Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@05:51:53 GMT

درآمد موقوفات آذربایجان غربی ۹۰ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۳۰۴۴۲

درآمد موقوفات آذربایجان غربی ۹۰ درصد افزایش یافت

حجت الاسلام ناصر جوانبخت روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: میزان درآمد موقوفات استان در مدت مشابه سال گذشته ۸۱ میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریال بود و امسال حدود ۷۰ میلیارد ریال بیشتر شده است.

وی اضافه کرد: این درحالی است که عمده درآمد موقوفات در آذربایجان غربی مربوط به نیمه دوم سال است که امیدواریم با ادامه روند کنونی، میزان درآمد موقوفات استان در پایان سال به بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ادامه داد: البته توجه ویژه ای طی سال های اخیر به موضوع "حفظ عین موقوفات" داشته ایم که رقم آن به ۵۰ درصد رسیده و با استفاده از آن، برای بازسازی موقوفات استفاده می شود.

حجت الاسلام جوانبخت اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲۰ میلیارد ریال در بخش حفظ عین موقوفات در آذربایجان غربی وجود دارد که در محل خود استفاده خواهد شد.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر ۶۷ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال در حوزه های مذهبی، خیریه، اجتماعی، مدارس حوزوی و مساجد آذربایجان غربی هزینه شده است.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح شمیم حسینی ویژه اهدای بسته های معیشتی با استفاده از درآمد موقوفات به نیازمندان افزود: سال گذشته ۱۲ هزار بسته در این بخش توزیع شده و از ابتدای ماه محرم امسال نیز ۲ هزار بسته تهیه و در اختیار نیازمندان قرار گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی اضافه کرد: همچنین در ماه محرم امسال، ۶۵ هزار پرس غذای گرم در اختیار نیازمندان قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، بیش از ۶ هزار موقوفه در آذربایجان غربی وجود دارد.

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ارومیه وقف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ارومیه سازمان اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ارومیه وقف آذربایجان غربی درآمد موقوفات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۰۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبیاری ۸۰ درصد مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوار تیپ

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ۸۰ درصد آبیاری مزارع سبزی و صیفی در استان با نوار تیپ است که علاوه بر صرفه جویی نزدیک به ۵۰ درصدی در مصرف آب موجب بهبود فرآیند آبرسانی زمینهای کشاورزی و افزایش تولید هم می‌شود

علی دیانتی افزود: نوار تیپ به فشار آب زیادی احتیاج ندارد و در مزارع دارای پستی و بلندی محدود نیز بدون نیاز به تسطیح زمین قابل استفاده است.

وی اظهارکرد: در این روش آبیاری، آب به منطقه ای که توسعه ریشه گیاه انجام شده به زمین داده می‌شود تا مساحت و عمق کوچکی از سطح خاک خیس شود که عدم رشد علفهای هرز و جلوگیری از فرسایش خاک از مزایای حفاظت خاک در این روش است.

دیانتی، با اشاره به ضرورت استفاده از این روش آبیاری گفت: از مهمترین مزایای آن قابلیت نصب نوار تیپ بر روی خاک، زیر خاک و یا حتی معلق، حمل و نقل راحت رول‌ها به دلیل سبکی و اتصالات ساده و ارزان قیمت با قابلیت کارگذاری ساده آنها به صورت دستی است.

وی افزود: این روش را می‌توان در محصولاتی مانند گندم، جو، چغندرقند، ذرت، کلزا ، گل کلم، کاهو، فلفل، پنبه، گوجه فرنگی، پیاز، خیار و همه محصولات زراعی که به شیوه کشت ردیفی هستند، استفاده کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: با توجه به مزایای این طرح درصدد ترویج و جلب مشارکت هر چه بیشتر بهره برداران برای استفاده از نوار تیپ در تمامی کشت های بهاره هستیم.

سالانه ۱۵ هزار تن سبزی و صیفی در محیط‌های گلخانه ای استان تولید و در آب مصرفی صرفه جویی چشمگیری در این محیط ها می شود.

دیگر خبرها

  • اضافه‌شدن حدود ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان غربی
  • افزایش تدریجی دمادر آذربایجان غربی
  • اختصاص ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی
  • آبیاری ۸۰ درصد مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوار تیپ
  • آبیاری بیش از ۸۰ درصد کشت‌های سبزی و صیفی در آذربایجان غربی با سیستم نوار تیپ
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان‌غربی
  • ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی آزاد می‌شوند
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه