Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@16:28:53 GMT

بیمه آسیا پیشتاز دوی ماراتن بیمه‌گران

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۳۰۱۹۰

خبرگزاری آریا - بیمه آسیا در 5 ماه نخست امسال با تولید بیش از 42.5 هزار میلیارد ریال حق بیمه در 5 ماه نخست توانست سهم خود را بازار را بهبود ببخشد و 18.1 درصد از کل حق بیمه تولیدشده توسط 14 شرکت بیمه‌گر حاضر در بازار سهام را به خود اختصاص دهد. به این ترتیب همچنان آسمان رقابت به رنگ آبی آسیاست و این شرکت پیشتاز دوی ماراتن بیمه‌گران به پیشروی ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشد 45 درصدی فروش بیمه آسیا در کنار رشد 23 درصدی خسارت‌های پرداخت شده نشان می‌دهد که نسبت خسارت به حق بیمه تولیدی این شرکت در پایان مرداد 7 واحد درصد بهتر شده و ارتقا پیدا کرده است.
به گزارش خبرگزاری آریا ، تحلیل داده‌ها و آمارهای منتشر شده توسط 14 شرکت بیمه‌ای روی سایت کدال نشان می‌دهد که این شرکت‌ها در 5 ماه نخست امسال موفق به تولید 234٫5 هزار میلیارد تومان حق بیمه شده‌اند که سهم بیمه آسیا 18٫1 درصد است و همچنان با در اختیار داشتن بالاترین سهم از بازار در بین شرکت‌های بیمه غیردولتی جایگاه نخست خود را با فاصله نسبت به دیگر شرکت‌ها حفظ کرده است.
این گزارش می‌افزاید: از کل حق بیمه تولیدی شرکت بیمه آسیا از ابتدای فروردین تا پایان مرداد 1400، بیش از 69 درصد در رشته‌های مرتبط با بیمه‌های اموال و حدود 31 درصد در رشته‌های مرتبط با بیمه اشخاص بوده که سهم بیمه درمان 17٫6 درصد، زندگی اندوخته‌دار 6 درصد، زندگی غیراندوخته‌دار 2٫5 درصد و مسئولیت 4٫5 درصد برآورد شده است.
کالبدشکافی فروش 5 ماهه بیمه آسیا
کالبدشکافی اجزای تشکیل دهنده حق بیمه تولیدی 14 شرکت بیمه‌ای حاضر در بازار سهام ایران که همه ماهه میزان فروش و خسارت خود را اعلام می‌کنند، تصویر روشن‌تری از واقعیت در بازار بیمه را ارائه می‌دهد این شرکت‌ها شامل بیمه آسیا، بیمه البرز، بیمه دانا، بیمه پارسیان، بیمه پاسارگاد، بیمه ملت، بیمه میهن، بیمه معلم، بیمه سامان، بیمه نوین، بیمه تجارت نو، بیمه دی و بیمه ما می‌شوند.
سهم 24 درصدی در بیمه‌های اموال
بیمه‌های آتش‌سوزی: 14 شرکت یادشده در مجموع حدود 13٫6 هزار میلیارد ریال بیمه آتش‌سوزی صادر کرده‌اند که سهم بیمه آسیا 11 درصد برآورد می‌شود. سهم بیمه مسئولیت از کل پرتفوی بیمه آسیا در پایان مرداد 3٫4 درصد است.
بیمه‌های باربری: بیمه آسیا دربیمه‌های باربری یکه‌تازی می‌کند چرا که به تنهایی یک سوم کل حق بیمه تولیدی 14 شرکت منتخب به ارزش 4٫9 هزار میلیارد ریال را به خود اختصاص داده و با صدور 1٫64 هزار میلیارد ریال بیمه باربری، سهم این رشته از کل پرتفوی شرکت 3٫9 درصد ارزیابی می‌شود.
بیمه شخص ثالث: ارزش کل پرتفوی 14 شرکت منتخب در رشته بیمه شخص ثالث طی 5 ماه نخست امسال بیش از 75٫8 برآورد شده که سهم بیمه آسیا یک چهارم این میزان فروش است. به این ترتیب 45٫1 درصد از کل حق بیمه تولیدی تا پایان مرداد امسال ناشی از بیمه‌های شخص ثالث بوده اما 3 نکته در ارتباط با سهم بالای بیمه‌های شخص ثالث از کل پرتفوی بیمه آسیا قابل تامل است. نخست انتخاب هوشمندانه این شرکت در پذیرش ریسک بیمه‌های شخص ثالث با هدف در اختیار گرفتن سهم بیشتر از بیمه‌های بدنه خودرو، دوم نسبت خسارت به حق بیمه تولیدی در رشته بیمه شخص ثالث و سوم پایبندی و وفاداران بیمه‌گذاران به دلیل دقت و سرعت بیمه آسیا در پرداخت به موقع و منطقی خسارت‌های وارد شده به زیان‌دیدگان. در ادامه این گزارش این مزیت‌های و دلیل سهم بیمه شخص ثالث در سبد پرتفوی بیمه آسیا با آمار تحلیل شده است.
