Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@01:14:38 GMT

پاسخ «بهمن سبز» به اظهارات اخیر دبیر شورای صنفی نمایش

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۳۰۳۰۸

پاسخ «بهمن سبز» به اظهارات اخیر دبیر شورای صنفی نمایش

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موسسه بهمن سبز، روابط عمومی موسسه بهمن سبز در پی انتقاد شورای صنفی نمایش به صحبت‌های اخیر مصطفی حسینی مدیرعامل این موسسه، نسبت به فرایند تشکیل کمیته راهبردی نظارت بر سمفا، جوابیه‌ای را صادر کرد.

جوابیه این موسسه به اظهارات اخیر دبیر شورای صنفی نمایش به شرح زیر است:

۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسسه بهمن سبز در تمام ۱۸ ماه بحران کرونا با عدم تعطیلی سینماهای خود، توسعه ناوگان سینمایی و تاسیس سالن‌های جدید، پخش متعدد آثار سینمایی و طرح مطالبات صنفی از اصلی‌ترین حامیان احیای سینما بوده است. بیش از ۵۰ درصد سانس‌های فیلم‌های بخش خصوصی در دوران کرونا در سالن‌های سینمایی بهمن سبز محقق شده و از این حیث همواره در کنار اهالی سینمای ایران بوده است.

۲. فراهم آوردن سازوکاری برای ساماندهی و شکل‌گیری بسترهای تازه فروش سینمای ایران اتفاق خوبی است که به شکست انحصار و رونق سینما کمک می‌کند و سمفا از این حیث اتفاق مبارکی است. اما نحوه مدیریت آن برای آینده نیاز به بازنگری جدی دارد. در خصوص ترکیب اعضای «کمیته نظارت بر سمفا» لازم به ذکر است هیچ مقام دولتی نمی‌تواند برای تعاملات اقتصادی در بخش خصوصی و بخش عمومی غیردولتی، طی طریق و تعیین نماینده کند. این امر ناقض قانون تجارت و اصول قانون اساسی است. توصیه ما رجوع به صنوف، اجماع شورایی و تعیین اعضا بر معیار مطلع و کارشناس بودن گروه‌های دخیل است تا منافع همگان دیده شود. از سویی به استناد بخشنامه اخیر معاون اول رئیس جمهور به کلیه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی، خواستاریم برای جلوگیری از هرگونه شائبه منفعت‌گرایی یا تصمیم‌سازی‌های عجولانه، از هرگونه عزل و نصب مدیران یا انتصاب افراد در کمیته‌ها تا استقرار دولت جدید خودداری شود.

۳. تا این لحظه موسسه «بهمن سبز» با وجود طلب از سینماهای بخش خصوصی به‌خاطر نمایش فیلم‌های خود از سال ۱۳۹۸، با عنایت به شرایط سخت موجود و به احترام سینمای ایران، هیچ‌گاه این حق را در فضای رسانه‌ای طرح و مطالبه عمومی نکرده است. این در حالی است که اتفاقاً این موسسه تا امروز تمامی مطالبات سینماداران و صاحبان فیلم‌ها را به طور کامل تسویه کرده و فیلم‌هایی که فروش آنها در ماه جاری همچنان در جریان است، طبعاً تسویه نهایی منوط به پایان نمایش است. شورای صنفی نمایش که خود را نماینده صنوف می‌داند، خوب است ضمن صداقت در شفاف‌سازی، به دنبال تسویه دیون سینماهای بخش خصوصی در قبال بهمن سبز باشد. همچنین نحوه اولویت تخصیص کمک‌های سازمان سینمایی در دوران کرونا به صاحبان فیلم‌های اکران شده محل تردیدهای جدی کارشناسی است. سازمان سینمایی شفاف کند چگونه است سهم فیلم سینمایی «دیدن این فیلم جرم است!» از حمایت کرونایی برای اکران در سه ماهه پایانی سال ۱۳۹۹ همچنان پرداخت نشده، اما همین کمک‌ها برای آثار نمایش یافته در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰ تسویه شده است!؟ آیا متر و معیار دیگری غیر از مصوبات ستاد ملی کرونا در تخصیص حمایت‌های سینمایی وجود دارد!؟

۴. در پایان لازم می‌دانیم از کارکنان سینماها به‌خاطر صبوری و درک بحران سخت پیش‌آمده کمال تشکر را به عمل آوریم. امیدواریم با درایت وزیر جدید ارشاد شاهد تحقق وعده‌های پیشین کمیته حمایت از سینمای ستاد ملی کرونا در قبال اهالی هنر باشیم، چرا که سینمای ایران در دوران پیش رو برای احیا، بیش از هر زمان دیگری به دور از نگاه‌های سیاست‌زده و منفعت‌طلب، نیازمند بکارگیری افراد مستقل، جوان و کارشناس به نظام تصمیم‌گیری است.»

