن
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • تایوان: چین بعد از بازگشت بلینکن تحرکات نظامی خود را از سر گرفت
  • ویدیو/ شکار دوباره پهپاد MQ۹؛ وحشت آمریکا از آسمان یمن
  • آواز قوی ژان لوک گدار و هفتاد سالگی «هفت سامورایی» در کن کلاسیک
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن
  • پرواز پاراگلایدرها بر فراز ساحل بندرعباس
  • حمله به مقر صلیب سرخ در غزه/ مقرهای فرماندهی و جاسوسی اشغالگران هدف حملات مقاومت
  • سرنگونی یک فروند هواگرد بر فراز استان صعده یمن