بیمه‌های بدنه خودرو: بیمه آسیا در رشته بیمه بدنه خودرو دست برتر را دارد و موفق شده که حدود 14 درصد از کل پرتفوی خود را به این رشته اختصاص دهد. افزون بر اینکه 39 درصد از کل حق بیمه تولیدی 14 شرکت مدنظر به ارزش بیش از 15 هزار میلیارد ریال به بیمه آسیا تعلق دارد و این شرکت در 5 ماه نخست امسال حدود 5٫9 هزار میلیارد ریال حق بیمه بدنه دریافت کرده است. به این ترتیب مشخص است که افزایش تدریجی سهم بیمه بدنه در پرتفوی بیمه آسیا ناشی از یک الگوی ترکیبی در پذیرش بیمه‌های خودرو بوده که ریسک ناشی از پوشش بیمه‌های شخص ثالث را تقلیل می‌دهد. افزون بر اینکه سطح یک توانگری مالی بیمه آسیا، باعث شده تا این شرکت در ایفای تعهدات و پرداخت خسارت‌ها هیچ تاخیری نداشته و خیال بیمه‌گذاران و زیان‌دیدگان همواره از این بابت راحت بوده است.
بیمه‌های مهندسی: کل ارزش فروش بیمه‌های مهندسی در 5 ماه نخست سال 1400 توسط 14 شرکت منتخب بالغ بر 13٫2 هزار میلیارد ریال برآورد شده که 10 درصد از آن سهم بیمه آسیاست. سهم بیمه‌های مهندسی از کل پرتفوی بیمه آسیا در پایان مرداد امسال 3٫1 درصد بوده و به نظر می‌رسد با رونق اقتصادی در کشور و آغاز فعالیت‌های عمرانی، بازار بیمه‌های مهندسی هم رونق پیدا کند.
به گزارش دنیای بیمه کل حق بیمه تولیدی 14 شرکت بیمه‌ای یادشده در پایان مرداد امسال در رشته‌های بیمه اموال بالغ بر 122٫6 هزار میلیارد ریال برآورد شده که حدود یک چهارم آن معادل 24 درصد ناشی از فعالیت بیمه آسیا به عنوان بزرگترین بیمه غیردولتی کشور بوده که نشان می‌دهد این شرکت همچنان با حفظ فاصله خود با دیگران در صدر حرکت می‌کند.
رقابت در بیمه‌های اشخاص
رقابت در رشته‌های مرتبط با بیمه اشخاص شامل بیمه‌های درمان، بیمه زندگی اندوخته‌دار و غیراندوخته‌دار و بیمه‌های مسئولیت بین شرکت‌های بیمه‌گر متفاوت و البته بستگی به سابقه شرکت‌ها و هدف‌گذاری‌ها متمایز است. به گونه‌ای که سهم رشته بیمه درمان در سبد پرتفوی برخی شرکت‌ها بالاست و یا اینکه برخی شرکت‌ها ترجیح می‌دهد که بیشتر تمرکزشان روی فروش بیمه‌های زندگی باشد چرا که ممکن است توان رقابت یا انگیزه برای پذیرش ریسک بیشتر ناشی از فعالیت در رشته‌های بیمه اموال را نداشته باشند. از این منظر در تحلیل چرایی و چگونگی سهم رشته‌های مختلف در سبد پرتفوی بیمه‌گران، در نظرگرفتن الگوی کسب و کار، سابقه فعالیت، میزان نفوذ آنها در بازار و مولفه‌های خاص هر شرکت ضرورت دارد. چه اینکه ممکن است الگوی کسب و کار و توان برخی بیمه‌گران بر بیمه‌های اشخاص متمرکز شده باشد و برخی دیگر بر بیمه‌های اموال اما مهم این است که مدیریت ریسک در هر رشته بیمه‌ای و سطح توانگری بیمه‌گران باید ملاک قضاوت قرار گیرد.
بیمه‌های درمان: شرکت بیمه آسیا البته در پذیرش بیمه‌های درمان به مدیریت ریسک و الزامات آن حساسیت بالایی نشان می‌دهد چنانکه تنها 17٫6 درصد از کل پرتفوی 5 ماهه نخست شرکت به این رشته اختصاص پیدا کرده است. مهمتر اینکه سهم بیمه آسیا از کل حق بیمه تولیدی 14 شرکت به ارزش 54٫8 هزار میلیارد ریال در رشته بیمه درمان، 14 درصد برآورد شده است.
بیمه‌های زندگی: برای ارزیابی میزان فروش یا حق بیمه تولیدی شرکت‌های در رشته بیمه‌های زندگی 2 رشته را باید تفکیک کرد، یکی بیمه‌های زندگی اندوخته‌دار و دیگر بیمه‌‌های زندگی غیراندوخته‌دار. سهم بیمه‌های زندگی اندوخته‌دار در کل پرتفوی 5 ماه نخست بیمه آسیا 6 درصد و سهم از کل فروش 14 شرکت 8 درصد ارزیابی می‌شود. سهم بیمه‌های زندگی غیراندوخته‌دار از کل پرتفوی بیمه آسیا هم به 2٫5 درصد رسیده که نشان می‌دهد 7 درصد از کل بیمه فروش رفته در رشته یادشده بین 14 شرکت را به خود اختصاص داده است.