کد خبر 5298287 زهرا منصوری

منبع: مهر

کلیدواژه: مصطفی حسینی ستاد ملی مقابله با کرونا موسسه بهمن سبز شورای صنفی نمایش فیلم کوتاه حضور هنر ایران در جهان شبکه پنج سیما برنامه تلویزیونی جشنواره فیلم ونیز تئاتر ایران سریال ایرانی موسیقی ایرانی ویروس کرونا حوزه هنری شبکه دو سیما نماهنگ محرم 1400 محمد مهدی اسماعیلی شورای صنفی نمایش سینمای ایران بخش خصوصی بهمن سبز فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۰۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از امور ارتباطات رسانه ای و روابط عمومی جشنواره فیلم کوثر، علیرضا افشار رییس شورای سیاست‌گذاری پنجمین جشنواره ملی و نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر و رییس هیات امنای بنیاد آیه‌های ایثار و تلاش در نشست اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره با تاکید بر ایده‌پردازی‌ و ارایه طرح های جدید و تشکر از همکاری وزارت ارشاد، بنیاد شهید و شهرداری تهران و لزوم همراهی بخش های فرهنگی و اجتماعی برای هرچه بهتر برگزار شدن این رویداد فرهنگی‌ هنری گفت: جشنواره فیلم کوثر در پنجمین دوره برگزاری خود می‌تواند باب گفتمانی را برای پاسخگویی به مسایل زنان و طرح رویکردهای متعالی انقلاب اسلامی در زمینه زن و خانواده در جامعه ما ایجاد کند.

فرح‌ روز فاتحی رییس پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر و مدیرعامل بنیاد آیه‌های ایثار و تلاش نیز در سخنانی با تاکید بر اینکه فارغ از دقت و بررسی تکنیک‌ها، تفاوت این جشنواره با سایر جشنواره‌ها در انتخاب آثار بر مبنای پیام فیلم است، گفت: احتمال فراخوان طرح و فیلمنامه فیلم‌های کوتاه ۱۳۵ ثانیه‌ای وجود دارد. برگزاری نشست‌های موضوعی نیز در دستور کار است تا در کنار اکران فیلم های منتخب، جشنواره از پشتوانه علمی بیشتری برخوردار شود.

مدیرعامل بنیاد آیه‌های ایثار و تلاش در مورد زمان و محل برگزاری این رویداد فرهنگی‌هنری اظهار کرد: این جشنواره، تیر ماه امسال در تهران برگزار می شود.

در ادامه نشست، ناصر باکیده دبیر جشنواره، غلامرضا منتظمی مدیر بخش بین‌الملل، مریم پوریامین دبیر بخش فرهنگی و چند تن از اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره به بیان دیدگاه های خود درباره برگزاری مطلوب و اثر بخش این رویداد پرداختند.

در پایان این نشست اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره متشکل از حسین قنادیان، جواد جباری، علیرضا مزینانی، فرهاد قائمیان، محمد صنعتی، انسیه شاه حسینی، نرگس معدنی پور، محمد کرم اللهی و شهره پیرانی احکام خود را دریافت کردند.

چهارمین دوره جشنواره فیلم کوثر در سال ۱۳۸۸ برگزار شد و پنجمین دوره این رخداد فرهنگی هنری که نخستین دوره بین المللی آن نیز محسوب می شود پس از ۱۵ سال با فراخوان آثار برتر در زمینه زنان ایثارگر انقلاب و جبهه مقاومت به عنوان الگوی سوم زن مسلمان، در تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 6091179 آروین موذن زاده

دیگر خبرها

  • بانوان هنرمند انقلاب اسلامی به منویات اخیر رهبر انقلاب پاسخ دادند
  • فیلم اظهارات عجیب سخنگوی شورای شهر تهران | مشکلات تقصیر گرگ‌های رسانه‌ای افتاد!
  • معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر
  • رد شایعات تغییر در مدیریت سازمان سینمایی
  • از رکوردها تا یک تفاهم‌نامه تئاتری و...
  • ثبت رکورد پرمخاطب‌ترین روز سال برای «ملت» و «باغ کتاب»
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • استقبال بیش از ۱۸ هزار مخاطب از سینما‌های تصویر شهر
  • بدمستی در برابر مست عشق
  • بدمستی در برابر مست عشق