Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد سوادکوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در شهرستان گلپایگان چهار و هزار و ۲۰۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد هستند که در مجموع ۶ هزار و ۵۰۰ نفر را شامل می‌شوند.

وی افزود: در دو سال گذشته که وضعیت نابسامان اقتصاد و بیماری کرونا موجب کاهش درآمد خانواده‌ها شده است در قالب طرح تبصره ۱۴ و در راستای کمک به رفع فقر مطلق، ۷۰۰ خانواده واجد شرایط در این شهرستان تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفتند که شامل دریافت مستمری تا هر گونه حمایتی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳۰۰ یتیم گلپایگانی از سوی حامیان حمایت می‌شوند

رئیس کمیته امداد گلپایگان گفت: اکنون ۳۰۰ یتیم و ۳۰۰ خانواده در طرح محسنین از سوی ۱۴۰۰ حامی حمایت می‌شوند و ماهانه مبلغ ۲۷۰ هزار تومان به حساب ایتام و هر خانواده طرح محسنین واریز می‌شود.

وی با بیان اینکه ۵۰۰ دانش‌آموز و ۳۵ دانشجو با حمایت کمیته امداد مشغول تحصیل هستند، افزود: با شیوع بیماری کرونا تحصیل دانش‌آموزان از طریق فضای مجازی (برنامه شاد) فراهم شد و در این زمینه ۸۰ تبلت برای دانش‌آموزان تحت حمایت تهیه و اهدا شد.

مستمری جوابگوی خانواده محرومان نیست

سوادکوهی با بیان اینکه مستمری خانواده‌ها نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است اما جوابگوی تأمین مخارج زندگی آنان نیست، گفت: در گذشته مبلغی برای جهیزیه نوعروسان به حساب آنان واریز می‌شد اما در یک سال اخیر به شکل هم افزایی با کمک خیرین تهیه جهیزیه تقریباً به صورت کامل انجام می‌شود.

ضرورت تغییر و تحول در حوزه مشارکت‌های مردمی گلپایگان

وی با بیان اینکه یکی از خیریه‌های گلپایگان برای اهدای لوازم‌التحریر به دانش‌آموزان تحت پوشش اعلام آمادگی کره است، تصریح کرد: کمیته امداد نیازمندان واقعی را تحت پوشش دارد و بر این اساس در شهرستان گلپایگان در حوزه مشارکت‌های مردمی ضرورت دارد که تغییر و تحولاتی ویژه انجام شود.

تشکیل شورای زکات در گلپایگان

وی از تشکیل شورای زکات روستایی در شهرستان گلپایگان خبر داد و افزود: پرداخت زکات موجب آبادانی روستاها می‌شود و می‌طلبد مردم در پرداخت زکات اهتمام بیشتری ورزند.

سوادکوهی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه گلپایگان نسبت سایر شهرهای غرب استان از منابع درآمدی مانند شرکت‌های صنعتی و خیران برخوردار است نباید فقیری در این شهرستان داشته باشیم که در پرداخت اجاره مسکن در رنج و عذاب به سر برد و باید یک مرکز خیریه مسکن برای حل این معضل بزرگ راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه شعار دولت سیزدهم جهش مسکن است و ضرورت دارد دستگاه‌های متولی این امر و خیران نیز به ساخت مسکن محرومان کمک کنند، گفت: خانواده‌های تحت حمایت فاقد مسکن که در روستا یا شهر زمین دارند با اقدام به ساخت مسکن به آنان ۱۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان تسهیلات چهار درصد پرداخت می‌شود.

رئیس کمیته امداد گلپایگان گفت: در گلپایگان به دلیل قیمت بالای زمین، خانواده‌های محرومان از ثبت نام در طرح ملی مسکن استقبال نکردند.

۳۰ درصد سهم اعتبارات اشتغال گلپایگان جذب شده است

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲۲۰ فقره تسهیلات اشتغال پرداخت شده است، گفت: امسال به شهرستان گلپایگان نزدیک ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای ۳۰۰ طرح خوداشتغالی در زمینه کشاورزی، دامداری و صنعتی، خدماتی تخصیص داده‌اند که تاکنون ۳۰ درصد اعتبارات با معرفی افراد جویای کار جذب شده است.

۵ مرکز نیکوکاری در گلپایگان

سوادکوهی گفت: در یک سال گذشته از محل صندوق‌های صدقات پراکنده در سطح شهرستان گلپایگان یک میلیارد تومان جمع‌آوری شده است، اما در یک سال گذشته به خانواده‌ها ۳۰ میلیارد تومان مستمری پرداخت شده که بدین معناست که ۲۹ میلیارد تومان آن از سوی دولت پرداخت شده است.

وی گفت: در شهرستان گلپایگان پنج مرکز نیکوکاری داریم که مردم می‌توانند به این مراکز کمک کنند.

کد خبر 5297708

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی اکرام ایتام اشتغال زایی زکات شورای زکات ویروس کرونا واکسن کرونا آمار کرونا بوشهر اردبیل خطبه های نماز جمعه سیستان و بلوچستان گرگان شیوع کرونا کرمانشاه دولت سیزدهم واکسیناسیون کمک مومنانه خراسان رضوی شهرستان گلپایگان میلیارد تومان کمیته امداد سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۰۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات دو خانواده در ارتفاعات آس جم شهرستان خانمیرزا


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری گفت: با دریافت خبری مبنی بر گرفتاری دو خانواده شامل ۱۰ نفر، در ارتفاعات آس‌جم حوالی روستای تنگ کلوره شهرستان خانمیرزا به سرعت تیم امداد و نجات پایگاه کوهستان خانمیرزا با یک دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.
مثنوی اضافه کرد: نجاتگران این ۱۰ نفر گرفتار را نجات دادند و به مکان امن منتقل کردند.

دیگر خبرها

  • واگذاری زمین به خانواده‌های شاهد و ایثارگران بوشهری
  • چرا فرهنگیان از طرح بکارگیری دوباره بازنشستگان استقبال نکردند؟
  • خانواده ۵ معلولی در دشتستان صاحب خانه می‌شوند
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • جاده مواصلاتی قرح به گوشکی نیازمند تامین اعتبار است
  • ۳ هزار و ۳۲۸ خانواده در شهر‌های کوچک آذربایجان‌غربی زمین ملی دریافت کردند
  • موافقت دولت با راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان در گلپایگان
  • نجات دو خانواده در ارتفاعات آس جم شهرستان خانمیرزا
  • رسیدگی مستمر به مشکلات خانواده زندانیان نیازمند بوشهر