بیمه‌های مسئولیت: نگاهی به کارنامه 14 شرکت یادشده در پایان مرداد نشان می‌دهد که آنها تنها 11٫7 هزار میلیارد تومان بیمه مسئولیت صادر کرده‌اند که 16 درصد از آن سهم بیمه آسیاست. نکته اینکه سهم بیمه‌های مسئولیت در کل پرتفوی این شرکت به حدود 4٫5 درصد رسیده است. . نکته مهم اینجاست که حق بیمه تولیدی ناشی از پوشش بیمه مسئولیت حمل و نقل در سبد پرتفوی بیمه آسیا همواره جزو بیمه‌های باربری لحاظ می‌شود در حالی که برخی شرکت‌های بیمه‌گر بیمه‌های مسئولیت حمل و نقل را به حساب بیمه‌های مسئولیت می‌گذارند.
نتیجه اینکه کل فروش شرکت‌های یادشده در بیمه‌های اشخاص بالغ بر 111٫9 هزار میلیارد ریال بوده که بیمه آسیا با بیش از 13 هزار میلیارد ریال سهمی 11٫6 درصدی را به خود اختصاص داده است.
کارنامه متمایز بیمه آسیا در خسارت
کارنامه بیمه آسیا در خسارت‌ها و ایفای تعهدات 5 ماهه نخست امسال متمایز است به گونه‌ای که هرچند این شرکت رتبه نخست در فروش را بین 14 شرکت به خود اختصاص داده اما سهم این شرکت از کل خسارت پرداخت شده 14٫7 درصد است و در جایگاه سوم جدول قرار دارد. افزون بر اینکه میانگین نسبت خسارت به حق بیمه تولیدی در بین شرکت‌های منتخب 50٫3 درصد ارزیابی شده در حالی که نسبت خسارت به حق بیمه تولیدی بیمه آسیا در 5 ماهه نخست امسال به 40٫8 درصد رسیده است.
شاخص دیگری که کیفیت مدیریت ریسک را نشان می‌دهد، نسبت خسارت به حق بیمه تولیدی هر شرکت در رشته‌های مختلف است. در ارتباط با کارنامه 5 ماهه نخست بیمه آسیا، نسبت خسارت در رشته بیمه آتش‌سوزی 21٫6 درصد، بیمه باربری 19٫7 درصد، بیمه ثالث 33٫6 درصد، بیمه بدنه خودرو 45٫6 درصد، بیمه مهندسی 25٫1 درصد، بیمه درمان 71٫8 درصد، بیمه زندگی اندوخته‌دار 24٫6 درصد، بیمه زندگی غیراندوخته‌دار 65٫5 درصد و بیمه‌های مسئولیت 26٫4 درصد بوده است.
نکته اینجاست که نسبت خسارت در سه رشته بیمه شخص ثالث، درمان و بدنه خودرو شرکت بیمه آسیا از میانگین نسبت خسارت 14 شرکت پایین‌تر است. به گونه‌ای که میانگین نسبت خسارت در بین شرکت‌های منتخب در رشته بیمه شخص ثالث 36٫3 درصد، درمان 94٫8 درصد و بیمه بدنه خودرو 55٫6 درصد برآورد شده است.
نتیجه اینکه شرکت بیمه آسیا در پایان 5 ماه نخست امسال بیش از 42 هزار میلیارد ریال حق بیمه تولیدی داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی 45 درصدی را نشان می‌دهد، اما رشد خسارت‌های پرداختی به بیمه‌گذاران و زیان‌دیدگان تنها 23 درصد بوده که باعث بهبود 7 پله‌ای شاخص نسبت خسارت به حق بیمه تولیدی شده است.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نسبت خسارت به حق بیمه تولیدی کل حق بیمه تولیدی 14 شرکت کل حق بیمه تولیدی خود اختصاص داده رشته بیمه شخص ثالث هزار میلیارد ریال بیمه های شخص ثالث بیمه های مسئولیت سهم بیمه آسیا خود اختصاص بیمه های مهندسی 5 ماه نخست امسال بیمه های زندگی پایان مرداد شرکت بیمه آسیا سبد پرتفوی رشته بیمه 5 ماه نخست بیمه آسیا بین شرکت سهم بیمه درصد برآورد نشان می دهد 14 شرکت بیمه بیمه درمان بدنه خودرو برآورد شده 5 ماهه نخست درصد از کل بیمه بدنه بیمه گران خسارت ها بیمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۰۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت

محمدمهدی ناصحی درباره پوشش اقلام دارویی جدید بیماران خاص و صعب‌العلاج گفت: در سال جاری، ۲۲۹۰ دارو تحت پوشش بیمه‌ای قرار دارند و تعداد داروهای تحت پوشش بیمه‌پایه برمبنای مصوبه شورای عالی بیمه افزایش یافته است.

وی گفت: داروهایی که تحت پوشش بیمه‌ای قرارگرفته‌اند برای بیماری‌های دیابت، فشارخون و بیماری‌های روانی به خصوص اسکیزوفرنی کاربرد دارند. 

وی با بیان اینکه ۵۹ دارو براساس مصوبه شورای عالی بیمه تحت پوشش قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: داروهایی که به سبد پوشش بیمه‌ای اضافه شده‌اند شاید به شکلی دیگر یا در دوز دیگری تحت پوشش بوده‌اند. بنابراین تمام مراکز خصوصی و دولتی عرضه‌کننده دارو، ۷۰ درصد از هزینه‌ها را پوشش می‌دهند.

 مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: افراد مشمول صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج علاوه بر پوشش ۷۰ درصدی بیمه، مشمول پوشش مازاد به میزان ۲۰ تا ۲۵ درصد می‌شوند. گاهی اوقات، پوشش مازاد بیماران مشمول صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج نیز تا ۳۰ درصد افزایش می‌یابد. 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بنزین برای پنجمین بار در اسرائیل گران شد
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است
  • تحقق ۹۰ درصدی بودجه بیمه معلم در رشته باربری
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • رشد ۸ درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • برگزاری ماراتن کنکور در کرمانشاه با پیشتازی بانوان
  • تغییر رویکرد مدیران و ایجاد ساختار مناسب؛ گام مهمی در پیاده سازی مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه است
  • قهرمان لیگ برتر و تهدید توامان فدراسیون و AFC!